• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3330 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۹ شهريور

اجراي طرح تنفس 10 ساله جنگل

مهر|رييس سازمان محيط زيست با بيان اينكه طرح تنفس 10 ساله جنگل را اجرايي مي‌كنيم، گفت: بايد اجازه دهيم منابع طبيعي درشرايط عادي تنفس كنند و از همه فعالان صنايع چوب درخواست داريم نيازهاي خود را با واردات تامين كنند.

معصومه ابتكار در برنامه نگاه دو (شبكه دو سيما) با بيان اينكه هيچ نوع طرح توسعه‌اي بدون توجه به ارزش‌هاي زيست محيطي، ارزشي ندارد، گفت: دولت توجه جدي و منظم به شاخص‌هاي حفاظت از محيط زيست دارد و طرح‌هاي اين حوزه در مسير توسعه پايدار تقويت خواهد شد.

رييس سازمان محيط زيست با بيان اينكه همه ما مسوول حفاظت از عرصه‌هاي منابع طبيعي و زيست محيطي هستيم تا حقوق آيندگان نيز تامين شود، گفت: لايحه‌اي با همكاري سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور در دست تدوين است كه تلاش مي‌كنيم براي مدتي هرگونه بهره‌برداري از عرصه‌هاي جنگلي اعم از اقتصادي و تجاري و غيرقانوني و تخريبي حذف شود. وي افزود: بايد اجازه دهيم منابع طبيعي در شرايط عادي تنفس كنند و از همه فعالان صنايع چوب درخواست داريم نيازهاي خود را با واردات تامين كنند به ويژه روسيه ظرفيت خوبي براي صادرات چوب به ايران دارد. ابتكار گفت: دولت هم هيچ مانعي براي واردات چوب ندارد و اميدواريم با همكاري همه دستگاه‌ها و نهادها و همچنين سازمان‌هاي مردم‌نهاد بتوانيم از تخريب و كاهش عرصه‌هاي جنگلي جلوگيري كنيم و همزمان بايد طرح‌هاي تقويت شاخص‌هاي زيست‌محيطي در همه عرصه‌هاي منابع طبيعي اعم از جنگل، مرتع و مناطق حفاظت‌شده مدنظر همه قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون