• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3329 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ شهريور

حاملان اجساد 71 پناهجوي سوري در اتريش دستگير شدند

واكنش‌ها به تراژدي اتوبان بوداپست

پليس مجارستان تاييد كرد چهار تن را در ارتباط با پيدا شدن اجساد مهاجران سوري در كاميوني در اتريش دستگير كرده است. جسد 71 مهاجر سوري روز جمعه در يك كاميون يخچال‌دار در يكي از اتوبان‌هاي اين كشور در نزديكي مرز مجارستان كشف شد. اين كاميون در اتوبان رها شده بود. از ميان اجساد كشف شده 59 تن مرد، هشت تن زن و چهار تن كودك هستند. به گفته مقامات اتريش تحقيقات همچنان ادامه دارد و پزشكي قانوني بايد تاييد كند اين افراد بر اثر خفگي جان باخته‌اند يا عامل ديگر. نتيجه تحقيقات اوليه حاكي از آن است كه پناهجويان نه در اتريش بلكه در حين سفر به اين كشور جان سپرده‌اند، يعني يك و نيم تا دو روز پيش از رسيدن به نقطه كشف كاميون مزبور. گفته مي‌شود در كنار اجساد تلفن‌هاي همراه و اسناد و مدارك سفر نيز كشف شده است كه اجازه شناسايي اجساد را خواهد داد. به گفته سخنگوي پليس اتريش يكي از عاملان كه هدايت اين كاميون را برعهده داشته شهروند بلغارستان با تباري لبناني است. دو فرد ديگر نيز شهروند بلغارستان و مجارستان هستند. پليس اتريش گمان مي‌برد كه يك حلقه قاچاق بلغاري مجارستاني عامل مرگ اين 71 نفر است. مجارستان در سال‌هاي اخير به يكي از راه‌هاي اصلي براي ورود به اتحاديه اروپا تبديل شده و بيش از صد و چهل هزار مهاجر غيرقانوني در سال جاري به مجارستان منتقل شده‌اند.

واكنش‌هاي جهاني

بان كي‌مون، دبيركل سازمان ملل متحد به اين حادثه واكنش نشان داد. وي گفت قلب من از اين خبر شكست. من از تمامي دولت‌هايي كه درگير اين مساله هستند مي‌خواهم راه‌حلي جامع بيابند.

روساي جمهور فرانسه و اتريش خواستار سياست مهاجرت مشترك شدند. يوهانا ميكل لايتر، وزير كشور اتريش پيشتر ضمن ابراز تاسف از اين تراژدي مرگبار، قاچاقچيان انسان را افرادي بزهكار خوانده بود. از سوي ديگر با توجه به تشديد بحران پناهجويان در اروپا، فرانك والتر اشتاين‌ماير، وزير خارجه آلمان خواستار آن شد كه كشورهاي اروپاي شرقي از مقاومت در برابر پذيرش پناهجويان دست بكشند. او بر لزوم همبستگي در سطح اروپا براي حل اين معضل تاكيد ورزيد. گفتني است در يك سال اخير اتحاديه اروپا با بحران مهاجرت رو‌به‌رو شده كه از زمان جنگ جهاني دوم بي‌سابقه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون