• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3317 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ مرداد

زير ذره بين اقتصاد

۳۰۰ دشت كشور در شرايط بحران قرار دارند| وزير جهادكشاورزي گفت: از ۶۰۰ دشت كشور بيش از ۳۰۰ مورد آنها در وضعيت بحراني قرار دارند و با اضافه برداشت مواجه هستند. محمود حجتي با بيان اينكه از حدود ۶۰۰ دشت كشور بيش از ۳۰۰ مورد آنها در وضعيت بحراني قرار دارند و با اضافه برداشت مواجه هستند، گفت: با توجه به اعتباراتي كه در اختيار ما قرار گرفته، اميدوار هستيم با مشاركت مردم و همكاري‌ جدي وزارتخانه‌هاي نيرو، جهاد كشاورزي و مسوولان ساير دستگا‌ه‌ها و بخش‌هاي مرتبط مشكل بحران و اضافه برداشت دشت‌ها كاهش يابد و در بلندمدت به صفر برسد.

 

بيكاري شش هزار كارگر با تعطيلي يك ماهه سنگبري‌ها|عضو انجمن معدن‌داران استان اصفهان گفت: مشكلات مالياتي واحدهاي سنگبري استان اصفهان را تعطيل كرده و باعث بيكاري شش هزار كارگر سنگبري‌ها شده است. سيف‌الله آراسته با اشاره به اينكه در حال حاضر 2 هزار واحد سنگبري استان اصفهان تعطيل شده است، اظهار داشت: تعطيلي اين واحدها باعث شده تا 6 هزار كارگر كه در اين سنگبري‌ها به صورت مستقيم فعاليت مي‌كردند، بيكار شوند. وي با بيان اينكه حدود يك ماهي است كه واحدهاي سنگبري اين استان تعطيل شده‌اند، افزود: هنوز مشكلات مالياتي واحدهاي سنگبري برطرف نشده و تا به نتيجه رسيدن اين موضوع واحدها همچنان تعطيل خواهند بود. البته تعطيلي واحدهاي سنگبري به معادن اين استان هم سرايت كرده و آنها نيز يا تعطيل يا در حالت نيمه تعطيل هستند.

 

تغيير سهم 40درصدي خارجي‌ها در بانك‌ها| با اعلام برجام و لغو تحريم‌ها، سرمايه‌گذاري بانك‌هاي خارجي در بانك‌هاي ايراني و حتي تاسيس اين بانك‌ها براي نظام بانكي كشوراهميت ويژه‌اي پيدا كرد تا حدي كه قرار است سهم سرمايه‌گذاران بانك‌هاي خارجي در ايران تغيير كند. ايرنا گزارش داد با توجه به اينكه اقتصاد ايران از 23 تيرماه و همزمان با اعلام برجام، در انتظار تغيير چهره است نظام بانكي نيز در تلاش است تا از اين غافله عقب نماند. لذا برهمين اساس اقدامات خود را براي ورود به دنياي بين الملل بانكي آغاز كرده است. اين امر تا بدانجا پيش رفته كه مقام ارشد بانك مركزي در هفته‌هاي اخير اعلام كرده با توجه به قانون جذب سرمايه‌گذاري خارجي در دولت‌هاي هفتم و هشتم و اجازه به بانك‌هاي خارجي براي خريد 40 درصد سهام بانك‌هاي ايراني، قرار است دولت يازدهم در اين زمينه لايحه مستقلي به مجلس ارايه كند تا بعد از تصويب نهايي، راه خريد سهام بانك‌هاي ايراني براي بانك‌هاي خارجي فراهم شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها