• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3350 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱ مهر

آدم‌ربايي قاچاقچي در ازاي 4 ميليون تومان

اعتماد| پسري كه مردي ميانسال را در ازاي دريافت 4 ميليون تومان ربوده بود پس از دستگيري در بازجويي‌ها مدعي شد براي يكي از قاچاقچيان و باجگيران مواد مخدر تهران كار مي‌كند و نقشه آدم‌ربايي را با دستور او عملي كرده است. 
29 شهريور امسال دختري جوان به كلانتري 18 عوارضي مراجعه كرد و ماموران را در جريان ربوده شدن پدرش قرار داد. با ثبت شكايت او پرونده‌اي با موضوع «آدم‌ربايي» تشكيل شد و تيمي ويژه از كارآگاهان رسيدگي به آن را آغاز كردند. دختر جوان گفت: «ساعت 10 صبح امروز پدرم براي شستن خودرويش به خيابان رفت اما كارش خيلي طول كشيد و من نگرانش شدم. وقتي به خيابان رفتم هيچ اثري از او نبود. همه جا را دنبالش گشتم اما پيدايش نكردم. خيلي ترسيده بودم كه ناگهان مردي ناشناس با من تماس گرفت و مدعي شد پدرم را دزديده و چهار ميليون تومان براي آزادي‌اش مي‌خواهد. »
با ثبت شكايت دختر جوان به سرعت كارآگاهان به بررسي شماره تماس مرد ناشناس پرداختند و آن را تحت كنترل گرفتند. آنها از شاكي خواستند تا در تماس دوباره آدم‌ربا با او قرار بگذارد و اطمينان بدهد پول را تهيه كرده است. به اين ترتيب و با تماس مجدد آدم‌ربا، دختر جوان با او قرار ملاقات گذاشت و قرار شد تا آدم‌ربا در ساعت سه بامداد در وردآورد پول را تحويل بگيرد و گروگان را آزاد كند. 
بلافاصله پس از پايان تماس، ماموران پليس به محل قرار اعزام شدند و آنجا را تحت كنترل نامحسوس خود گرفتند. هنوز دقايقي از حضور دختر جوان در محل قرار نگذشته بود كه آدم‌ربا سوار بر يك دستگاه پرايد همراه راننده به محل قرار آمد و از ماشين پياده شد. در حالي كه او گروگان را از ماشين خارج مي‌كرد و قصد گرفتن بسته پول‌ها را داشت، ماموران عمليات دستگيري را آغاز كردند و با اقدامي ضربتي او و راننده را زمينگير كردند و گروگان را صحيح و سالم نجات دادند. 
متهمان كه از سوي ماموران دستگير شده بودند به دادسراي امور جنايي تهران منتقل شدند و تحت بازجويي قرار گرفتند. يكي از متهمان كه پسري جوان بود با رد اتهام آدم‌ربايي، خود را راننده آژانس معرفي كرد و به كارآگاهان گفت: «من راننده هستم. چند ساعت قبل از دستگيري مردي جوان - متهم ديگر پرونده - با من تماس و گفت براي رفتن به وردآورد ماشين مي‌خواهد. من دنبالش رفتم. مردي ميانسال هم همراهش بود. او در راه به من گفت قرار است با آن مرد - گروگان - براي گرفتن بسته‌اي به يكي از خيابان‌هاي وردآورد برود. من هم او را رساندم اما در محل ماموران به ما حمله و دستگيرمان كردند. »
با ثبت اظهارات او بازجويي از متهم ديگر پرونده آغاز شد. او با تاييد حرف‌هاي راننده به كارآگاهان گفت: «من براي يكي از قاچاقچيان و باجگيران غرب تهران كار مي‌كنم. او به من دستور داد تا با دو نفر ديگر مردي ميانسال را بدزديم و به پارك چيتگر ببريم. ما هم اين كار را كرديم. 
قرار بود 4ميليون تومان از خانواده گروگان بگيريم و او را آزاد كنيم براي همين با دخترش تماس گرفتم و قرار ملاقات گذاشتم. براي رفتن به وردآورد آژانس گرفتم. براي اينكه راننده مشكوك نشود در راه به او گفتم مي‌خواهم بسته‌اي را در وردآورد تحويل بگيرم اما وقتي به محل قرار رسيدم ناگهان ماموران به سمتم حمله و دستگيرم كردند. »
با ثبت اعترافات آدم‌ربا، آرش سيفي، بازپرس جنايي دستور دستگيري ساير متهمان را صادر كرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون