• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3334 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور

توافق ايتاليا، فرانسه و آلمان براي تقسيم عادلانه پناهجويان در كشورهاي اروپايي

در بحبوحه بحران كنوني سيل پناهجويان به اروپا، ايتاليا، فرانسه و آلمان توافق كرده‌اند تا سند مشتركي را براي تقسيم و پخش عادلانه پناهجويان در كشورهاي اروپايي امضا كرده و خواستار تغييري در قوانين پناهندگي اروپا شوند. اين سند تاكيد مي‌كند كه بحران كنوني آوارگان نشان‌دهنده محدوديت‌ها و نقض‌هاي قوانين پناهندگي در اروپاست و اين قوانين بايد مجددا ارزيابي شوند. اين سند كه از سوي وزراي امور خارجه ايتاليا، فرانسه و آلمان امضا شده خواستار واكنشي قاطع به بحران آوارگان به اتحاديه اروپا شده است. اما اين تصميم با مخالفت كشورهاي اروپاي شرقي مواجه شده است. كشورهاي اروپاي شرقي از پذيرش پناهجويان سر باز مي‌زنند. برخي از اين كشورها اعلام كردند كه فقط پناهجويان مسيحي را مي‌پذيرند.

مجارستان: پناهجويان مشكل آلمان‌ است

ايستگاه كلتي در پايتخت مجارستان محلي شده است كه پناهجويان قصد دارند از آنجا به مقصد اتريش و به خصوص آلمان سفر كنند اما آنها با مقاومت و برخورد خشونت‌آميز پليس مجارستان روبه‌رو مي‌شوند. با اين حال ويكتور اوربان، نخست وزير مجارستان در مقابل انتقادها مي‌گويد: «مشكل پناهندگان، مساله اتحاديه اروپا نيست، بلكه مشكل آلمان است، زيرا هيچكس نمي‌خواهد در مجارستان بماند و همه مي‌خواهند به آلمان بروند.»

چك: ما پناهجويي را به كشورمان دعوت نكرده‌ايم

ميلوش زمان، رييس‌جمهور چك نيز در واكنش به تحت فشار قرارگرفتن اتحاديه اروپا براي تقسيم پناهجويان بين كشورهاي عضو، گفته است: «ما پناهجويي را به كشورمان دعوت نكرده‌ايم.» وي تاكيد مي‌كند كه كشورش پناهجويان اوكرايني را مي‌تواند پذيرا شود.

اسلواكي: پناهجويان مسلمان را نمي‌پذيريم

رابرت فيكو، نخست‌وزير اسلواكي تاكيد مي‌كند كه اسلواكي موجب پديد آمدن بدبختي‌ها در سوريه، عراق و ليبي نيست و كشورش پاسخگوي وضعيت به وجود آمده نيست. بنابراين كسي نمي‌تواند كشورش را مجبور كند براي افرادي كه قرباني اين وضعيت شدند، پاسخگو باشد.

ادعاي ليتواني

داليا گريبائوسكايته، رييس‌جمهور ليتواني هم با پذيرش پناهجويان در كشورش مخالفت مي‌كند. رهبر ليتواني كه به بانوي آهنين شهرت دارد پذيرش پناهجويان در كشورش را ناعادلانه توصيف كرده است.

تسليم بريتانيا

ديويد كامرون، نخست وزير بريتانيا در برابر تومار بلند بريتانيايي‌ها تسليم شده و قول داد كه هزاران نفر از پناهجويان سوري را پناه مي‌دهد. وي گفت با بررسي آمار و بودجه لازم، اين طرح را بايد به پارلمان بفرستد. بر اساس گزارش اينديپندنت از آغاز بحران سوريه در سال 2011 تاكنون، اين كشور تنها به كمتر از پنج هزار پناهجوي سوري كمك كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون