• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3308 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد

عدد نوشت

سفارش ساخت هواپيما

در حالي ايران قصد دارد، ‌ساخت ۹۰ فروند هواپيما را براي دو شركت ايرباس و بوئينگ سفارش بدهد كه اين دو شركت سفارش ساخت ۱۰ هزار فروند هواپيما را دارند و سالانه بيش از ۱۳۰۰ هواپيما نمي‌توانند، ‌بسازند؛ بنابراين آنها حداقل طي هفت سال آينده قادر به ساخت هواپيما براي ايران نخواهند بود. طي روزهاي گذشته، سرپرست سازمان هواپيمايي كشور، از تصميم ايران براي خريد سالانه 80 تا 90 هواپيما خبر داده است. بر همين اساس، دو شركت بويينگ امريكا و ايرباس فرانسه به عنوان اصلي‌ترين شركت‌هاي تامين‌كننده اين تعداد هواپيما اعلام شده‌اند. در حال حاضر آمارهاي رسمي از شرايط نسبتا نامطلوب سن هواپيماهاي داخل كشور حكايت دارد.

 

معرفي فرآورده غذايي غير استاندارد

مديركل اداره استاندارد استان تهران اعلام كرد: دو محصول غذايي از دو كارخانه متفاوت توقيف و پروانه كاربرد علامت استاندارد 12 فرآورده غذايي نيز باطل شد. مسلم بيات با اشاره به اينكه بيش از 60 درصد واحدهاي توليدي داراي پروانه استاندارد در صنعت غذا فعال هستند، گفت: با توجه به حساسيت ايمني و سلامت اين فرآورده‌ها، بيشترين نظارت از سوي كارشناسان و بازرسان استاندارد در اين حوزه اتفاق مي‌افتد. وي در جريان بازرسي‌هاي كارشناسان استاندارد از واحدهاي توليدي مواد غذايي، سركه با نام تجارتي «مهيج» در ورامين و ماست موسير با نام تجارتي «پاكدوشان» در شهريار به علت نداشتن مجوز استاندارد و توليد غيرمجاز توقيف شدند.

 

ورود كشتيراني بزرگ دنيا

مديرعامل سازمان بنادر از پيشنهاد خارجي‌ها براي سرمايه‌گذاري در بنادر شهيد رجايي و چابهار خبر داد و گفت: تاكنون ۱۱ شركت كشتيراني بزرگ دنيا وارد بندر شهيد رجايي شده‌اند و نخستين شركت كشتيراني اروپايي هم ماه آينده وارد اين بندر مي‌شود. محمد سعيدنژاد اظهار داشت: از حدود پنج ماه پيش و قبل از موافقتنامه 1+5 شركت‌هاي بزرگ كشتيراني دنيا و شركت‌هاي مديريت بنادر يا پورت اپراتورها به سازمان بنادر و دريانوردي و مراجع مختلف داخلي ايران مراجعه كردند و مذاكراتي‌ درباره راه‌اندازي مجدد خطوط كشتيراني به صورت مستقيم به ايران و فعاليت در بنادر انجام شد. وي اظهار داشت: در شرايط تحريم، بار كشتي‌‌هايي كه قرار بود به ايران وارد شود، ابتدا براي تخليه ‌به ديگر بنادر خليج فارس به عنوان بندر ثالث مي‌رفت‌، كشتي‌ها بار خود را آنجا تخليه مي‌كردند و سپس از آنجا به ايران ارسال مي‌شد كه اين مورد براي ايران با اين ظرفيت سنگين و بزرگ‌ بندري‌ مناسب نبود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون