• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3307 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ مرداد

ثمره هاشمي:

با برجام دست آژانس براي مشكل‌تراشي باز مي‌شود

 

 

سيد مجتبي ثمره هاشمي، دستيار ويژه رييس دولت دهم كه حالا نيز از نزديكان اصلي او است، تحصيلات مهندسي هم دارد روز گذشته در رسانه رسمي محمود احمدي‌نژاد به بررسي ابعاد بررسي حقوقي، شكلي و محتوايي «برجام» پرداخته و در هفت صفحه ايرادات گسترده‌اي به اين توافق گرفته است. برخي از اين نكات در ادامه مي‌آيد:

هيچ تضميني براي اجراي تعهدات طرف مقابل ايران در برجام وجود ندارد.

طرف مقابل مي‌تواند هم مدعي شود، هم راي صادر كند و هم راي خود را از طريق مكانيزم‌هاي گوناگون بين‌المللي و غيره به اجرا گذارد.

نكته مهم ديگر اينكه همه كمك‌هاي فني- مهندسي- تجهيزاتي به ايران و خريدهاي مربوطه كه در برجام آمده است بايد با تصويب كميسيون مشترك باشد و كافي است كه در كميسيون يك عضو مخالفت نمايد. با اين شرايط وعده‌هاي مذكور در برجام در رابطه با ارايه كمك‌هاي هسته‌اي با مكانيزم برجام مي‌تواند كاملا منتفي شود.

به بهانه راست آزمايي مصرف كالاهاي مربوط به صنعت هسته‌اي و صنايع وابسته، ايران بايد اجازه بدهد تا كارشناسان خارجي از محل مصرف كالاهاي مزبور بازديد كنند. ملاحظه مي‌شود، با دستِ بازي كه آژانس در برجام پيدا كرده است، علاوه بر اينكه عامل محدوديت ساز و مراقبت است با توجه به سوابق منفي خود قادر خواهد بود دايما مشكل تراشي و با ارايه گزارشات مساله‌ساز به مراجع مربوطه ده‌ها سال دولت و ملت را با مشكل مواجه كند. چرا نبايد از گذشته‌ها درس گرفت؟

به مدت 15 سال، ايران در فردو هيچ‌گونه فعاليت غني‌سازي اورانيوم يا تحقيق و توسعه مربوط به غني‌سازي اورانيوم نخواهد داشت و... ملاحظه مي‌شود كه نه تنها ايران حق تحقيق و پژوهش در اين زمينه را كاملا از دست داده است بلكه به نحو شيطنت‌آميزي تحقير شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون