• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3308 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد

حريق

نجات 26 نفر از آتش‌سوزي ساختمان مسكوني

باشگاه خبرنگاران| سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از آتش‌سوزي در ساختمان تجاري و اداري در ميدان گل‌ها خبر داد و گفت: در اين حادثه 26 نفر از ساكنان اين ساختمان توسط آتش‌نشانان نجات يافته و تنها يك نفر دچار دود‌گرفتگي خفيف شد. جلال ملكي در تشريح جزييات حادثه گفت: در ساعت 14:19 دوشنبه آتش‌سوزي در يك ساختمان تجاري و اداري در ميدان گل‌ها خيابان كاج جنوبي به سامانه 125 اعلام شد و ماموران سه ايستگاه آتش‌نشاني به همراه نردبان و خودروي تنفسي به محل اعزام شدند. وي با بيان اينكه محل آتش‌سوزي در طبقه همكف يك ساختمان پنج طبقه روي داده بود. افزود: يك اطاقك كوچك كه محل نگهداري كنتورهاي برق اين ساختمان بوده به يكباره دچار آتش‌سوزي شده و دود زيادي طبقات را فرا مي‌گيرد. ملكي ادامه داد: گروهي از آتش‌نشانان مشغول خاموش كردن آتش مي‌شوند و گروهي ديگر به همراه دستگاه‌هاي تنفسي به كمك افراد محبوس شده مي‌روند. وي خاطرنشان كرد: آتش‌نشانان در اين حادثه 26 نفر از افرادي را كه در شرايط ناايمن گرفتار بوده به قسمت پشت بام اين ساختمان هدايت و پس از خاموش شدن آتش اين افراد را به سلامت از ساختمان خارج مي‌كنند. سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران اضافه كرد: در اين حادثه تنها يك مرد ميانسال دچار دود‌گرفتگي خفيف شده بود كه آتش نشانان اين فرد را به عوامل اورژانس تحويل دادند. وي اظهار كرد: آتش‌نشانان پس از ايمن‌سازي كامل محل را در ساعت 16: 7 در اختيار مالك و كارشناسان آتش نشاني براي بررسي علت وقوع اين آتش‌سوزي قرار دادند.

 

مرگ 447 نفر بر اثر سوختگي در سه ماه نخست امسال

فارس| در سه ماهه نخست امسال 447 نفر بر اثر سوختگي در كشور جان خود را از دست دادند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار تلفات 521 نفر بود، 4/8 درصد كاهش يافته است.

براساس آخرين گزارش سازمان پزشكي قانوني كشور در بهار امسال 241 زن و 236 مرد بر اثر سوختگي جان خود را از دست دادند، اين در حالي است كه تعداد مردان فوت شده بر اثر سوختگي در مدت مشابه سال قبل 256 و تعداد زنان 265 نفر بود. در اين مدت آمار تلفات زنان بر اثر سوختگي در مقايسه با مدت مشابه سال قبل
9 درصد كاهش يافته است. همچنين در سه ماهه ابتدايي سال جاري استان‌هاي تهران با 64، اصفهان با 62 و خوزستان با 53 فوتي و استان‌هاي البرز و كهگيلويه و بويراحمد با يك، خراسان جنوبي، كرمان و گلستان با دو و اردبيل با سه فوتي بيشترين آمار تلفات ناشي از سوختگي را داشته‌اند. گفتني است استان‌هاي سمنان، چهارمحال و بختياري، خراسان شمالي و قم در اين مورد هيچ مورد تلفات ناشي از سوختگي نداشته‌اند. اين در حالي است كه در خرداد امسال آمار تلفات سوختگي رشد 22 درصدي داشت به نحوي كه آمار اين تلفات از 141 نفر در خرداد سال گذشته به 172 نفر در سال جاري رسيد. بر اساس آمار سازمان پزشكي قانوني كشور، تلفات سوختگي در كشور طي پنج سال گذشته روندي كاهشي داشته به نحوي كه اين آمار از دو هزار و 310 فوتي در سال 1389 به يك‌هزار و 810 نفر در سال 1393 كاهش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون