• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۸ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3346 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۸ شهريور

درس‌هاي حذف نفت از آسيا

 

مرتضي محصص / 1-‌ در بازي نفت با الاهلي در تهران مهاجم اين تيم مصدوم بود و چهارشنبه هم ايمان مبعلي نتوانست در تركيب تيم باشد و منصوريان حق دارد بدون مبعلي بازيساز آنچنان بازيكن باتجربه‌اي در تيم نداشته باشد. تيم شش‌دانگ آماده نبوده و فكر مي‌كنم يك مقدار مشكلات داخلي هم داشتند همچنان كه در خبرها هم بود تمرين تيم نفت تعطيل شده بود كه مي‌توانست روي نتيجه تاثيرگذار باشد. متاسفانه ما هر وقت شكست مي‌خوريم بيشتر به فكر آن شكست مي‌مانيم در صورتي كه بايد به فكر راهكارهايي باشيم كه ديگر آن شكست تكرار نشود. بايد از شكست نفت درس بگيريم. اگر ما در ادامه درست برنامه‌ريزي كنيم بايد در دوره بعد دو نماينده از ايران به آسيا برود و حتي بتوانند تا مرحله نيمه نهايي هم برسند.

2-‌ ما بايد برنامه و تفكر داشته باشيم و با آرامش به پياده كردن برنامه‌ها بپردازيم. نبايد عجله كنيم و چشم به قهرماني بدوزيم، تيم‌هاي باشگاهي ما بايد چند سال كار كنند و تجربه بازي‌هاي بين‌المللي داشته باشند. بايد بدانيم بازي‌هاي جام باشگاه‌هاي آسيا با بازي‌هاي ليگ خودمان فرق مي‌كند چون حساسيت بازي‌ها خيلي بيشتر است. الاهلي بدون مهره‌هاي برزيلي‌اش كاملا متفاوت است و حتي بايد بگويم اين تيم بدون مهره‌هاي خارجي‌اش يك تيم كاملا عادي است. در حال حاضر ما بودجه‌اي براي خريد مهره‌هاي بزرگ و تاثيرگذار خارجي نداريم از طرفي مشكلات داخلي تيم زياده شده است البته من هنوز هم نفت را تيم خوبي مي‌بينيم اگر چه سال گذشته قوي‌تر بود، امسال از نظر عملكرد آنچنان مطلوب نبوده ولي من با درايتي كه در منصوريان مي‌بينم مسلما براي آينده‌ تيم برنامه‌ريزي خواهد كرد و حالا كه در آسيا بازي ندارند و فقط در ليگ داخلي بازي خواهند كرد عملكردشان در ليگ داخلي بهتر مي‌شود چون تمركز تيم بيشتر خواهد شد.

3- تيم‌هاي شركت‌كننده ايراني در باشگاه‌هاي آسيا احتياج به يك فضاي بين‌المللي دارند. تمام تيم‌هاي عربي، ژاپني و كره‌اي همه بازي‌هاي دوستانه قبل از بازي‌هاي اصلي دارند. نبود بازيكني مثل مبعلي روي انتقال‌ها از دفاع تا حمله نه تنها در تيم نفت بلكه براي تيم ملي هم تاثير گذاشته است. من با علي چيني، محمد خرمگاه و عليرضا منصوريان آشنا هستم و قطعا تا پايان ليگ، نفت در جايگاه بهتري خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها