• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3347 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۹ شهريور

معاون اول رييس‌جمهوري:

زنجاني گردن‌كلفتي مي‌كند

برداشت از صندوق توسعه ملي با مجوز مقام معظم رهبري بود

 

 

 

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به اينكه برخي مسائل مزمن حل نشده از گذشته باقي مانده است، گفت: « بابك زنجاني در مقطعي دو ميليارد و 700 ميليون دلار پول دريافت كرده و ديگر آن را پس نداده است». به گزارش ايسنا، اسحاق جهانگيري در مراسم افتتاحيه بيمارستاني در بيرجند با اشاره به اينكه بابك زنجاني تاكنون يك سال است كه در زندان به سر مي‌برد اما با گردن كلفتي هيچگاه اين پول‌ها را پس نداده است، گفت: « اين آقا در مقطعي به تامين اجتماعي پيشنهاد داد كه به ازاي خريد شركت‌هاي اين سازمان چهار ميليارد و 200 ميليون يورو پول مي‌پردازد و طبق توافقي كه در اين زمينه انجام گرفته است، اين مبلغ را به صورت فرضي و روي كاغذ پرداخت مي‌كند و چك تضميني به معادل مبلغ 17 هزار ميليارد تومان از تامين اجتماعي دريافت مي‌كند. اما او اين چك را به سازمان بازنگردانده است. » وي با اشاره به «اقدامات دولت يازدهم در بازگرداندن آرامش به كشور» تاكيد كرد: يكي از افتخارات دولت يازدهم بازگرداندن آرامش و ثبات به كشور براي آن بود كه نهادها به وظايف خود عمل كنند، همان‌طور كه اكنون نيز مشاهده مي‌كنيد ديگر سازمان‌هايي از جمله تامين اجتماعي در آرامش كار خود را انجام مي‌دهند. جهانگيري همچنين به اجراي طرح تحول سلامت توسط دولت يازدهم اشاره كرد و گفت: اجراي طرح تحول سلامت مهم‌ترين كاري است كه دولت يازدهم پس از بازگرداندن آرامش به جامعه انجام داده است. معاون اول رييس جمهوز همچنين روز گذشته در جلسه بررسي مشكلات زابل با اشاره به اظهارات برخي منتقدان در مورد استفاده دولت از پول‌هاي صندوق توسعه ملي گفت: دولت فقط 10 ميليارد دلار با مجوز رهبري و براي منابع آب و خاك از صندوق توسعه ملي به عنوان وام برداشت كرده و متعهد شده كه آن را به صندوق بازگرداند. اسحاق جهانگيري در جلسه بررسي مسائل و مشكلات شهرستان زابل با بيان اينكه در حال حاضر در مقطع مهمي به لحاظ تصميم‌گيري در تاريخ دولت قرار داريم، خاطرنشان كرد: در مقطع فعلي علاوه بر بحث تشكيل ستاد اقتصاد مقاومتي كه در اجراي سياست‌هاي آن، هم ملت و هم دولت مسووليت دارند و هم، در آستانه تدوين برنامه ششم در دولت يازدهم هستيم، همچنين از طرفي در مقطعي به نام پساتحريم نيز قرار داريم. جهانگيري با تاكيد بر اينكه آحاد مردم بايد در سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي مشاركت داشته باشند، ادامه داد: نهادهاي غيردولتي، بخش خصوصي و نهادهاي عمومي همگان بايد در سياست‌هايي كه براي اجراي اقتصاد مقاومتي تدوين مي‌شود، نقش‌آفريني داشته باشد. معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به تدوين برنامه ششم توسعه، افزود: تدوين برنامه ششم فرصتي است كه طي آن براي پنج سال آينده كشور برنامه‌ريزي مي‌كنيم.

جهانگيري افزود: طي دو سال، گذشته از تحريم كه دشمنان عليه ملت ايران به اين اميد كه ملت تسليم شوند و از حقوق خود بگذرند، عبور كرديم و امروز با اقتدار مي‌گوييم كه ما علاوه بر اينكه همه حقوق خود را كسب كرده‌ايم و حق هسته‌اي خود را تثبيت و از دستاوردهاي آن پاسداري مي‌كنيم، توانسته‌ايم كه تحريم‌هاي ظالمانه را از پيش پاي ملت‌ برداريم. امروز ما به آينده‌اي بسيار روشن، فكر و براي آن برنامه‌ريزي مي‌كنيم. معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به برنامه‌ريزي در دوران پساتحريم، اظهار كرد: بايد كشور را عاقلانه و مدبرانه و با تكيه بر نيروهاي انساني و بدون توجه به گرايش‌هاي سياسي افراد اداره كنيم.

معاون اول رييس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به ظرفيت‌هاي نفتي موجود در داخل كشور گفت: پس از تحريم‌ها بايد از منابع نفتي به‌خوبي استفاده كنيم. در اين دوران مي‌توانيم به‌سرعت توليد نفت خود را افزايش دهيم. همچنين در اين دوران بايد تلاش كنيم كه زمينه فعاليت را براي بخش خصوصي تامين و اين بخش را فعال كنيم. جهانگيري همچنين با اشاره به نياز استان سيستان و بلوچستان به گاز، تاكيد كرد: پس از سفر رييس‌جمهور به اين استان و پس از انجام كارهاي كارشناسي تصميم گرفته شد كه حتما بايد گاز به اين استان وارد شود. به لطف خدا نيز عمليات‌هاي ابتدايي اين طرح آغاز شده است و ان‌شاءالله گاز به زابل خواهد آمد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون