• 1404 شنبه 5 مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک سپه fhk; whnvhj ایرانول بانک ملی بیمه ملت

30 شماره آخر

  • شماره 6148 -
  • 1404 شنبه 5 مهر

ترفندهاي داعش براي فروش آنلاين ترور

كتاب «تروريسم، پروپاگاندا و برندينگ؛ ترفندهاي داعش براي فروش آنلاين ترور» منتشر شد. اين كتاب، تكنيك‌هايي را تحليل مي‌كند كه سازمان‌هاي تروريستي در بازاريابي براي تشويق مردم به پذيرش ايدئولوژي خود و تبديل آنها به حاميان فداكار به كار مي‌گيرند.
ايده اصلي كتاب اين است كه با توجه به توسعه فناوري‌هاي ديجيتال و رسانه‌هاي اجتماعي، گروه‌هاي تروريستي از روش‌هاي بازاريابي نوآورانه و راهبردهاي تبليغاتي براي ايجاد ارتباط عاطفي با مخاطبان خود، به ويژه جوانان، بهره مي‌گيرند.
يكي از روش‌هاي داعش براي سربازگيري، پيروي از منطق انتخاب احساسي است؛ در حالي كه اين گروه تروريستي نخستين سازماني بود كه قدرت بازاريابي را كشف كرد و از آن بهره برد، اما قدرت فراطبيعي نداشت. از اين رو، يافتن پاسخ براي اين پرسش اهميت مي‌يابد كه آيا تروريسم به همان شكل كالاهاي مصرفي مرسوم، به محصول بازاريابي تبديل شده است يا نه؛ و اينكه براي مبارزه با جذابيت‌هاي گروه‌هاي تروريستي كه هوش بازاريابي دارند، چه مي‌شود كرد؟
خواندن «تروريسم، پروپاگاندا و برندينگ» به دانشجويان و علاقه‌مندان به دانش ارتباطات و رسانه، مطالعات مرتبط با تروريسم، راديكاليسم، پروپاگاندا و مطالعات امنيتي توصيه مي‌شود. اين كتاب به نويسندگي «آنا كروگلووا» و ترجمه مهدي فروتن آغميوني در ۲۴۴ صفحه و قيمت ۲۲۵ هزار تومان توسط انتشارات همشهري عرضه شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون