• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3317 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ مرداد

گزارش «اعتماد» از تازه‌ترين حواشي و اختلافات در استقلال

سخنگو احضار مي‌كند، مديرعامل تكذيب!

گروه ورزش| « مظلومي بايد جواب هواداران را بدهد. او بايد اين باخت را توجيه و هواداران را اقناع كند. ما در نيمه دوم كم آورديم و فكر مي‌كنم از دقيقه 65 به بعد چيزي براي گفتن نداشتيم.» اين جملات كافي بود تا باز هم جنجال و حاشيه به اردوگاه آبي‌هاي پايتخت بازگردد! هنوز دقايقي از شكست تلخ تيم از ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادي نگذشته بود كه نماينده وزير ورزش در هيات‌مديره باشگاه استقلال با مصاحبه خود حسابي خبرساز شد.

شهاب جهانيان، مشاور وزير ورزش و سخنگوي باشگاه استقلال بعد از نخستين شكست اين تيم در ليگ برتر در گفت‌وگو با رسانه‌ها ضمن انتقاد از عملكرد تيم پرويز مظلومي اعلام كرد كه اين مربي با حضور در باشگاه بايد به خاطر اين عملكرد ضعيف تيم مقابل مديران پاسخگو باشد. اين صحبت‌ها البته بلافاصله به گوش سرمربي رسيد و مظلومي با چهره‌اي برافروخته در كنفرانس خبري بعد از مسابقه حاضر شد و وقتي كه از او درباره صحبت‌هاي جهانيان سوال شد تنها به همين جمله بسنده كرد و گفت: «هر وقت خواستند مي‌روم پاسخ مي‌دهم! سوال بعدي لطفا!»

نكته قابل توجه درباره صحبت‌هاي سخنگوي استقلال اين بود كه بهرام افشارزاده به عنوان مديرعامل استقلال از مظلومي حمايت كرد و مقابل جهانيان ايستاد! در شرايطي كه سخنگو رسما اعلام كرده بود كه مظلومي بايد هيات‌مديره را به خاطر اين عملكرد ضعيف قانع كند، افشارزاده در واكنش به صحبت‌هاي او و خبر احضار مظلومي به هيات‌مديره باشگاه تاكيد كرد: «اگر قرار باشد براي هر برد و هر باخت كسي را دعوت كنيم نمي‌توان اين كار را مديريت ناميد. ما اهرم‌هاي مديريتي براي نتايج تيم در نظر گرفتيم و دوستان فني در هيات مديره ما براي بررسي سيستم بازي استقلال حضور دارند اما اين‌گونه نيست كه براي هر برد يا باخت بخواهيم كسي را به هيات مديره دعوت كنيم.»

نكته قابل توجه درباره اين حاشيه به وجود آمده ناهماهنگي عجيب بين مديران باشگاه استقلال است. جهانيان سخنگوي اين مجموعه است و بايد مواضع باشگاه استقلال را به درستي درباره مسائل مختلف به سمع و نظر رسانه‌ها و هواداران برساند، اما او در حالي كه به‌شدت ناراحت بود با مصاحبه خود حواشي داخلي استقلال را به اوج خود رساند، تا جايي كه افشارزاده مجبور شد صحبت‌هاي او را تكذيب كند و از حمايت از پرويز مظلومي حرف بزند.

نكته قابل تامل درباره اتفاقات باشگاه استقلال اين است كه سال گذشته هم در زماني كه افجه‌اي سخنگو بود صحبت‌هايش با آنچه باشگاه و مديران به آن فكر مي‌كردند تفاوت‌هاي عمده داشت. همين مساله باعث شد كه افشارزاده از وزارت ورزش و جوانان بخواهد كه افجه‌اي را از تركيب هيات‌مديره كنار بگذارند و همين اتفاق هم افتاد. امسال اما انگار اتفاقات گذشته و ناهماهنگي بين اركان مديريتي و اجرايي باشگاه در حال تكرار شدن است. سخنگوي باشگاه عليه سرمربي مصاحبه مي‌كند و سپس خبر از احضار او براي پاسخگويي مي‌دهد، سپس بهرام افشارزاده در قامت مديرعامل اين مسائل را از بيخ و بن تكذيب مي‌كند.

البته انتقاد از پرويز مظلومي تمام صحبت‌هاي عضو هيات‌مديره باشگاه استقلال نبود. جهانيان در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به اشتباهات داوري به انتقاد از رييس فدراسيون فوتبال پرداخت. جهانيان در اين باره هم گفت: «كفاشيان هم بايد جوابگو باشد. او به خاطر اينكه سرخابي‌ها براي دولت هستند با اين دو تيم مشكل دارد. كفاشيان چون با دولت بد است دق‌دلي‌اش را سر سرخابي‌‌ها خالي مي‌كند. ما او را از خواب زمستاني بيدار مي‌كنيم!»

اين صحبت‌هاي جهانيان هم شفاف و روشن است. او براي كفاشيان هم رسما خط و نشان كشيده است. اما مساله اين است كه داوري بازي استقلال مقابل ذوب‌آهن اشتباه تاثيرگذاري كه روي نتيجه بازي تاثير بگذارد نداشت. با اين وجود ديروز مشخص شد كه پرويز مظلومي در هيات‌مديره استقلال مخالفان بسيار مهمي دارد. او تا پايان فصل بدون هيچ ترديدي كار بسيار سختي پيش رو دارد، چرا كه با هر شكست احتمال دارد كه اعضاي هيات‌مديره عليه او مصاحبه و براي اداي توضيحات به باشگاه احضارش كنند!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها