• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3126 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۶ آذر

خبر كوتاه

طعنه اردوغان به امريكا

به گزارش روزنامه حريت، رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهوري تركيه در اظهاراتي در محفلي اقتصادي به برخورد خشونت آميز پليس امريكا با معترضان كنايه زده و گفته است: پليس تركيه در مقايسه با همتايان امريكايي‌ خود كه اقدام به قتل غيرنظاميان كرده و با اين كار خشم بزرگي راه انداخته توانست با تظاهرات‌كنندگان به نرمي رفتار كند. اردوغان به طعنه پرسيد: اگر اتفاقات پارك گزي تحت كنترل در نمي‌آمد و دولت تسليم خشونت خياباني مي‌شد چه اتفاقي مي‌افتاد. پاسخ اين سوال را در مصر و اوكراين داده‌اند. لازم به ذكر است در جريان اين اعتراض‌ها صدها نفر دستگير و صدها نفر مجروح و حداقل 3 تن هم كشته شدند. در اعتراض‌هاي اخير كردها در تركيه در همبستگي با كوباني نيز حداقل 38 تن توسط نيروهاي امنيتي تركيه كشته شدند.

كشته شدن عضو ارشد القاعده

ارتش پاكستان اعلام كرد يكي از اعضاي بلندپايه شبكه القاعده كه به طراحي بمبگذاري در نيويورك و لندن متهم بوده، در اين كشور كشته شده است. به گفته ارتش پاكستان، عدنان شكري‌جمعه در حمله‌يي در وزيرستان جنوبي، واقع در شمال غرب اين كشور و نزديكي مرز افغانستان، كشته شد. پليس فدرال امريكا، (اف بي‌آي) وي را به عنوان رييس عمليات بين‌المللي القاعده معرفي كرده است. در كيفرخواستي كه در امريكا تنظيم شد، نام
عدنان شكري‌جمعه در ميان سه نفري بود كه به طراحي بمبگذاري انتحاري در شبكه متروي نيويورك در سال ۲۰۰۹ متهم شده بودند. عدنان شكري‌جمعه شهروند عربستان سعودي بود و بيش از ۱۵ سال در امريكا زندگي كرده است. وي همچنين متهم است كه در طراحي حملات القاعده در پاناما، نروژ و بريتانيا نقش داشته است. بنابر گزارش‌ها، در حمله اخير ارتش پاكستان عليه القاعده كه در منطقه وزيرستان جنوبي صورت گرفت، يك سرباز ارتش پاكستان كشته و يكي ديگر نيز مجروح  شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون