• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3348 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ شهريور

خبر كوتاه

آزادي گروگان‌هاي خارجي

مقامات يمني روز گذشته اعلام كردند كه شش فرد خارجي شامل سه امريكايي، دو شهروند سعودي و يك بريتانيايي را آزاد كرده‌اند. گفته مي‌شود آنها با هواپيما به سوي كشور همسايه يمن، يعني عمان پرواز كرده‌اند. گمان مي‌رود كه اين افراد از چند ماه پيش در يمن در بازداشت بوده‌اند. مقامات حوثي دليل بازداشت آنها را اعلام نكرده‌اند، اما خبرگزاري آسوشيتدپرس مي‌گويد كه دست كم يكي از آنها خبرنگاري است كه به ورود غيرقانوني به كشور و كار بدون مجوز متهم شده بود.

 

كشته شدن معاون اسامه بن‌لادن

روز گذشته ديده بان حقوق بشر سوريه اعلام كرد كه ابوالحسن تونسي، از معاونان اسامه بن‌لادن، رهبر سابق القاعده و يكي از رهبران برجسته جبهه نصرت در سوريه، در جريان درگيري‌هاي اطراف شهرك‌هاي فوعه و كفريا در حومه ادلب كشته شده است. به گفته رامي عبدالرحمن، مدير ديده‌بان حقوق بشر سوريه اين رهبر برجسته القاعده در درگيري‌هاي روز جمعه ميان نيروهاي دفاع ملي و ارتش سوريه از يك سو و تروريست‌هاي نصرت كشته شد. وي در سال 2012 زماني كه 60 سال داشت به سوريه رفت و به نصرت پيوست. او پيش از پيوستن به نصرت سال‌ها در كنار بن‌لادن در افغانستان و نيز در عراق جنگيده بود.

 

ترور فرمانده ارشد پليس مصر

وزارت كشور مصر تاييد كرد كه سرتيپ احمد عبدالستار، يكي از فرماندهان ارشد پليس مصر به ضرب گلوله افراد ناشناس در شبه جزيره سينا به قتل رسيده است. اين ترور در بيرون يك پاسگاه پليس در عريش، مركز استان سيناي شمالي رخ داده است. اين دومين مقام عاليرتبه نظامي در مصر است كه در چند روز گذشته ترور شده است. چهارشنبه گذشته نيز ژنرال خالد كمال عثمان به دست افراد وابسته به تروريست‌هاي داعش در شبه جزيره سينا ترور شده بود. استان سيناي شمالي نيز يكي از مناطقي است كه تروريست‌هاي داعش نفوذ زيادي در آن دارند.

 

تظاهرات در ونزوئلا

هزاران نفر از مردم ونزوئلا در كاراكاس، پايتخت اين كشور به خيابان‌ها آمده و عليه دولت نيكولاس مادورو شعار دادند. آنها همچنين خواستار آزادي زندانيان سياسي به ويژه رهبر اپوزيسيون يعني لئوپولدو لوپز بودند. همسر لوپز نيز در اين راهپيمايي شركت داشت. هفته پيش لوپز به اتهام تحريك مردم به اغتشاش در سال ۲۰۱۴، به حدود ۱۴ سال زندان محكوم شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون