• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3329 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ شهريور

سازمان فروش اموال تمليكي در مورد خودروهاي تحت اختيار، مهندسي معكوس مي‌كند

ورود خودروهاي لوكس به بازار تشريفات

86درصد از اموال اميرمنصور آريا خريدار ندارد

گروه اقتصادي| خودروهاي لوكس بالاي 2500 سي‌سي آنقدر فني و به‌روز است كه حيف است استفاده نشده و به كشور مبدا عودت داده شود. به همين جهت سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي طي مذاكراتي با وزارت دفاع تصميم به استفاده از اين خودروها گرفته است اما نه در بازار بلكه در حوزه تشريفات تا جامعه را تحت تاثير قرار ندهد. مديرعامل سازمان نيز اسم اين تصميم را مهندسي معكوس گذاشته است. در حال حاضر 134 خودروي لوكس در انبارهاي اين سازمان وجود دارد. به گفته رييس سازمان اموال تمليكي تعداد خودروهاي لوكس از اين ميزان بيشتر است ولي يا در انبار گمرك يا در انبارهاي عمومي است و فعلا تحت اختيار ما نيست. او ميانگين قيمت خودروهاي موجود را يك ميليارد تومان عنوان كرد كه در بين اين خودروها، دو خودروي بالاي چهار ميليارد تومان نيز وجود دارد.

مديرعامل سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي با بيان اينكه طبق مصوبه مجلس ديگر سازمان نمي‌تواند اين خودروها را در مزايده به فروش برساند؛ بنابراين در حال حاضر تعداد زيادي از اين خودرو در انبارهاي ما هستند، توضيح داد: اين خودروها بايد به كشورهاي سازنده مرجوع شوند اما ما يك پيشنهاد براي مهندسي معكوس داريم به اين ترتيب كه اين خودروها در جاهاي ديگر مانند تشريفات مورد استفاده قرار گيرد.

100 ميليارد تومان از اموال منصور آريا
فروخته شد

امين دليري در پاسخ به سوال خبرنگار «اعتماد» درباره آخرين وضعيت دارايي‌هاي گروه آريا و بابك زنجاني گفت: از اميرمنصور آريا 40 سند در اختيار دولت قرار گرفته كه ارزش آن دو هزار و 239 ميليارد ريال برآورد مي‌شود. به جز اموال غيرمنقول مه‌آفريد 11/27 درصد از سهام فولاد خوزستان به ارزش پنج هزار ميليارد ريال در اختيار سازمان است كه از مجموع اين اموال غيرمنقول 144 ميليارد ريال در پايان سال 1393 واگذار شد و 856 ميليارد ريال آن مرداد امسال به فروش رسيد. با توجه به ارقامي كه دليري اعلام كرد از مجموع دارايي‌هاي تحت اختيار از منصور آريا 86 درصد هنوز بلاتكليف مانده است. مديرعامل سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي تاكيد كرد: با وجود برگزاري مزايده چندباره استقبالي از دارايي‌هاي گروه آريا نشد كه ممكن است به شهرت اين گروه مربوط باشد. وي اظهار اميدواري كرد تا پايان سال باقي اموال او واگذار شود. مديرعامل سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي با تاكيد بر اينكه كارخانه فولاد خوزستان جزو اولويت‌هاي اين سازمان در مورد اموال آرياست، گفت: سعي مي‌كنيم آن را هم به فروش برسانيم و با بانك ملي كه بيشترين سهم را در اين كارخانه داشته است، وارد مذاكراتي شده‌ايم. دليري در خصوص اموال بابك زنجاني نيز گفت: هنوز اموالي كه قطعيت داشته باشد مشخص نشده و چيزي به سازمان اموال تمليكي اعلام نشده است.

13 هزار پرونده راكد در سازمان
اموال تمليكي

مديرعامل سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي درباره كل فروش اموال اعم از كالاهاي انهدامي، اعاده‌اي، استردادي يا ساير كالاها از طريق سازمان اموال تمليكي توضيح داد: به ترتيب در سال‌هاي 1390، 1391 و 1392 ميزان فروش اين اموال برابر هزار و 32 ميليارد ريال، هزار و 840 ميليارد ريال و 3 هزار و 151 ميليارد ريال بوده است كه در سال 1392 كل فروش نسبت به سال پيش از آن 7/65 درصد افزايش داشته است. وي همچنين اظهار كرد: در سال 1393 نيز با فروش 3 هزار و 296 ميليارد ريال از اين اموال رشدي بيش از 8 درصد به دست آمده و در 5 ماهه اول امسال نيز ميزان فروش هزار و 207 ميليارد ريال بوده است كه 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بيشتر
شده است.

وي همچنين با اشاره به وجود 13 هزار پرونده راكد در سازمان اموال تمليكي در مورد آمار كالاهاي قاچاق در اين سازمان اظهار كرد: به ترتيب در سال‌هاي 1390، 1391، 1392 و 1393 به ميزان 883 ميليارد، 992 ميليارد، هزار و 12 9 ميليارد و هزار و 465 ميليارد ريال كالاهاي قاچاقي به اين سازمان وارد شده است.

حجم كمي از كالاهاي قاچاق
كشف مي‌شود

او متذكر شد: پيش‌بيني مي‌شود با طرحي كه براي كنترل قاچاق با وزارت اطلاعات، سازمان تعزيرات حكومتي، ستاد مبارزه با قاچاق، قوه قضاييه ونيروي انتظامي در تهران به عنوان استان پايلوت در دست اجراست، انگيزه براي قاچاق كاهش پيدا كند.

دليري اذعان كرد: آمارهاي غيررسمي از ميزان كالاهاي قاچاق در كشور نشان مي‌دهد كه 24 ميليارد دلار كالاي قاچاقي در ايران وجود دارد كه درصد كمي از آن كشف مي‌شود. اين مقام مسوول يادآور شد: در سال 93، 1465 ميليارد ريال كالاي قاچاق كشف شده بود و در حال حاضر طرحي براي كنترل آن در دست اجرا بوده و با همكاري وزارت اطلاعات، ‌تعزيرات، مبارزه با قاچاق كالا و ارز، قوه قضاييه و نيروي انتظامي در تهران به صورت آزمايشي انجام مي‌شود. او همچنين درباره كالاهاي انهدامي بيان كرد: در سال‌هاي 1390، 1391، 1392، 1393 و همچنين در 5 ماهه نخست امسال به ترتيب هزار و 253 ميليارد، 203 ميليارد، 56 ميليارد، 180 ميليارد و 106 ميليارد ريال كالاي انهدامي داشته‌ايم.

وي همچنين درباره آمار كالاهاي استردادي عنوان كرد: در سال‌هاي 1390، 1391، 1392، 1393 و همچنين در 5 ماهه نخست امسال به ترتيب 57 ميليارد، 511 ميليارد، 5 ميليارد، 184 ميليارد و 202 ميليارد ريال كالاي استردادي به سازمان وارد شده است.

وي از اقدامات ديگر اين سازمان را تامين و تجهيز انبارهاي كالا دانست و اشاره كرد: شيوه‌نامه جديدي براي همكاري با ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز تهيه شده است و همچنين تا پايان سال سامانه مزايده الكترونيكي اموال منقول و غيرمنقول تكميل خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون