• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3335 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ شهريور

سردار درخواست كاپلو را رد كرده بود

گروه ورزش| ديروز خبر جالب و عجيبي در رسانه‌ها درباره سردار آزمون منتشر شد؛ بازيكني كه اين روزها به مهاجم اول تيم ملي فوتبال ايران تبديل شده است و كارشناسان آينده روشني را براي او پيش بيني مي‌كنند. سردار آزمون با عملكرد خيره‌كننده خودش در تركيب تيم ملي توانسته در 11 مسابقه ملي هفت گل به ثمر برساند و جايگاه ثابتي در تيم كي‌روش براي خودش دست و پا كند.

اما خبر جالبي كه روز گذشته درباره آزمون منتشر شد اين بود كه ظاهرا در زمان حضور آزمون در فوتبال روسيه، كاپلو سرمربي سابق تيم ملي اين كشور، رسما خواهان استفاده از سردار آزمون در تركيب تيم ملي روسيه شده بود. با توجه به درخواست رسمي كاپلو مشهور، تمام مقدمات فراهم شده بود تا سردار آزمون به ازاي دريافت پولي قابل توجه، تابعيت خود را تغيير دهد و از اين پس براي تيم ملي بزرگسالان روسيه به ميدان برود. اين پيشنهاد از طرف همكاران فابيو كاپلو به مديران باشگاه روبين‌كازان و مربيان اين باشگاه ارايه و از طرف آنها با سردار آزمون و اعضاي خانواده‌اش در ميان گذاشته شد. نكته قابل توجه اما اينجاست كه با وجود پيشنهاد نجومي و چشمگير روسيه‌اي‌ها خانواده آزمون با درخواست فابيو كاپلو مخالفت و تاكيد كرده بودند كه سردار فقط براي تيم ملي ايران بازي خواهد كرد و حاضر به تغيير تابعيت او نيستند.

اكبر محمدي، سرمربي سابق تيم‌هاي ملي نوجوانان و جوانان كسي است كه آزمون را به فوتبال ايران معرفي كرد و در حال حاضر يكي از نزديك‌ترين افراد به خانواده سردار آزمون است. اين مربي براي نخستين‌بار روز گذشته رسما خبر پيشنهاد نجومي روسيه‌اي‌ها به سردار را براي تغيير تابعيت به رسانه‌ها اعلام كرد. در واقع آزمون در شرايطي اين روزها براي تيم ملي گلزني مي‌كند كه يك سال قبل اتفاقي افتاد كه مي‌توانست مسير زندگي او را كلا عوض كند. اكبر محمدي در اين باره مي‌گويد: «قبل از جام جهاني برزيل يعني زماني كه كاپلو سرمربي تيم ملي روسيه بود و سردار هنوز براي تيم ملي كشورمان بازي نكرده بود، مربي سرشناس ايتاليايي تلاش كرد تا سردار را راضي به تغيير تابعيت كند تا او بتواند براي تيم ملي روسيه بازي كند؛ اتفاقي كه خوشبختانه سردار و خانواده‌اش با آن مخالفت كردند تا آزمون بتواند براي تيم كشورش به ميدان برود.»

نكته حايز اهميت اينجا بود كه سردار آزمون مي‌توانست با قبول اين پيشنهاد به عنوان بازيكن اصلي تيم ملي روسيه به ميدان برود و زندگي فوتبالي جديد را با بهترين درآمد و امكانات تجربه كند. ضمن اينكه روسيه ميزبان جام جهاني 2018 بود و سرمايه‌گذاري بزرگي براي آماده‌سازي جهت حضوري پرقدرت در جام جهاني داشته است. با وجود اين شرايط مناسب سردار آزمون هيچ‌وقت حاضر نشد اين پيشنهاد را قبول كند. او در روبين كازان به فوتبال خود ادامه داد و با مشورت كي‌روش هم اين پيشنهاد را رد كرد و هم تلاش خود را بيشتر كرد تا به يك مهاجم طراز اول تبديل شود.

سردار آزمون امروز اما مزد زحمات خود را گرفته است و با انتقال به باشگاه روستوف فرصت بسيار خوبي براي بازي كردن در ليگ روسيه دارد. او همچنين به بازيكني تبديل شده كه كارلوس كي‌روش علاقه بسيار زيادي به او دارد و حساب ويژه‌اي روي درخشش در تركيب تيم ملي ايران دارد. سردار آزمون اين روزها با عملكرد خود در تلاش است تا با پشت سر گذاشتن يك فصل موفق، مقدماتي را فراهم كند تا سال آينده در ليگ‌هاي معتبر و تيم‌هاي بزرگ فوتبال اروپا فوتبال بازي كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون