• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3126 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۶ آذر

سرخط خبرها

اختلاف بورس با وزارت نفت| در حالي كه شركت‌هاي پالايشي مدعي هستند كه سازمان بورس به دليل تعيين نشدن قيمت فرآورده‌هاي نفتي مجبور به بستن نماد اين شركت‌ها شده است، شركت ملي نفت اين موضوع را رد مي‌كند و از تعيين فرمول قيمت‌گذاري در ماه‌هاي گذشته خبر مي‌دهد. بر اساس دستورالعمل هيات‌مديره شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي، طبق قانون بودجه سال 93 بايد قيمت پنج فرآورده نفتي اصلي - بنزين، گازوييل، نفت كوره، نفت سفيد و سوخت جت – براساس كيفيت آن تعيين شود. از زمان اعلام اين دستورالعمل نماد شركت‌هاي پالايشي در بورس بسته شد تا هفت ماه سرمايه خريداران سهام پالايشگاه‌ها محبوس شود. مديران سازمان بورس علت توقف خريد و فروش سهام اين شركت‌ها را تعيين نشدن قيمت خوراك و فرآورده‌هاي نفتي بر اساس كيفيت از سوي وزارت نفت عنوان مي‌كنند، اين گفته‌ها در حالي است كه وزارت نفت اين موضوع را رد كرده است. محسن قمصري، مدير امور بين‌الملل شركت ملي نفت در پاسخ به اين سوال تسنيم، مبني بر اينكه نماد شركت‌هاي پالايشي در بورس بيش از هفت ماه به دليل تعيين نشدن فرمول قيمت‌گذاري نفت خام و فرآورده نفتي بر اساس كيفيت بسته است شده است؛ چه زماني قرار است اين فرمول تعيين شود، گفت: فرمول قيمت نفت خام (خوراك) و فرآورده‌هاي نفتي پالايشگاه‌ها، ماه‌هاست به شركت ملي پالايش و پخش اعلام شده است و به آن عمل مي‌شود.

بانك‌ها براي توليد سختگيرتر شدند| رييس خانه صنعت و معدن ايران با بيان اينكه بانك‌ها و صندوق توسعه ملي سختگيري‌هاي زيادي را براي اختصاص تسهيلات به واحدهاي توليدي دارند، گفت: واحدهاي توليدي كه بدهي به شركت گاز دارند در صورت تقسيط اين بدهي بايد سود ۲۴درصدي پرداخت كنند. سيدعبدالوهاب سهل‌آبادي، با اشاره به اينكه در طول يك سال گذشته مصوبات و صحبت‌هاي مختلفي مبني بر ارايه تسهيلات به واحدهاي توليدي براي جبران كمبود نقدينگي آنها مطرح شده است، به تسنيم گفت: حتي وزير صنعت، معدن و تجارت هم در جلسات و سخنراني‌هاي مختلف نحوه تخصيص تسهيلات به واحدهاي توليدي را هم اعلام كرد اما متاسفانه واحدهاي توليدي تاكنون با هيچ اقدام اجرايي براي رفع مشكلات خود روبه‌رو نشده است. وي با بيان اينكه حتي صندوق توسعه ملي هم براي اختصاص تسهيلات به واحدهاي توليدي خيلي سختگيري مي‌كند، افزود: تاكنون مشكلات توليد‌كنندگان به‌اشكال مختلفي به اطلاع نمايندگان مجلس و دستگاه‌هاي اجرايي رسيده است اما نمي‌دانم چرا مسوولان تدبير جدي را در اين خصوص انجام نمي‌دهد.

رشد 6 درصدي سرمايه‌گذاري در بخش مسكن |مديركل راه و شهرسازي استان تهران گفت: با توجه به آمار بانك مركزي، ميزان سرمايه‌گذاري در بخش مسكن از 38 درصد در سال 1385 به 3/44 درصد در حال حاضر رسيده است و اين رقم بسيار قابل توجه است اما مسير صعب استانداردسازي و افزايش كيفيت ساختمان‌ها مساله‌يي است كه بايد به آن توجه شود. فريبرز واحدي اظهار كرد: همگان مي‌دانند كه صنعت ساختمان تاثير زيادي بر اقتصاد كلان، همچنين اشتغال و ساير فاكتورهاي يك زندگي آرام و معقول دارد، اما متاسفانه آمارهاي هرز رفتن سرمايه‌ها در اين صنعت، خبري است كه تقريباً هميشه از تريبون‌هاي رسمي و غيررسمي اعلام شده است. حال مي‌توان پرسيد طريقه استفاده از امكانات و توانمندي‌ها در ايران چقدر صحيح بوده ؟ آيا اصلاً صحيح بوده است؟ چرا ساختمان‌هاي ما عمري بيشتر از 30 سال ندارند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون