• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3319 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ مرداد

عدد نوشت

معوقات حساب ذخيره ارزي

وضعيت عملكرد تسهيلات اعطايي از محل حساب ذخيره ارزي به بانك‌هاي دولتي در پايان شهريور سال 1393 نشان مي‌دهد معوقات اصل اين حساب به 4 ميليارد و 584 ميليون و 190 هزار دلار رسيده است. به گزارش تابناك، مجموع تسهيلات اعطايي به بانك‌هاي دولتي از محل اين حساب در مدت مورد اشاره 9 ميليارد و 985 ميليون و 350 هزار دلار بوده كه از اين رقم دو ميليارد و 12 ميليون و 120هزار دلار باز پرداخت شده و مجموعا 2/20 درصد از تسهيلات اعطايي توسط بانك‌ها به حساب ذخيره بازگشته است.

 

نرخ مطلوب رشد حجم نقدينگي

مدير دفتر اقتصادي بانك مركزي با بيان اينكه دولت يازدهم انضباط پولي را در اولويت قرار داده است، گفت: نرخ رشد مطلوب حجم نقدينگي با توجه به اهداف كنترل نرخ تورم و رونق توليد و خروج غيرتورمي از ركود در اقتصاد ايران 16 تا 17 درصد برآورد مي‌شود. ابوالفضل اكرمي در رابطه با آمار اعلام شده مبني بر اينكه رشد نقدينگي براي سال 94 حدود 8/38درصد اعلام شده است و براي سال 93 هم 3/23 درصد است و در سال 92 حدود 6 بانك و 4 موسسه مالي را كه در عرصه بانكداري مشغول فعاليت بودند وارد آمار و محاسبات كرديم با 80 هزار ميليارد تومان و ساماندهي اين حوزه هم ادامه دارد، گفت: بخشي از رشد حجم نقدينگي در دولت يازدهم همچنين نتيجه ضريب فزاينده پولي و شفاف‌سازي گردش پولي در اقتصاد است و كمتر تحت تاثير افزايش پايه پولي قرار دارد.

 

قيمت خريدهر كيلووات برق از مردم

مديرعامل شركت توزيع برق استان تهران با تشريح تعرفه‌هاي جديد خريد برق از سرمايه‌گذاران، جزييات طرح خريد برق از مردم را تشريح كرد. سيدعلي بربند در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ تعرفه جديد خريد تضميني برق از نيروگاه‌هاي مقياس كوچك به ويژه نيروگاه‌هاي كوچك خانگي برق خورشيدي، گفت: براساس بخشنامه جديد قيمت هر كيلووات ساعت برق از نيروگاه‌هاي خورشيدي ۱۰ مگاواتي ۶۷۵ تومان تعيين شده است. مديرعامل شركت توزيع برق استان تهران با اعلام اينكه قيمت خريد برق از نيروگاه‌هاي خورشيدي خانگي ۱۰۰ كيلوواتي ۸۷۳ تومان و بهاي خريد برق از نيروگاه‌هاي خورشيدي خانگي ۲۰ كيلوواتي ۹۷۷ تومان تعيين شده است، تصريح كرد: علاوه بر اين، امكان خريد برق از نيروگاه‌هاي مقياس كوچك برقآبي با ظرفيت ۱۰مگاوات هم فراهم شده است.

 

در چهارماه اول سال جاري رخ داد

واردات وسايل عكاسي

واردات اين محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از لحاظ وزن 75/6 درصد رشد يافته است. در ليست تجارت خارجي گمرك، محصولات زيادي وارد و صادر مي‌شوند. در قسمت 18 محصول وارداتي، محصولات جذابي ديده مي‌شود. در اين قسمت، «آلات و دستگاه‌هاي اپتيك-عكاسي - سينماتوگرافي - سنجش - كنترل – دقت‌سنجي - آلات و دستگاه‌هاي طبي جراحي - اشياي صنعت ساعت‌سازي- آلات موسيقي- اجزا و قطعات و متفرعات آنها» ديده مي‌شود. براساس گزارش گمرك، در چهارماه اول سال 94، 358 ميليون و 835 هزار و 672 دلار از اين محصولات وارد كشور شده است. براساس گزارش گمرك، واردات اين محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از لحاظ وزن 75/6 درصد و از لحاظ ارزش 55/2 درصد رشد يافته است. در چهارماه اول سال جاري، 1/6986 تن «آلات و دستگاه‌هاي اپتيك- عكاسي - سينماتوگرافي - سنجش و كنترل» به ارزش 343 ميليون و 171 هزار و 243 دلار به كشور وارد شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون