• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3314 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ مرداد

زير ذره بين اقتصاد

مجوز تاسيس بانك خارجي در مناطق آزاد رسما صادر شد|بانك مركزي دستورالعمل ناظر بر واحدهاي بانكي برون‌مرزي در مناطق آزاد را به شبكه بانكي كشور ابلاغ كرد. در اين بخشنامه آمده است: در حال حاضر يكي از اولويت‌ها و ضروريات نظام اقتصادي كشور براي نيل به اهداف و مقاصد توسعه‌اي كشور، جلب و جذب سرمايه‌هاي خارجي است. بدون ترديد مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور مي‌توانند ايفاگر نقش و كاركردي موثر و راهبردي در اين خصوص باشند. بر همين اساس، بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران همگام با تدابير و توفيقات اخير دولت در حوزه تعاملات بين‌المللي، دستورالعمل ناظر بر واحدهاي بانكي برون‌مرزي در مناطق آزاد را در چارچوب قانون چگونگي اداره مناطق آزاد تجاري - صنعتي جمهوري اسلامي ايران و آيين‌نامه اجرايي مربوط مصوب هيات وزيران، تدوين و براي تصويب نهايي به شوراي پول و اعتبار تقديم كرد.

 

برطرف كردن نيازهاي ساخت مسكن مهر با فروش اراضي|معاون وزير راه و شهرسازي گفت: بخشي از نياز موجود در ساخت واحدهاي مسكوني مهر با فروش اراضي برطرف خواهدشد كه تقريبا در تمامي شهرهاي موجود چنين عزمي ايجاد شده است. مهرآبادي گفت: طرح مسكن مهر طرحي عظيم و گسترده است كه در بيش از هزار و 100 شهر كشور با اهداف خير‌خواهانه تصويب شد اما به دليل شتابزدگي در مكان‌يابي در برخي نقاط اشتباه رخ داده و در اجرا هزينه‌هاي زيادي به دولت تحميل كرده است. وي با اشاره به وصول اقساط واحدهاي مسكن مهر گفت: در وصول اقساط 74 درصد وصول داشتيم كه تاكنون شش هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان امسال وصول كرديم. مهرآبادي در همين رابطه افزود: به‌طور ميانگين ماهيانه 240 ميليارد تومان وصول اقساط داريم.

 

جزييات ساخت 5/1 ميليون مسكن جديد|يك مقام مسوول در وزارت كار با تشريح جزييات جديد از روند اجراي طرح مسكن اجتماعي، گفت: دولت در نظر دارد در مدت پنج سال 5/1 ميليون واحد مسكوني براي اقشار نيازمند بسازد. احمد بيگدلي در جمع خبرنگاران درباره آخرين اقدامات انجام شده از سوي دولت براي ساخت مسكن اجتماعي، گفت: طرحي كه تحت‌ عنوان مسكن اجتماعي مورد تفاهم وزارتخانه‌هاي كار و راه و شهرسازي است، مبتني بر دو بخش اصلي خواهد بود.

 

قرارداد جديد برقي ايران- اسپانيا امضا شد|دو شركت بزرگ ايران و اسپانيا تفاهمنامه‎اي براي صادرات خدمات فني و مهندسي و اجراي پروژه‎هاي صنعت برق در ايران و ساير كشورهاي جهان امضا كردند. به موجب قرارداد دو شركت صادرات برق و تجهيزات آب ايران (صانير) و شركت بستر (Bester) اسپانيا مقرر شد دو شركت در زمينه اجراي پروژه‌هاي مشترك برق و انرژي در ايران و كشورهاي مختلف جهان همكاري‌هاي دوجانبه‌اي را امضا كنند.

 

كاهش شاخص بهاي مواد غذايي در جهان |فائو اعلام كرد افت قيمت محصولات لبني و روغن‌هاي گياهي باعث شد شاخص بهاي مواد غذايي فائو به پايين‌ترين سطح خود از سپتامبر سال ۲۰۰۹ برسد. بر اساس اين گزارش قيمت‌هاي جهاني محصولات لبني در ماه ژوئيه (10 تير الي 10 مرداد) سال 2015 در پي‌كاهش تقاضاي واردات شير از سوي چين، كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا و اتحاديه اروپا به‌شدت سقوط كرد.

 

بازگشت ژاپن به ميدان نفتي آزادگان|يكي از مقامات نفتي وزارت نفت ايران طي مصاحبه‌اي با يكي از رسانه‌هاي ژاپن از امكان بازگشت اين كشور به ميدان نفتي آزادگان خبر داد. به گزارش ژاپن تايمز، طي روزهاي گذشته مقامات ژاپني با سفر به تهران در حال تلاش براي بازسازي روابط خود با تهران هستند. شركت‌هاي نفتي ژاپني در سال 2010 و در راستاي همراهي با غرب، به تحريم‌هاي عليه ايران پيوستند و صنعت نفت كشور را ترك كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون