• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5750 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

7 عضو شوراي شهر در هنگام سخنراني شهردار جلسه را ترك كردند

اختلاف بين اصولگرایان پايتخت بالا گرفت

گروه اجتماعي

بروز اختلاف بين اعضاي شوراي شهر تهران و شهرداري پايتخت به صحن شورا كشيده شد و ديروز در جلسه علني شوراي شهر تهران و در هنگام سخنراني شهردار، 7 عضو شورا جلسه را ترك كردند.

طبق گزارش تسنيم و ايسنا اين اقدام در راستاي از حدنصاب انداختن جلسه شوراي شهر تهران ارزيابي مي‌شد كه البته جلسه با حدنصاب قانوني به كار خود ادامه داد.

جلسه علني شورا ديروز به رياست مهدي چمران آغاز شد و در حالي كه شهردار تهران به همراه تعدادي از معاونان خود از جمله فروزنده معاون مالي، توكلي‌زاده معاون اجتماعي و فرهنگي و هرمزي معاون حمل و نقل به صحن شوراي شهر آمد، پس از تذكرات اعضاي شورا، محسن هرمزي؛ معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گزارشي از اقدامات شهرداري در حوزه حمل و نقل و به‌ويژه سفر شهردار تهران به چين ارائه كرد.

در ادامه برخي از اعضاي شوراي شهر تهران نسبت به اين گزارش و قراردادهاي با چين اعتراض و انتقاداتي را مطرح كردند كه عليرضا زاكاني، شهردار تهران در پشت تريبون قرار گرفت تا به انتقادات مطرح شده از سوي برخي اعضاي شوراي شهر تهران پاسخ بدهد اما در حالي كه هنوز زاكاني توضيحات خود را آغاز نكرده بود، برخي از اعضاي شوراي شهر تهران اقدام به ترك صحن شورا كردند!

سوده نجفي، جعفر شربياني، ناصر اماني، مهدي اقراريان، سيدجعفر تشكري هاشمي، مهدي عباسي و علي‌اصغر قائمي از اعضايي بودند كه همزمان با قرار گرفتن زاكاني در پشت تريبون، صحن شورا را ترك كردند.

 

در جلسه ديروز شوراي پايتخت چه گذشت ؟

در جلسه ديروز نرجس سليماني با تاكيد بر اينكه با اين حجم از موضوعات مالي در قرارداد با چين هنوز ابهاماتي وجود دارد كه به آن پاسخ داده نشده است، گفت: در مورد واردات وسايل حمل و نقل عمومي وعده‌هاي زيادي شنيديم و عملا اتفاق خاصي نيفتاده و بايد بگويم كه مديريت شهري در حوزه اجرايي با تك ماده هم به نمره قابل قبولي نمي‌رسد.

در ادامه ناصر اماني در واكنش به گزارش معاون شهردار با قرائت آيه‌اي از قرآن كه در مورد حضرت ابراهيم و چگونگي زنده شدن مرده‌ها است، گفت: حضرت ابراهيم به خدا گفت كه چطور مرده‌ها را زنده مي‌كنيد؟ و خدا به او فرمود كه چهار مرغ بگير، قطعه قطعه كن و دعوت‌شان كن كه به سمتت بيايند و بعد ابراهيم ديد كه مرغ‌ها به سمتش پرواز كردند. جاي سوال است كه واگن‌هاي مترو از چين چه زماني پرواز مي‌كنند و به تهران مي‌رسند تا ما به چشم ببينيم تا قلب‌مان مطمئن شود؟!

در ادامه جعفر تشكري هاشمي نيز با تاكيد بر اينكه هنوز متوجه نشديم كه در حوزه اتوبوسراني اساسا با طرف خارجي قرارداد بستيم يا خير، گفت: بايد صراحتا گفته شود كه قرارداد به چه شكل بسته شده است؟ من به ياد دارم كه شهردار در يكي از جلسات شوراي شهر اعلام كرد كه چهار ماهه اتوبوس‌ها را به تهران مي‌آورد اما هنوز با گذشت زمان زيادي از اين صحبت اصلا ترديد دارم كه قراردادي منعقد شده يا نه؟

محمد آخوندي نيز در واكنش به گزارش معاون شهردار گفت: من براي روشن كردن اين ميكروفن حساسيت زيادي دارم و معتقدم نبايد اين مساله در جهت تسويه حساب سياسي و مواضع حزبي باشد و همه ما با ارتباطاتي كه با نهادهاي قضايي و مجلس داريم، مي‌توانيم در راستاي حل مشكلات از اين ارتباطات استفاده كنيم؛ اما اينكه هر روز بگوييم چرا بيشتر اتوبوس نياورديد كه نمي‌شود و چرا ما به عنوان شورا خودزني مي‌كنيم. در حالي كه اين قرارداد چين مي‌تواند بزرگ‌ترين افتخار براي شهر تهران باشد و ما شورا و شهرداري را از هم جدا نمي‌بينيم.

وي با تاكيد بر اينكه وقتي فردي معلوم‌الحال در فضاي مجازي مساله‌اي را منتشر مي‌كند، بايد دنبال كنيم كه توضیح داده شود، ادامه داد: همكاران ما در شهرداري از خودشان دفاع مي‌كنند و من از كيان شورا دفاع مي‌كنم و كسي كه حرف شورا را امروز مي‌شنود چه فكري مي‌كند.

مهدي اقراريان نيز با تاكيد بر اينكه بارها اعلام كرديم كه مباحث مطرح شده در قراردادها براي ما مبهم است و شفافيت ندارد، گفت: شهردار تهران چند دوره نماينده مجلس بوده و چگونه است كه از انتقادات ما ناراحت مي‌شود. مهدي عباسي نيز با اشاره به موارد منتشر شده از قرارداد چين در تویيتر گفت: اگر اسنادي وجود دارد بايد اين اسناد به ما داده شود و اگر اين ادعاها درست است بايد به شورا گزارش بدهيم.

وي افزود: وظيفه شورا مشخص است وقتي شورا بدون پيوست دو ميليارد يورو مصوب مي‌كند يعني ما مي‌خواهيم به شهرداري كمك كنيم و بنده نماينده مردم هستم و درست نيست از كنار يك قرارداد بزرگ بين‌المللي بگذريم و بايد ناراحت باشيم از اينكه يك خبرنگار اسنادي را دارد كه ما به عنوان عضو نداريم.

عليرضا نادعلي نيز با بيان اينكه افرادي در آستانه انتخابات گرگ‌هاي پروژه‌بگير را در فضاي مجازي علم مي‌كنند كه يك‌ بار به جان امام جمعه تهران مي‌افتند و يك‌بار به جان شهرداري گفت: بايد در خصوص بسته‌هاي حمل و نقلي كه خريداري شده به مردم اطلاع درست داده شود.

در ادامه مهدي چمران از اعضاي شوراي شهر خواست كه پاسخ يكديگر را ندهند و تنها سوالات و پيشنهادهای‌شان را در مورد گزارش معاون شهردار بيان كنند و گفت: اينكه جواب يكديگر را بدهيم، اسراف است و وقت مردم را گرفته‌ايم و ما مي‌توانيم در اتاق‌هاي‌مان جواب همديگر را بدهيم و صحن شورا محل مناسبي براي پاسخگويي به يكديگر نيست.

در ادامه چمران از اعضاي شوراي شهر خواست كه تنها در چارچوب موضوع گزارش معاون شهردار صحبت كنند و جعفر شربياني با بيان اينكه در روز ملي شوراها نبايد در مورد مسائل و حقوق مردم صحبت كنيم، گفت: رييس شورا مي‌فرمايند كه من عرايضم را نگويم و نخواهم گفت.

در ادامه اقراريان، اماني و پرويز سروري نيز به احترام چمران از بيان نظرات خود خودداري كردند و رياست شورا از تيم شهرداري خواست كه براي پاسخ به ابهامات به جايگاه بيايند و با اينكه هرمزي، معاون شهردار گزارش اوليه قرائت كرده بود و طبق تجربه مرسوم بايد معاون مربوطه كه گزارش را ارائه كرده به سوالات و ابهامات پاسخ مي‌داد، اما زاكاني در جايگاه حاضر شد و همزمان با حضور زاكاني در محل تريبون تعدادي از اعضاي شوراي شهر جلسه را ترك كردند كه همزمان با خروج قائمي، عباسي، اماني، اقراريان و شربياني، شهردار خطاب به آنها گفت: بنشينيد تا پاسخ سوالات‌تان را بدهم اما آنها بدون توجه به سخنان شهردار جلسه را ترك كردند و بعد از آن نيز سوده نجفي جلسه را ترك كرد و شهردار تهران در ابتداي سخنانش خطاب به تشكري گفت كه رونوشت قرارداد واگن چين به وي داده شده اما تشكري هاشمي در حين خروج از جلسه اعلام كرد كه اين قراردادها به وي داده نشده است.

زاكاني با تأكيد بر اينكه عده‌اي نمي‌خواهند كار انجام شود، اظهار كرد: نزديك به ۳۲ ماه است كه در خدمت مردم هستيم و ما در حوزه خودمان با اعداد و ارقام مشخص مي‌توانيم عملكردمان را توضيح بدهيم.

وي با بيان اينكه دوستان مي‌گويند اين موضوعات را قبول نداريم، قبول نداشته باشيد برويد بررسي كنيد و حرف مستدل بزنيد، تصريح كرد: من از اين به بعد حرف خواهم زد چون عده‌اي خوراك براي اينترنشنال درست مي‌كنند و عده‌اي حرف‌هايي مي‌زنند كه ايمان را مي‌شكند و من ۱۰ سال نماينده مجلس بودم و حق نداشتم حرف نادرست پاي تريبون بزنم.

شهردار تهران با ارائه گزارشي از وضعيت حمل و نقل عمومي و ساير اقدامات شهرداري تهران در مورد سفر به چين گفت: اين اقدام جزو افتخارات جمهوري اسلامي است و برخي دوستان علاقه ندارند اين موضوعات را بشنوند و نمي‌دانيم چرا برخي ناراحتند و هيچ كس جز ضد انقلاب، امريكا و اسراييل از موفقيت‌ها رنج نمي‌برد؛ زيرا مردم به دنبال گشايش هستند و من از معاون حمل و نقل مي‌خواهم كه موارد را در جلسات هم‌انديشي مطرح كنند اما برخي اعضا به جلسه هم‌انديشي نمي‌آيند و صحن علني را نيز ترك مي‌كنند چون نمي‌خواهند چيزي بشنوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
تیتر خبرها
ارزآوران در اولويت علي جنتي به مناسبت روز خلیج فارس از ابعاد پنهان معضلات ارتباطي ايران با كشورهاي حاشيه خليج فارس می‌گوید بازداشت موعود شمخاني تأييد شد اختلاف بين اصولگرایان پايتخت بالا گرفت براي بازگشت گشت ارشاد از مجلس كسب نظر نشده سهامداران بودجه اينستاگرامي‌ها ماندند و پس‌گرفتند مرگ آهو پايان يك راهبرد نگرانی از صادرات نفت کردستان عراق به اسراييل نتانياهو سرگردان ميان دوراهي رفح و رياض تقاضاي اعمال ماده ٧٩، چاره يا بيراهه‌؟ ماجراي اتباع و پرسش‌هاي بي‌پاسخ استاندارد دوگانه امريكا در برابر تركيه و اسراييل چرا فقه فعاليت‌هاي طوماج را فساد في‌الارض نمي‌داند؟ واريته بهاري اعتبار از هنرمان می‌گیریم نه سالن‌ها تیک‌تاک به جای گوگل وقتي «واژگان سبز» ويترين است! آيا انديشيدن رهايي‌بخش است؟ سال‌هاي قرايوسف تركمان پايان يك راهبرد نگرانی از صادرات نفت کردستان عراق به اسراييل نتانياهو سرگردان ميان دوراهي رفح و رياض چرا فقه فعاليت‌هاي توماج را فساد في‌الارض نمي‌داند؟ تقاضاي اعمال ماده ٧٩ چاره يا بيراهه‌؟
کارتون
کارتون