• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3309 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۴ مرداد

خبر كوتاه

ايران به دنبال ميزباني جام ستارگان پينگ‌پنگ جهان

ايران تلاش مي‌كند تا ميزباني رقابت‌هاي ستارگان پينگ‌پنگ جهان را برعهده بگيرد. فدراسيون تنيس روي ميز ايران درصدد است تا جام ستارگان پينگ‌پنگ جهان را در استان آذربايجان غربي برگزار كند. قرار است پيشنهاد ايران براي برگزاري جام ستارگان با حضور 20 پينگ‌پنگ‌باز مطرح جهان به فدراسيون جهاني تنيس روي ميز داده شود تا مقدمات اين ميزباني هرچه زودتر فراهم شود. براي اين ميزباني ايران بايد شرايطي چون ميزها و همچنين راكت‌ها و توپ‌هاي جديد را فراهم آورد.

 

هاوارد وب رييس كميته داوران عربستان شد!

فدراسيون فوتبال عربستان براي پيشرفت داوري در اين كشور هاوارد وب، داور سرشناس انگليسي را به عنوان رييس كميته داوران انتخاب كرد! فدراسيون فوتبال عربستان در اقدامي جالب هاوارد وب، داور سرشناس انگليسي را به عنوان رييس كميته داوران فوتبال اين كشور انتخاب كرد. فدراسيون فوتبال عربستان دليل گرفتن چنين تصميمي را پيشرفت داوري در اين كشور اعلام كرد. رسانه‌هاي عربستاني هيچ خبري را درباره مبلغ پرداختي به هاوارد وب انتشار نداده‌اند اما به احتمال خيلي زياد پول زيادي به حساب اين داور سرشناس واريز خواهد شد.

 

اعتبار مالي ويژه دولت براي ورزش در المپيك

دستيار ويژه رييس‌جمهور مي‌گويد شخص رييس‌جمهور براي حمايت بيشتر از ورزش ايران براي حضور موفق در المپيك 2016 ريو تاكيد جدي دارد. حسين فريدون دستيار ويژه رييس‌جمهور در مورد حمايت از فدراسيون‌هايي كه امسال براي كسب سهميه المپيك 2016 بايد آماده شوند، اظهار كرد: وزير ورزش و جوانان در اين مورد با رييس‌جمهور صحبت كرده‌اند و با نظر مساعد شخص رييس‌جمهور و با وجود محدوديت‌هاي مالي دولت، به طور ويژه كمك و اعتبار مالي لازم به ورزش داده خواهد شد و هدف هم ان‌شاءالله حضور موفق كاروان ايران در المپيك آينده است. رييس‌جمهور براي حمايت بيشتر از ورزش ايران جهت موفقيت در المپيك آينده تاكيد جدي دارند.

 

ماسكرانو، كاپيتان چهارم بارسا

خاوير ماسكرانو به عنوان كاپيتان چهارم بارسلونا برگزيده شد. بازيكنان بارسا ماسكرانو را به پيكه ترجيح دادند و او را به عنوان كاپيتان چهارم آبي‌-اناري‌ها انتخاب كردند. پيكه سابقه حضور بيشتري نسبت به ماسكرانو دارد و پس از اين انتخاب به بازيكن آرژانتيني تبريك گفت. به نوشته سايت موندو دپورتيوو در راي‌گيري كه قبل از تمرين صبح ديروز بارسا انجام شد، چهار كاپيتان آبي‌-اناري‌پوشان مشخص شدند و در نتيجه 3 بازيكني كه در فصل گذشته اين بازوبند را به دست داشتند، اين فصل نيز كاپيتان خواهند بود و تنها ماسكرانو به آنان اضافه شد. اينيستا، جانشين ژاوي شد و كاپيتان اول تيم خواهد بود. مسي و بوسكتس نيز به عنوان كاپيتان‌هاي دوم و سوم قهرمان فصل پيش لاليگا انتخاب شدند.

 

سيامند رحمان نامزد برترين ورزشكار جهان شد

سيامند رحمان، قوي‌ترين مرد داراي معلوليت جهان، از سوي وب سايت رسمي كميته بين‌المللي پارالمپيك، نامزد دريافت عنوان برترين ورزشكار ماه جولاي در جهان شد. پنج ورزشكار از كشورهاي برزيل (شنا)، بريتانيا (دو و ميداني و تنيس با ويلچر)، روآندا (واليبال نشسته) و ايران (وزنه‌برداري) معرفي شده‌اند و براي دريافت برترين ورزشكار ماه جولاي باهم رقابت مي‌كنند. سيامند رحمان نيز به دليل عملكردش در رقابت‌هاي قهرماني آزاد آسيا و اقيانوسيه قزاقستان و همچنين به دليل هشت بار جابه‌جايي ركورد دسته فوق سنگين جهان در طول 15 ماه، به عنوان يكي از ورزشكاران منتخب براي دريافت اين عنوان، معرفي شده است. براي راي دادن به قهرمان كشورمان تا روز سه‌شنبه، 20 مرداد فرصت داريد به اين لينك مراجعه كنيد: http: //www. paralympic. org

 

لالوويچ به عضويت IOC در آمد

در يكصد و بيست و هشتمين نشست كميته‌ بين‌المللي المپيك نناد لالوويچ، رييس اتحاديه جهاني كشتي به همراه مامادو دياگنا انديايه، رييس كميته‌ ملي المپيك سنگال به عنوان اعضاي جديد IOC انتخاب شدند. لالوويچ صربستاني كه يك تاجر 56 ساله است، در سال 2013 جانشين رافائل مارتينتي شد. او پس از رسيدن به رياست اتحاديه جهاني كشتي، حالا به عضويت كميته بين‌المللي المپيك هم درآمده است. لالوويچ پس از رسيدن به اين جايگاه گفت: باعث افتخار است كه من عضو كميته‌ بين‌المللي المپيك شده‌ام. IOC يك نهاد بي‌همتا است كه دوستي و احترام را به ورزش مي‌آورد. وي كه تنها عضو خانواده‌ كشتي است كه به عضويت IOC در آمده، در اين باره گفت: من مفتخرم تا ورزش كشتي را در جنبش المپيك نمايندگي كنم و به موفقيت‌هاي آتي كميته‌ بين‌المللي المپيك كمك كنم.

 

توتي: ديدار با انريكه برايم جالب خواهد بود

كاپيتان باشگاه رم اعلام كرد از اينكه بار ديگر مي‌تواند با انريكه در رقابت‌هاي جام خوآن گامپر ديدار كند، احساس خوبي دارد. دو تيم رم و بارسلونا روز چهارشنبه و در چارچوب رقابت‌هاي جام خوآن گامپر با هم ديدار خواهند كرد. فرانچسكو توتي كهنه‌كار كه هنوز هم در تركيب باشگاه رم مي‌درخشد، در دوراني كه لوييس انريكه، سرمربي كنوني بارسلونا هدايت جالوروسي را به دست داشت، يكي از بازيكنان ثابت اين تيم به شمار مي‌رفت. به همين خاطر توتي در پيامي ضبط شده كه در سايت شبكه اختصاصي باشگاه رم قرار داده شده است، از اينكه مي‌تواند انريكه را بار ديگر ببيند ابراز خوشحالي كرد. توتي در اين زمينه گفت: از اينكه مي‌توانم يك بار ديگر لوييس انريكه را كه مربي بسيار بزرگي است، ببينم احساس خوبي دارم. بازيكنان بارسلونا هم فوق‌العاده هستند و رويارويي با آنها برايم جالب خواهد بود.

 

حمله بلغارهاي خشمگين به يك تيم صهيونيستي

هواداران خشمگين تيم زسكا صوفياي بلغارستان بعد از خطاي شديد يكي از بازيكنان تيم اشدود رژيم اشغالگر قدس به زمين بازي ريختند و بازيكنان حريف را كتك زدند و آنها را از زمين بازي بيرون كردند. ديدار دوستانه زسكا صوفياي بلغارستان با تيم اشدود رژيم اشغالگر قدس نيمه تمام باقي ماند. هواداران خشمگين اين تيم بلغارستاني به زمين ريختند و به بازيكنان رژيم صهيونيستي حمله بردند و آنها را كتك زدند. تنها چند دقيقه از شروع بازي نگذشته بود كه بازيكن اشدود با تكل خشني بازيكن حريف را مصدوم كرد و داور بازي هم با كارت قرمز بازيكن نماينده رژيم اشغالگر قدس را جريمه كرد. وقتي هواداران زسكا صوفيا اين صحنه خشن را ديدند به تصميم داور در اخراج بازيكن حريف اكتفا نكردند بلكه به داخل زمين ريختند و با زدن بازيكنان حريف آنها را از زمين بازي به طرف رختكن هدايت كردند و اينگونه شد كه بازي نيمه كاره تمام شد.

 

مربي آلماني دوچرخه‌سواري در راه ايران

فدراسيون دوچرخه‌سواري براي هدايت تيم ملي پيست با يك مربي آلمان وارد مذاكره شده و قراراست اين مربي براي انجام مذاكرات نهايي به ايران بيايد و در صورت توافق، هدايت تيم‌ملي ايران را تا المپيك بر عهده خواهد گرفت. مدير تيم‌هاي ملي دوچرخه سواري در اين مورد بيان كرد: اين مربي آلماني شاگرداني داشته كه قهرمان جهان و المپيك شده‌اند. از آنجا كه محمد دانشور و محمد رجبلو در ماده‌هاي كايرين و اومنيوم براي كسب سهميه المپيك به مسابقه‌ها اعزام مي‌شوند، برنامه‌ريزي ما اين است كه براي كاپ‌هاي جهاني، قهرماني آسيا و المپيك ملي‌پوشان را هدايت كند. در كل او مربي خوبي است. چايچي در پاسخ به اين پرسش كه بيشتر بايد بر سر مسائل مالي توافق شود يا موضوعات ديگر، گفت: موارد فني مهم‌تر است. مبلغ قرارداد حالا يك مقدار بالا و پايين حل مي‌شود اما موضوع اصلي بحث فني است. البته او قبول كرده كه تمام وقت در ايران باشد.

 

جشنواره 1000 نفري باستاني‌كاران در كرمانشاه

همزمان با روز فرهنگ پهلواني، جشنواره بزرگ هزار نفري باستاني‌كاران در كرمانشاه برگزار شد. جشنواره بزرگ باستاني‌كاران كرمانشاه با نمايش هزار باستاني‌كار اين استان به مناسبت روز فرهنگ پهلواني و جوانمردي در استاديوم آزادي شهر كرمانشاه برگزار شد. در اين جشنواره كه با حضور آيت‌الله علما نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه، مجتبي جوهري مديركل ورزش و جوانان استان، روساي هيات‌هاي مختلف ورزشي و ورزشكاران و ورزش دوستان كرمانشاهي برگزار شد، باستاني كاران ديار پهلوانان به هنرنمايي ورزش باستاني پرداختند. همچنين محمد خوش‌اندام رييس هيات ورزش‌هاي باستاني و زورخانه‌اي استان در حاشيه برگزاري اين جشنواره كه شب گذشته (12 مرداد) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار كرد: برگزاري چنين جشنواره‌اي در اين سطح با حضور همزمان هزار باستاني كار براي نخستين بار است كه در كشور انجام مي‌شود. تمام باستاني‌كاران حاضر در اين جشنواره از ورزشكاران فعال اين رشته ورزشي در سطح استان هستند. اين جشنواره در راستاي ترويج فرهنگ پهلواني و معرفي بيشتر ورزش باستاني و زورخانه‌اي برگزار شده است. برگزاري چنين جشنواره‌هايي در سال‌هاي آتي نيز انجام شود. در اين جشنواره از جمعي از فعالان ورزش باستاني استان به همراه جمعي از مروجين فرهنگ پهلواني در سطح استان تجليل شد. همچنين «شوگا» به عنوان نماد ورزش و زيست محيطي استان مطرح و مقرر شد از اين پس تصوير آن روي پيراهن ورزشكاران كرمانشاهي حك شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون