• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3334 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور

رزمايش 30 ساعته گردان‌هاي عملياتي بسيج در پايتخت

سردار سلامي: دست متجاوز را قطع مي‌كنيم

گروه سياسي|رزمايش 2 روزه «اقتدار ثارالله» با تجمع بزرگ 50 هزار نفري گردان‌هاي بسيج و سپاه تهران با حضور برخي مسوولان كشوري و لشكري در بوستان ولايت تهران برگزار شد. رزمايش 30 ساعته گردان‌هاي عملياتي بسيج در پايتخت كه گفته مي‌شود نخستين و بزرگ‌ترين رزمايش با اين ساختار در سطح تهران بوده است پنجشنبه شب پايان يافت. پيامك‌هاي اين رزمايش با عنوان «رزمايش» براي عموم مردم از روزهاي قبل فرستاده مي‌شد. پيامك‌هايي كه از روند برگزاري رزمايش و اهداف آن خبر مي‌داد. حالا مردم در جريان كامل رزمايشي كه در روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه در بوستان ولايت تهران توسط 50 هزار نفر از بسيجيان و سپاهيان برگزار مي‌شد، بودند. رزمايش از روز چهارشنبه 11 شهريورماه با پيام سردار محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه و فرمانده قرارگاه ثارالله تهران به مدت 2 روز آغاز شده بود. در اين رزمايش گردان‌هاي امام علي (ع)، امام حسين (ع)، بيت‌المقدس، عاشورا، الزهرا (س) و كوثر نيز حضور داشتند. سردار حسين سلامي، جانشين فرمانده كل سپاه، سردار محسن كاظميني، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، علي‌اكبر صالحي، رييس سازمان انرژي اتمي و مهدي چمران، رييس شوراي شهر تهران از جمله حاضران در اين تجمع بودند كه در قالب رزمايش بزرگ اقتدار ثارالله برگزار شد. همزمان با برگزاري رزمايش اقتدار ثارالله، گردان‌هاي فرهنگي سپاه تهران بزرگ حضور گسترده‌اي در اين رزمايش داشتند و با آفند و پدافند تخصصي در اين حوزه در كنار نيروهاي رزمي توان عملياتي خود را به نمايش گذاشتند. 23گردان عمليات فرهنگي فضاي مجازي سپاه تهران بزرگ به همراه هزاران خبرنگار بسيجي كه در بيش از 400 باشگاه خبرنگاران عضويت دارند، در رزمايش اقتدار ثارالله ايفاي نقش كردند.

سان ديدن سردار سلامي از گردان‌هاي حاضر در رزمايش اقتدار ثارالله

سردار حسين سلامي، جانشين فرمانده كل سپاه با حضور در اين تجمع از يگان‌هاي حاضر در ميدان سان ديد. برخي بسيجيان گردان‌هاي امام علي (ع)، امام حسين‌(ع)، بيت‌المقدس، عاشورا، الزهرا(س) و كوثر نيز به اجراي تمرينات ميداني از جمله عمليات راپل پرداختند. عمليات رزم توفان، تمرين چك و خنثاي بمب، رهايي گروگان و عمليات اسپاي از بالگرد از ديگر برنامه‌هايي بود كه توسط بسيجيان در اين تجمع انجام شد. در ادامه اين تجمع بزرگ 50هزار نفري گردان‌هاي بسيج كه در قالب رزمايش اقتدار ثارالله در بوستان ولايت تهران برگزار شد، سردار حسين سلامي، جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سخناني با اشاره به اينكه بسيجيان و سپاهيان از درون روزهاي سخت دفاع مقدس آمده‌اند، گفت: اين همان دوران پرشكوهي بود كه جوانان آن عصر همچون شما در دل شب در سنگرهاي دشمني كه بخشي از خاك سرزمين ما را اشغال كرده بود و آمده بود تا نظام سلطه را بر سرنوشت ملت ايران بازگرداند هجوم مي‌بردند. به گزارش فارس، وي خطاب به گردان‌هاي بسيجي شركت‌كننده در رزمايش اقتدار ثارالله اظهار داشت: شما از درون فتنه‌هاي پيچيده‌اي آمده‌ايد كه نظام سلطه براي استحاله شخصيت و محتواي انقلاب اسلامي طراحي كرده بود؛ از دل شكوه مقاومت ملت در 9 دي براي خنثي كردن فتنه 88.

وي ادامه داد: شما از درون استراتژي جهاني تحريم اقتصادي غرب به ويژه امريكا در اين ميدان حاضر شده‌ايد؛ آن استراتژي ننگيني كه ملت ايران با صبر، با شكيبايي، با ثبات قدم، با ايستادگي و با پيروي از ولي امر خويش با استمداد از تدابير نوراني امام خود با تكيه بر فرهنگ نوراني عاشورا با الهام از ايستادگي پيامبر و اصحابش در آن محاصره‌ها و تحريم‌ها اين راهبرد و استراتژي دشمن را در هم شكستيد. وي خطاب به بسيجيان شركت‌كننده در رزمايش اقتدار ثارالله افزود: شما از دل ماهواره‌ها و موشك‌هايي آمده‌ايد كه سينه فضا را مي‌شكافند؛ شما از دل پيشرفت‌هاي بزرگي در اينجا حاضر شده‌ايد كه در عصر تحريم و محاصره توانستند از ارتفاع ممانعت دشمن عبور كنند. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه مقامات امريكايي هر آنچه بخواهند مي‌توانند بگويند، اضافه كرد: اما نمي‌توانند هر آنچه مي‌خواهند عمل كنند؛ فرق بين گفتار و عمل آنها تفاضل بين توهمات و خيالات و روياها و آرزوهاي آنهاست با توانايي‌ آنها براي عمل. سلامي خطاب به بسيجيان شركت‌كننده در رزمايش 50 هزار نفري اقتدار ثارالله و نيز ملت ايران گفت: اين را بدانيد چه توافق صورت بگيرد چه نگيرد امريكا دشمن درجه يك ملت مسلمان ايران و جهان اسلام است. جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه هم مخالفان و هم موافقان توافق هسته‌اي در امريكا به دنبال دشمني با ملت ايران بوده و مانند دو لبه يك قيچي عليه انقلاب اسلامي عمل مي‌كنند، گفت: ما روزانه رفتار آنها را رصد مي‌كنيم و منتظر فرصتيم تا اگر غلطي كنند، تمام منافع اقتصادي و سياسي آنها را به آتش بكشيم. سلامي تاكيد كرد: اگر بخواهند دست به سمت گزينه نظامي ببرند، گردهاي‌شان را بر فراز آسمان پرتاب كرده و انگشت‌هاي‌شان را قطع مي‌كنيم. وي ادامه داد: چه توافق بشود و چه نشود، حامي ملت‌هاي مظلوم و مسلمان در برابر سلطه امريكا خواهيم بود. جانشين فرمانده كل سپاه ادامه داد: چه توافق بشود و چه نشود، پيشرفت‌هاي علمي و فني خود را براي تبديل شدن به يك تكيه‌گاه براي تمدن بزرگ اسلامي دنبال مي‌كنيم و هيچگاه ظرفيت‌هاي اقتصادي خود را در اختيار نظام سلطه نمي‌گذاريم و فرش قرمز زير پاي مقامات سلطه قرار نمي‌دهيم. سلامي تصريح كرد: ما اجازه نفوذ انديشه‌هاي غربگرايانه را نه در پيكره جامعه و نه اجتماعات روشنفكري‌مان نخواهيم داد و از همه مسوولان سياسي و مقامات هم مي‌خواهيم همان‌طور كه رهبري معظم انقلاب فرمودند، با روحيه، ثبات قدم و توجه به ادبيات انقلابي، همواره رفتار و گفتار خود را با دشمن تنظيم كنند.

ايست و بازرسي در استان تهران در آخرين مرحله رزمايش ثارالله

سردار شعباني سخنگوي رزمايش بزرگ اقتدار ثارالله در حاشيه تجمع بزرگ 50هزار نفري بسيجيان گفت: اين رزمايش بنا بر ابلاغ قرارگاه مركزي خاتم در مدت زمان 30 ساعت و 30 دقيقه و طي 7 مرحله انجام مي‌شود و 6 قرارگاه عملياتي نيز در اين رزمايش حضور دارند. وي با اشاره به حضور 50هزار نيروي بسيجي و پاسدار در اين رزمايش اظهار داشت: تجمع امروز در قالب مرحله چهارم رزمايش اقتدار ثارالله است و در مرحله آخر نيز گشت‌هاي اطلاعاتي و عملياتي و ايست و بازرسي در سطح استان تهران صورت خواهد گرفت.

علي‌اكبر صالحي، رييس سازمان انرژي اتمي در حاشيه تجمع بزرگ 50هزار نفري بسيجيان كه در قالب رزمايش اقتدار ثارالله در بوستان ولايت تهران برگزار شد، گفت: من امروز با غرور به اين رزمايش آمدم و معتقدم بسيجيان بار ديگر به دنيا فهماندند كه ملت بيدار و هشيار است و هيچگاه غافل نخواهد بود. وي تصريح كرد: با پشتوانه بسيج و ملت ايران بود كه توانستيم در برابر استكبار جهاني ايستاده و خواست خود را به آنها تحميل كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون