• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3350 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱ مهر

خبر كوتاه

گروگان‌گيري در فيليپين
دو كانادايي، يك نروژي و يك زن محلي در جزيره‌اي در جنوب فيليپين ربوده شده‌اند. هنوز هيچ گروهي مسووليت اين گروگان‌گيري را بر عهده نگرفته، اما مقامات دولتي احتمال مي‌دهند ربايندگان عضو گروه‌هاي شورشي باشند. گروگان‌ها از يك مركز تفريحي در جزيره سامال ربوده شده‌اند. اين جزيره در ۹۸۰ كيلومتري جنوب مانيل، پايتخت فيليپين قرار دارد. ربايندگان با دو قايق موتوري محل را ترك كرده‌اند. سه كشتي نيروي دريايي فيليپين جست‌وجو براي يافتن اين افراد را آغاز كرده‌اند. 

 

 

هشدار عباس 
درباره وقوع انتفاضه 
محمودعباس، رييس تشكيلات خودگردان فلسطين پيش از سفرش به مسكو، در پاريس با فرانسوا اولاند رييس‌جمهوري فرانسه ديدار و با وي درخصوص راه‌هاي پيشبرد روند صلح گفت‌وگو كرد. محمود عباس در اين ديدار نسبت به خطرات وقوع انتفاضه در فلسطين به دليل تجاوزها به 
مسجد الاقصي هشدار داد. 

 

 

حملات خونبار به صنعا
خبرها از يمن، درباره حملات خونبار ائتلاف عربي به رهبري عربستان سعودي به صنعا حكايت دارند. گزارش‌هاي اوليه از كشته شدن دست كم 20 نفر خبر داده‌اند. يكي از امدادگران به خبرگزاري رويترز گفته است كه به دو خانه در منطقه جنوبي شهر موشك شليك شده است. اما يك منبع امنيتي يمن گفته است كه دو هتل هدف حمله قرار گرفته‌اند و تا ۴۰ نفر كشته شده‌اند. همزمان نيز احمد عسيري، سخنگوي ائتلاف عربي اعلام كرد كه دو تن از سربازان اين كشور به دست انصارالله به اسارت گرفته شده‌اند. اين در حالي است كه اخيرا اعلام شد چند گروگان در يمن از جمله دو عربستاني آزاد شده‌اند. عسيري اعلام كرد كه سه سرباز ديگر نيز مفقود شده‌اند و معلوم نيست زنده هستند يا اسير شده‌اند. سازمان ملل مي‌گويد كه از آن زمان، ۵ هزار نفر در يمن كشته شده‌اند كه حدود نيمي از آنها غيرنظامي بوده‌اند. 

 

 

خيانت نيروي خودي 
در افغانستان
مقامات محلي در ولايت جوزجان در شمال افغانستان اعلام كردند كه يك سرباز ارتش ملي افغانستان در ولسوالي قوش‌تپه اين ولايت با همكاري افراد گروه طالبان، ۱۰ سرباز همكار خود را كشته و از منطقه فرار كرده‌ است. به گزارش منابع افغان اكنون نيروهاي ارتش ملي افغانستان دوباره در اين پاسگاه مستقر شده‌اند. حملات خودي يكي از چالش‌هاي عمده در برابر ماموران امنيتي افغانستان است و قبل از اين نيز نيروهاي بين‌المللي مستقر در افغانستان، بارها به دليل حمله خودي جان خود را از دست دادند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون