• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3350 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱ مهر

كلاهبرداري از بيماران در پوشش پزشك قلابي

اعتماد| پليس تهران از شهروندان خواست تا مردي ميانسال را كه با جا زدن خود به عنوان پزشك اقدام به كلاهبرداري ميليوني از بيماران مي‌كرد شناسايي كنند. 
رسيدگي به اين پرونده از 27 خرداد امسال با شكايتي مبني بر كلاهبرداري يك پزشك قلابي آغاز شد. در اين روز مردي به كلانتري 107 فلسطين مراجعه و به ماموران گفت كه فردي با جازدن خود به عنوان پزشكي متخصص، عابربانكش را گرفته و حسابش را خالي كرده است. با ثبت شكايت مالباخته پرونده‌اي با موضوع «كلاهبرداري» تشكيل و براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان پايگاه چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. 
مالباخته كه بيماري نارسايي ريوي داشت درباره شيوه آشنايي‌اش با متهم گفت: «ساعت 11 ظهر 27 خرداد امسال براي بستري شدن در يكي از بيمارستان‌هاي تهران به خيابان خردمند جنوبي رفتم كه ناگهان مردي ميانسال به من نزديك شد و خودش را دكتر حسيني معرفي كرد. او گفت متخصص ريه است و من قبلا از بيمارانش بوده‌ام در حالي كه من تا به حال او را نديده بودم. او مدعي شد دارويي جديد براي درمان بيماري‌ام توليد شده كه مي‌تواند آن را برايم تجويز كند. با پيشنهاد او كارت عابربانك و رمزش را به او دادم تا دارو را برايم بخرد و در مطب خودش به نام مطب صبا كه در چندقدمي بيمارستان است تحويلم دهد. قرار شد وقتي دارو را تهيه كرد به مطب برود و همديگر را آنجا ببينيم اما وقتي از هم جدا شديم، هرچقدر خيابان‌ها را گشتم مطبي به نام صبا پيدا نكردم. درمانده شده بودم كه ناگهان از طرف بانك پيامك برداشت سه ميليون و 600 هزار تومان از حسابم برايم آمد.» با ثبت شكايت مالباخته كارآگاهان به چهره نگاري پرداختند. همزمان تصاوير چند مجرم سابقه‌دار در زمينه كلاهبرداري با جعل عنوان را به مالباخته نشان داده شد اما او هيچ كدام از آنها را نشناخت. 
 در حالي كه تحقيقات پليس ادامه داشت پرونده مشابه ديگري نيز به پايگاه چهاردهم ارسال شد كه در آن نوشته شده بود شخصي با معرفي خود به نام دكتر حسيني از بيماري در يكي از مراكز درماني خيابان نظام آباد كلاهبرداري كرده است. مالباخته اين پرونده به كارآگاهان گفته بود چندي پيش مردي ميانسال با مراجعه به او خودش را دكتر حسيني معرفي كرده و با ادعاي تجويز قرصي تازه به بازار آمده، عابربانكش را گرفته و شش ميليون تومان از حسابش برداشت كرده و متواري شده است. 
تحقيقات پليس نشان مي‌داد متهم پس از پرسه زدن در اطراف مراكز درماني تهران، هويت و نوع بيماري افرادي را كه به بيمارستان‌ها مراجعه مي‌كنند كشف كرده و پس از مراجعه به آنها خود را دكتر حسيني و متخصص همان بيماري معرفي مي‌كند و با طرح ادعاي تجويز و خريد دارويي تازه به بازار آمده اعتماد بيماران را جلب و با گرفتن كارت عابربانك‌شان اقدام به برداشت پول از حساب آنها در قالب خريد سكه و طلا از طلافروشي‌ها مي‌كند. 
مركز اطلاع‌رساني پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر از انتشار تصوير به دست آمده از متهم در بازرسي از دوربين‌هاي مداربسته يكي از طلافروشي‌ها خبر داد و نوشت: «با توجه به شگرد متهم در كلاهبرداري از بيماران مراكز درماني و براي شناسايي هويت و دستگيري او دستور انتشار بدون پوشش تصويرش از سوي مقام محترم قضايي صادر شده و پليس از شهرونداني كه موفق به شناسايي تصوير او مي‌شوند، مي‌خواهد اطلاعات خود را درباره هويت، محل سكونت يا محل‌هاي تردد او با شماره تماس‌هاي 51055514 و 51055415 در اختيار كارآگاهان پايگاه چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهنـد. » بنا به اطلاعيه مركز اطلاع‌رساني پليس پايتخت شيوه و شگرد استفاده از عناوين مختلف دولتي، دسترسي به مقامات دولتي يا سوءاستفاده از عنوان پزشك يا قاضي يكي از شگردهاي مورد استفاده گروهي از مجرمان است كه شهروندان مي‌توانند با اعتماد نكردن و ندادن اطلاعات مالي شان به آنها از افتادن در دام كلاهبرداري‌هاي ميليوني در امان باشند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون