• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3350 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱ مهر

حرف معلمان اين است كه به ما توجه كنيد


در پي اتفاق‌هاي ماه‌هاي اخير براي فعالان صنفي و مدني جامعه معلمان از جريان‌هاي مختلف اظهار‌نظرهايي صورت گرفته است كه در آخرين مورد آن سخنگوي كميسيون آموزش مجلس گفته كه معلمان به عنوان اثرگذارترين قشر اجتماع بر آينده كشور از حقوق حداقلي و منزلت نازلي برخوردارند كه زيبنده آنان نيست. 
 عبدالوحيد فياضي درخصوص دستگيري‌هاي صورت گرفته معلمان در هفته‌هاي اخير و در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد گفت: يك سري افراد در گذشته در درگيري‌ها و مسائل مختلف شركت داشته‌اند كه براي آنان حكم صادر شده و در جاي خود قابل بررسي است. 
وي ادامه داد: دستگيري معلمان در پي تحصن آنان وجه مطلوبي براي كشور و مخصوصا براي جامعه فرهنگي ندارد. 
 سخنگوي كميسيون آموزش مجلس تصريح كرد:  معلمان فكرشان آزاد است و در كشور ما بهترين‌ها هستند؛ حضور آنان در انقلاب اسلامي و جنگ حضوري پر رنگ است، بنابراين اين‌گونه برخوردها با اين قشر قطعا به ثواب نيست. 
 فياضي با بيان اينكه بايد فضا را براي بازگويي سخنان صنفي معلمان باز بگذاريم، گفت: كساني كه در اين صحنه‌ها (تجمعات) حضور مي‌يافتند معمولا به ايراد سخنان صنفي مي‌پرداختند. 
اين نماينده مردم در مجلس ادامه داد: قاعدتا خواسته‌هاي معلمان خواسته‌هاي صنفي است، ما در جامعه فرهنگي كمتر شاهد كنش‌هاي سياسي بوده‌ايم و همه كنش‌ها، كنش صنفي است. 
وي اظهار كرد: اگر كسي از اين فضا سوءاستفاده كرده باشد، دولت با آن برخورد مي‌كند اما مجموعه مطالبات معلمان كاملا صنفي و به حق است؛ آنها به عنوان اثرگذارترين قشر اجتماع بر آينده اين كشور از حقوق حداقلي و منزلت نازلي برخوردار هستند كه اين موضوع نادرست بوده و زيبنده نيست. 
سخنگوي كميسيون آموزش مجلس در پايان تصريح كرد: حرف معلمان اين است كه به ما توجه كنيد و آنان حرف ديگري ندارند؛ اين توجه شامل توجه معنوي و مادي است كه بايد جايگاه و منزلت آنان را دريابيم تا آينده فرزندان‌مان تضمين شود؛ ما نگران دانش‌آموزان و فرزندان‌مان هستيم. 
اين اظهار نظر نماينده مجلس در شرايطي صورت مي‌گيرد كه همچنان در آغازين روزهاي سال تحصيلي جامعه معلمان چشم انتظار شرايط مناسب براي حضور در كلاس‌هاي درس مي‌باشند شرايطي كه به آن‌ها اميد و  امنيت داده و انگيزه را براي تلاش در كلاس‌هاي درس افزايش دهد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون