• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3335 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ شهريور

خبر

دستگيري ماموران قلابي وزارت اطلاعات

دو پسر جوان كه در پوشش ماموران وزارت اطلاعات از مردم كلاهبرداري مي‌كردند توسط پليس دستگير شدند. پنجم شهريور امسال بر اساس اعلام مركز 110 مبني بر جعل عنوان در خيابان هاشمي بلافاصله تيمي از ماموران گشت انتظامي يگان كلانتري 119مهرآباد جنوبي به محل اعزام شدند. با حضور ماموران مشخص شد دو نفر از اهالي محل در حال پياده‌روي در خيابان مهرآباد جنوبي بودند كه پسري به هويت طاهر با يك دستگاه موتورسيكلت هوندا نقره‌اي راه آنها را سد كرده و با نشان دادن برگه‌اي خود را مامور وزارت اطلاعات معرفي كرد. او قصد كلاهبرداري داشت كه دو عابر پياده از او حكم ماموريت و كارت شناسايي‌اش را خواستند كه او نيز پس از ايجاد درگيري به سرعت از محل متواري شد. سرهنگ محمدامين ارباب‌پور، رييس كلانتري 119مهرآباد جنوبي با اشاره به دستگيري متهم گفت: به دنبال اين درگيري دو عابر پياده با 110 تماس گرفته و با حضور ماموران اين يگان متهم دستگير و به مقر انتظامي منتقل شد. سرهنگ ارباب پور در پايان با اشاره به سرقتي بودن موتوسيكلت متهم از تشكيل پرونده و رسيدگي به آن خبر داد.

 

كلاهبردار ميلياردي در ايرانشهر

مهر| فردي كه با جعل اسناد ۱۲ ميليارد و ۳۷۰ ميليون ريال كلاهبرداري كرده بود، دستگير شد. سرهنگ دوستعلي جليليان، فرمانده انتظامي ايرانشهر در تشريح جزييات پرونده گفت: در پي شكايت تعدادي از شهروندان و مراجعه به پليس آگاهي اين شهرستان مبني بر اينكه دو نفر كه پدر و پسر هستند، ۱۲ ميليارد و ۳۷۰ ميليون ريال با فروش چند قطعه زمين از آنان كلاهبرداري كرده‌اند، بررسي موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت. وي افزود: در تحقيق از شكات مشخص شد كه كلاهبرداران زمين‌هاي مذكور را به چند نفر ديگر نيز فروخته‌اند كه در اين زمينه با بررسي‌هاي دقيق به عمل آمده توسط كارآگاهان ۴۰ نفر از شكات شناسايي شدند و در تحقيقات جداگانه از آنان مشخص شد متهمان با جعل اسناد و مدارك اقدام به فروش چندين قطعه زمين با كاربري تجاري و مسكوني و كشاورزي در قسمت‌هاي مختلف سطح شهر به متراژ تقريبي 10 هزار مترمربع كرده‌اند. فرمانده انتظامي ايرانشهر بيان كرد: با توجه به حساسيت موضوع، شناسايي آدرس محل اختفاي متهمان توسط ماموران پليس آغاز و سرانجام پس از چندين روز كار اطلاعاتي و عملياتي و اقدامات فني، محل اختفاي يكي از متهمان در ايرانشهر شناسايي و نامبرده در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد. سرهنگ جليليان گفت: متهم كه در تحقيقات اوليه سعي داشت خود را بي‌گناه جلوه دهد در مقابله با ادله و شواهد محكم و انكار ناپذير كارآگاهان پليس به كلاهبرداري از ۴۰ نفر از شهروندان با استفاده از جعل اسناد به ارزش ۱۲ ميليارد و ۳۷۰ ميليون ريال با همكاري يك نفر ديگر اعتراف كرد. وي با اشاره به اينكه تلاش‌هاي پليس براي دستگيري متهم ديگر همچنان ادامه دارد، ياد آور شد: اين متهم پس از تكميل تحقيقات با معرفي به مراجع قضايي روانه زندان شد.

 

انهدام 16 باند پولشويي ميلياردي در كرمان

پليس| دادستان عمومي و انقلاب كرمان از انهدام 16 باند بزرگ پولشويي در زمينه جرايم مختلف در كرمان خبر داد.

دادخدا سالاري با اعلام اين خبر گفت: اعضاي اين باند در زمينه‌هاي قاچاق موادمخدر و روان‌گردان، تجارت سلاح‌هاي غيرمجاز و قاچاق انسان در سراسر كشور و خارج از كشور فعاليت پنهان داشته و وجوه به دست آمده از اين جرايم را به حساب نفرات سوم و چهارم واريز مي‌كردند. او با بيان اينكه قاچاقچيان وجوه به دست آمده را از راه‌هاي غيرقانوني به حساب اشخاص عادي و در بعضي مواقع موجه واريز و پس از برداشت وجوه بخشي را تبديل به دلار كرده و به خارج از كشور منتقل مي‌كردند، ادامه داد: اعضاي اين 16 باند بخشي از وجوهات را نيز در معاملات املاك، خودرو و ساختمان‌سازي هزينه مي‌كردند تا اقدامات خود را قانوني جلوه دهند. دادستان كرمان از كشف بيش از 125 ميليارد ريال وجوه نقد از دستگيرشدگان اشاره كرد و گفت: تاكنون بيش از 125 ميليارد ريال از وجوه نقد و چندين باب املاك از قاچاقچيان كشف و توقيف شده است. به گفته سالاري، پرونده متهمان به دستگاه قضايي كرمان تحويل داده شده و تحقيقات درباره شركا و متهمان ديگر همچنان ادامه دارد.

 

حريق 15 خودروي تركيه‌اي در مرز بازرگان

ايرنا| 15 دستگاه خودروي تركيه‌اي به دليل اتصال سامانه برق خودروي ون در محوطه گمرك مرزي بارزگان طعمه حريق شد. فرماندار شهرستان ماكو با اعلام اين خبر گفت: اين اتفاق صبح شنبه در محوطه گمرك بازرگان روي داده و بر اثر آن تعداد 15 دستگاه خودروي ون متعلق به اتباع كشور تركيه در محوطه گمرك بازرگان طعمه
حريق شد.

شاهين عليزاده بيان كرد: در اين حادثه 11 دستگاه خودرو به طور كامل سوخت و 4 دستگاه ديگر دچار خسارت جزيي شد. او علت آتش‌سوزي را اتصال سامانه برق يكي از خودروها اعلام و عمدي بودن حادثه را تكذيب كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون