• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3309 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۴ مرداد

گزارش «اعتماد» از شروع بي‌انضباطي، حاشيه و قهر در استقلال

آزمون اول آقا پرويز!

گروه ورزش| «مهدي رحمتي و وحيد طالب‌لو آشتي كرده بودند و ديشب هم افطار با هم بودند و شك نكنيد كه در آينده ديگر قهري در استقلال وجود ندارد. اين مساله را الان مي‌گويم و تا آخر فصل هم پايش ايستاده‌ام.»اين صحبت‌ها واكنش سرمربي استقلال بود به ماجراي جنجالي قهر و روابط سرد بين دو دروازه‌بان كنوني آبي‌پوشان! پرويز مظلومي براي اينكه مشكلات و دلخور‌ي‌هاي بين اين دو نفر را حل و فصل كند، در اردوي اين تيم بدون هماهنگي با اين دو بازيكن، آ‌نها را هم‌ اتاق كرد و خواست تا كدورت‌ها را كنار بگذارند.

براساس اخباري كه در رسانه‌ها منتشر شده بود، مظلومي گويا دروازه‌بان‌هاي تيمش را تهديد كرده بود كه اگر با هم آشتي نكنند، هر دو نفر را در استقلال نيمكت‌نشين مي‌كند. با اين وجود بعد از اين اتفاقات بود كه تا حدود بسيار زيادي، حداقل در ظاهر، رابطه رحمتي و طالب‌لو خوب شد. به اين ترتيب مظلومي هم در مصاحبه رسمي خود با خبرگزاري ايسنا رسما تاكيد كرد كه تا پايان فصل ديگر هواداران شاهد هيچ قهري در استقلال نخواهند بود. قولي كه عملي نشد! چرا كه حنيف عمران‌زاده و كرار جاسم اخيرا دوباره براي استقلال حاشيه‌سازي كرده‌اند. اولي به خاطر اعتراض مظلومي «قهر» كرده است و دومي بنا به ‌دلايلي نامعلوم در تمرين آبي‌پوشان بدون هماهنگي حاضر نشده است تا آغازي قدرتمند در روند حاشيه‌سازي‌هاي خود در اردوگاه آبي پايتخت داشته باشد. حالا هر دو بازيكن به كميته انضباطي باشگاه احضار شده‌اند و بدون ترديد با جريمه نقدي و توبيخ از سوي باشگاه مواجه خواهند شد. اما اين وسط قولي كه پرويز مظلومي به هواداران براي ساختن استقلالي بي‌حاشيه داده است مساله‌اي است كه بايد روي آن تامل كرد.

 

قهر حنيف

تقريبا حدود چهار هفته قبل بود كه سرمربي استقلال قول داد تا پايان فصل هيچ قهري در استقلال جود نداشته باشد. اما حنيف عمران‌زاده نخستين بازيكني بود كه باعث شد اين وعده مظلومي زير سوال برود. در جريان تمرين روز يكشنبه گذشته استقلال، حنيف عمران‌زاده براي نيم ساعت به نشانه اعتراض قهر كرد، به رختكن رفت و دوباره به زمين تمرين بازگشت. طبق خبرهايي كه در رسانه‌ها درباره علت اين ماجرا منتشر شد، گويا عمران‌زاده قصد داشته در آن روز كمي زودتر تمرين را ترك كند، اما مظلومي كه از وضعيت بدني و اضافه وزن اين مدافع ناراحت بوده، ضمن اعتراض به اين شرايط اجازه خروج از تمرين را هم به عمران‌زاده نمي‌دهد. هر‌چه بود صحبت‌هايي كه بين مربي و بازيكن ردو‌بدل شد، ناراحتي عمران‌زاده را به دنبال داشت و او با دلخوري و عصبانيت، بدون كسب اجازه تمرين را ترك و براي نيم ساعت به رختكن رفت. البته اين بازيكن با وساطت بزرگان تيم و دوستانش به تمرين بازگشت اما مظلومي ديگر به او اجازه حضور در تمرين گروهي را نداد و حنيف مجبور شد به تنهايي فقط كنار زمين بدود. طبق دستور سرمربي، سرپرست استقلال اما گزارش اين بي‌انضباطي عمران‌زاده را به كميته انضباطي باشگاه ارجاع داد تا مسوولان درباره او تصميم‌گيري كنند. البته با توجه به اضافه وزن و قهر اعتراضي حنيف، نيمكت‌نشيني موقتي هم كمترين جريمه‌اي خواهد بود كه مظلومي برايش در نظر خواهد گرفت. به هر حال حنيف نخستين بازيكني بود كه باعث شد قولي كه سرمربي به استقلالي‌ها و هواداران اين تيم داده بود، زير سوال برود!

 

باز هم كرار!

هافبك عراقي بدون ترديد پرحاشيه و جنجالي‌ترين بازيكن استقلال است. كرار جاسم كه چندسالي است در فوتبال ايران حضور دارد هميشه نامش در بين خبرسازترين بازيكنان وجود داشته است. او در هفته اول ليگ پانزدهم نيز ترك عادت نكرد و بعد از ديدار استقلال برابر سياه‌جامگان در مشهد بازهم حاشيه‌ساز شد و با بردن برخي اقوامش به داخل اتوبوس تيم باعث ناراحتي مسوولان شد. البته منصور پورحيدري بلافاصله اقوام كرار را از اتوبوس استقلالي‌ها بيرون كرد. اما اين اتفاقات باعث شد بازيكن عراقي بدون هيچ‌گونه هماهنگي و احتمالا به نشانه قهر، در تمرين روز يكشنبه تيمش شركت نكند و براي حضور در تمرين روز دو‌شنبه هم 30 دقيقه تاخير غيرموجه داشت! تمام اين اتفاقات در شرايطي رخ داده است كه پرويز مظلومي چندين بار در مصاحبه‌هاي خود قول داده بود حاشيه‌هاي اين بازيكن را كنترل كند، اما همين هفته اول مشخص شد او تا پايان فصل براي همكاري و مديريت كرار كار سختي تا پايان فصل خواهد داشت. البته آغاز حاشيه‌سازي‌هاي اين هافبك جنجالي، باعث شد با دستور بهرام افشارزاده مديرعامل استقلال، كرار به كميته انضباطي استقلال احضار شود تا هم درباره رفتارش در مشهد و هم درباره غيبت‌ غير موجهش در تمرين استقلال توضيحاتش را به مسوولان ارايه بدهد. به هر صورت باشگاه بخشي از مطالبات اين بازيكن را نيز پرداخت كرده و كرار نبايد براي بي‌انضباطي بهانه مالي داشته باشد. ولي همان‌طور كه اشاره شد، حاشيه‌هاي او خيلي زود براي استقلال شروع شده است.

نقش مظلومي و افشارزاده

استقلال تيم بزرگي است و سابقه نشان داده حاشيه و جنجال هيچ‌وقت از اين تيم دور نخواهد بود؛ حتي اگر آنها بهترين نتايج را كسب كنند. بدون ترديد سرمربي و مديرعامل باشگاه تعيين‌كننده‌ترين نقش را در كنترل اين حواشي خواهند داشت. آنها هستند كه با مديريت درست و اصولي خود بايد مقدماتي را فراهم كنند تا استقلال با كمترين حاشيه به فكر جبران ناكامي سال‌هاي گذشته خود باشد. اما اين وسط پرويز مظلومي كه گفته بود ديگر نه قهري در استقلال خواهد بود و نه حاشيه‌اي، امروز و به فاصله كمتر از يك ماه از اين قول و وعده‌هايش، مي‌بيند كه شاگردانش براي تيم توليد حاشيه كرده‌اند. طبيعتا حالا با اين اتفاقات در شروع فصل، مشخص شد كه پتانسيل به وجود آمدن حاشيه‌ها و جنجال‌ها و حتي قهرهاي بزرگ‌تر از اين هم در استقلال در فصل جاري وجود دارد. اين وسط اما پرويز مظلومي از همين حالا بايد تكليف را با برخورد و رسيدگي به بي‌انضباطي كرار و حنيف براي ساير بازيكنان روشن كند. اگر اين دو اتفاق به خوبي مديريت شود كه حساب كار دست ساير بازيكنان خواهد آمد. ولي اگر اين مساله رخ ندهد، قطعا باز هم در طول فصل شاهد حاشيه‌ها و جنجال‌هاي اينچنيني در استقلال ‌خواهيم بود. اردوگاه استقلال امروز به جاي «شعار» دادن درباره نبودن قهر و بي‌انضباطي و حاشيه، به عمل و مديريت صحيح توسط مظلومي و افشارزاده نياز دارد!

شعار كه قبل از اين توسط مظلومي داده شد و امروز دو بازيكن قهر كرده‌اند! حداقل در همين شروع فصل كادر فني و مديريت باشگاه مديريت درستي در مقابل اين بي‌نظمي داشته باشند تا باز هم شعار‌ها و حرف‌هاي‌شان زير سوال نرود! سرمربي استقلال تاكيد كرده بود روي اين قولش خواهد ايستاد! آيا تا پايان فصل شرايط طبق حرف او پيش خواهد رفت يا آنچه اين روزها به عنوان بي‌انضباطي از بازيكن‌هاي مختلف تيم ديده مي‌شود؟ رسيدگي به اين دو حاشيه به وجود آمده قطعا نخستين آزمون سرمربي در مديريت تيم استقلال خواهد بود؛ آن هم پرويز مظلومي كه خيلي‌ها معتقدند جذبه و مديريتي كه باعث شود بازيكنان از او حساب ببرند را در مربيگري‌اش ندارد!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون