• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3335 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ شهريور

خبر كوتاه

قتل براي كله‌پاچه

باشگاه خبرنگاران| پسري 30 ساله به خاطر كله‌پاچه با مردي درگير شد و او را با دشنه كشت. پليس پس از دستگيري قاتل گفته است كه اين حادثه 27 مرداد امسال در يك كشتارگاه غيرمجاز دام در منطقه مقصودآباد مشهد زماني اتفاق افتاد كه قاتل براي خريد كله‌پاچه به مردي 42 ساله از اتباع افغانستان مراجعه كرد كه به دليل اختلاف سر قيمت با او درگير شد و با دشنه به ران فروشنده ضربه زد و او را كشت. متهم كه پس از ارتكاب قتل از محل حادثه متواري شده بود سرانجام جمعه گذشته در خانه يكي از بستگانش دستگير شد و به قتل اعتراف كرد. او مدعي است كه با ضربه چاقو مرد افغان را مجروح كرده اما قصد كشتن او را نداشته است.

 

رشد 20 درصدي كشف مواد مخدر در پنج ماه نخست امسال

ايسنا| فرمانده نيروي انتظامي از رشد 20 درصدي كشف مواد مخدر در پنج ماه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد. سردار حسين اشتري با اعلام اين آمار گفت: اين افزايش نسبت به دوره مشابه سال قبل، نشانگر همكاري مسوولان ذي‌ربط با نيروي انتظامي، تلاش همكاران ناجا و شناسايي و برخورد با باندها و شبكه‌هاي قاچاق موادمخدر است.

 

صدور حكم خريد كتاب به جاي حبس

ايرنا| يك قاضي گنبدي برخي مجرمان جرايم سبك را با استفاده از ظرفيت قانون مجازات اسلامي به خريد كتاب به جاي تحمل حبس محكوم مي‌كند. قاضي سيد قاسم نقي‌زاده موسوي، رييس شعبه دوم دادگاه كيفري 2 شهرستان گنبدكاووس در اين خصوص با توجه به اينكه به مجازات‌هاي جايگزين حبس در قانون جديد توجه ويژه‌اي شده است، سعي دارد كه اين گونه مجازات‌ها را براي جرايمي كه فاقد شاكي خصوصي بوده و نيز به ويژه در خصوص نوجوانان، افراد فاقد سابقه كيفري، جرايم سبك يا غيرعمدي يا با ميزان خسارات وارده بسيار كم به شاكي، اعمال كند. در اين خصوص هادي هاشميان، رييس كل دادگستري گلستان روز شنبه با تاكيد بر تشويق اين گونه قضات گفت: جايگزيني اين اقدامات به جاي حبس در دستور كار دادگستري است.

 

سرخه ۱۳ بار لرزيد

مهر| مديركل ستاد مديريت بحران استانداري سمنان از وقوع ۱۳ زلزله طي ۲۴ ساعت در شهرستان سرخه خبر داد و گفت: جنوب اين شهرستان داراي يك گسل جوان و فعال است. احمد طاهري ضمن اشاره به وقوع اين زمين لرزه‌ها از عصر جمعه گذشته، تا ظهر شنبه ادامه داد: بزرگ‌ترين زلزله ثبت شده 4/3 درجه در مقياس ريشتر و متعلق به بامداد شنبه بوده است. وي با توجه به اينكه نوع جنس خاك منطقه نرم و وقوع اين زمين‌لرزه‌ها باعث شكستگي شديد نخواهد شد و خطرساز نيستند، گفت: خوشبختانه زمين‌لرزه‌هاي اخير عمدتا در عمق بالاي ۱۰كيلومتري سطح زمين و بسيار خفيف بودند كه هيچ گونه آثار و خساراتي از اين لرزه‌ها گزارش نشده است.

 

دستگيري 28 عامل يورش به مراسم عروسي

پليس| 28 جوان كه با حمل سلاح سرد به مراسم عروسي در تايباد يورش مي‌بردند توسط پليس اين شهر دستگير شدند. سرهنگ محمدرضا روحي، فرمانده انتظامي تايباد از افراد دستگيرشده با عنوان «مخلان نظم و امنيت نواميس مردم» ياد كرد و در شرح عمليات پليس گفت: ۲۸ شرور و مخل نظم و امنيت نواميس مردم كه با انواع سلاح سرد به مراسم عروسي يورش برده و ايجاد مزاحمت و رعب وحشت مي‌كردند توسط پليس دستگير و با تشكيل پرونده تحويل دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان تايباد و پس از آن با اعتراف به بزه انتسابي روانه زندان شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون