• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3359 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۳ مهر

متهم در تعقيب و گريز پليسي هنگام فرار كشته شد

تعرض به زنان تنها در خانه

 

اعتماد| پسري جوان كه پس از ورود مخفيانه به چند خانه به زنان تنها تعرض مي‌كرد در تعقيب و گريز پليسي هنگام فرار تير خورد و در بيمارستان جان باخت.

رسيدگي به اين پرونده از 13 مرداد امسال با گزارش يك فقره سرقت خانه به كلانتري 147 گلبرگ آغاز شد. در اين روز زني جوان پس از حضور ماموران گفت كه سارقي از راه بالكن وارد خانه‌اش شده و پس از سرقت پول‌ها و طلا و جواهرات قصد آزار و اذيت او را داشت و پس از حبس كردنش در كمد ديواري از محل فرار كرد.

با ثبت شكايت مالباخته پرونده‌اي با موضوع «سرقت مقرون به آزار و اذيت» تشكيل و كارآگاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي پايتخت مامور رسيدگي به آن شدند. در شروع تحقيقات، شاكي به كارآگاهان گفت: «ساعت دو بعدازظهر روز حادثه در خانه تنها بودم كه ناگهان جواني قدبلند با چهره‌اي نسبتا سياه از بالكن وارد خانه شد. او با تهديد شوكر و چاقو به سمتم آمد. مي‌خواست به من تعرض كند، براي همين با او درگير شدم. او هم من را به‌شدت مورد ضرب و جرح قرار داد و به زور در كمد ديواري يكي از اتاق‌ها حبس كرد. پس از دقايقي موفق شدم خودم را آزاد كنم كه متوجه شدم سارق از راه بالكن فرار كرده است. آنقدر ترسيده بودم كه تا چند دقيقه نمي‌توانستم كاري انجام دهم اما وقتي وسايل خانه را وارسي كردم متوجه شدم سارق طلا و جواهرات، پول و لب تاپ و گوشي همراهم را با خود برده است.»

درحالي كه تحقيقات كارآگاهان آغاز شده بود، سه زن ديگر نيز به پليس مراجعه و شكايتي از تعرض جواني سارق به خود در خانه‌شان تنظيم كردند. يكي از شاكي‌ها گفت: «صبح بيست و دوم مرداد پس از رفتن همسرم در خانه استراحت مي‌كردم كه ناگهان پسري قدبلند از بالكن وارد خانه شد. به سمتم حمله كرد و با تهديد شوكر و چاقو مرا مورد آزار و اذيت قرار داد. پس از آن جواهراتم را دزديد و از راه بالكن فرار كرد.»

در ادامه رسيدگي به پرونده كارآگاهان موفق به شناسايي يكي از مجرمان سابقه‌دار به نام حميد 32 ساله شدند كه اقدام به فروش گوشي‌ها و طلاهاي سرقتي كرده بود. با شناسايي مخفيگاه متهم در خيابان وفادار شرقي، او در 21 شهريور دستگير و به اداره شانزدهم منتقل شد اما هيچ يك از شاكي‌ها موفق به شناسايي او نشدند. سرانجام متهم در حالي كه در ابتدا منكر باخبر بودن از سرقتي بودن طلاها و گوشي‌ها شده بود اعتراف كرد كه با همكاري مجرمي سابقه‌دار به نام محمد 32 ساله اقدام به انجام سرقت‌ها كرده است. او گفت: «هنگام سرقت از خانه‌ها من در ماشين منتظر محمد مي‌ماندم و او به تنهايي سرقت‌ها را انجام مي‌داد.»

با شناسايي مخفيگاه و محل‌هاي تردد متهم در پرديس جاده دماوند با يك دستگاه خودرو پژو پرشيا خاكستري رنگ، كارآگاهان او را تحت نظر گرفته و هشتم مرداد قصد دستگيري او در عوارضي بزرگراه تهران به پرديس را داشتند كه متهم در مسير خلاف حركت خودروها اقدام به فرار كرد و به اين ترتيب عمليات تعقيب و گريز آغاز شد. متهم بدون توجه به دستور ايست پليس و شليك‌هاي هوايي به فرار خود ادامه داد و پس از متوقف شدن خودرو‌يش به دليل اصابت گلوله قصد ادامه فرار به شكل پياده را داشت كه ماموران پس از شليك چند تير هوايي سرانجام او را از ناحيه ران پا مورد اصابت گلوله قرار دادند كه به دليل شدت خونريزي پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد.

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر بر ادامه بازجويي‌ها از متهم ديگر پرونده در اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ تاكيد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون