• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3360 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

خبر كوتاه

كفاشيان در جلسه مديريت بحران!

اعضاي كميته داوران ديروز در جلسه ويژه‌اي مهمان علي كفاشيان بودند؛ جلسه‌اي كه با توجه به اشتباهات پرتعداد داوران در اين فصل و اعتراض بسياري از تيم‌ها، بيشتر شبيه جلسه مديريت بحران بود. هر چند خروجي آن با ديگر جلسات مديريت بحران در ايران تفاوتي نداشت. قرار شد در روزهاي آينده، همايشي يك روزه براي آسيب‌شناسي داوري برگزار شود و نتايج آن در اختيار كميته داوران قرار بگيرد؛ همايشي كه احتمالا مثل هميشه در مراسم افتتاحيه و اختتاميه و گلايه از مشكلات مالي داوران خلاصه مي‌شود.

 

فدراسيون بدنسازي: تيم ملي در تاشكند قهرمان نشده است!

فدراسيون بدن‌سازي و پرورش اندام ايران حضور تيمي با عنوان تيم ملي ايران را در رقابت‌هاي تاشكند تكذيب كرد. روابط عمومي فدراسيون بدن‌سازي و پرورش اندام اعلام كرد: درباره مطرح شدن خبر قهرماني تيم ملي پرورش اندام ايران در رقابت‌هاي قهرماني آسيا اعلام مي‌شود كه چندي پيش تيمي از استان تهران خواستار اعزام به رقابت‌هاي تاشكند شد كه اين اعزام مورد موافقت شوراي برون مرزي قرار نگرفت و تيمي كه به عنوان قهرمان پرورش اندام ر‌قا‌بت‌هاي قهرماني آسيا در تاشكند معرفي شده تيم ملي پرورش اندام ايران نيست و به فدراسيون بدن‌سازي و پرورش اندام ايران مربوط نمي‌شود، ضمن اينكه مسابقات برگزار شده در تاشكند «ر‌قا‌بت‌هاي قهرماني آسيا» نبوده و صرفا يك تورنمنت بين‌المللي آزاد بوده كه هر كشور و هر تيمي به صورت آزاد مي‌توانسته در آن حضور پيدا كند».

 

مورينيو: نمي‌روم مگر اخراجم كنند

چلسي در فصل جاري نتيجه‌هاي خوبي نمي‌گيرد. آنها پس از گذشت هشت هفته از رقابت‌هاي ليگ برتر انگليس با هشت امتياز در رده نازل شانزدهم قرار گرفته‌اند. با اينكه ژوزه مورينيو كه بدترين دوران مربيگري‌اش را تجربه مي‌كند اما از اينكه هدايت تيمي مانند چلسي را به دست دارد، خوشحال است. او در اين مورد گفت: از اين شرايط نمي‌ترسم، گريه نمي‌كنم و نااميد هم نيستم. چلسي در آخرين ديدارش در ليگ و در ديداري خانگي با حساب سه بر يك مقابل ساوتهمپتون تن به شكست داد تا شرايط بدتر هم بشود. مورينيو پس از اين ديدار اعلام كرد به هيچ‌وجه استعفا نمي‌دهد و تا زماني كه رومن آبراموويچ، مالك روس چلسي او را اخراج نكند، از جمع آبي‌هاي لندن جدا نخواهد شد. مورينيو در اين زمينه هم گفت: مردم دوست دارند هرچه مي‌خواهند را به زبان بياورند. فكر مي‌كنم بهتر است به زمين تمريني كوبهام برويد و مستقيما از بازيكنان سوال كنيد. ديگو كاستا، راميرس و جان‌تري براي شركت در ديدارهاي ملي نخواهند رفت. برويد و از آنها بپرسيد. اگر آنها به شما گفتند ديگر به من اعتمادي ندارند، آن زمان است كه استعفا مي‌دهم. فقط زماني مي‌روم كه بازيكنانم به من ايمان نداشته باشند. خبر رفتن من از چلسي را از رسانه‌هاي زرد نخوانيد. از بازيكنانم در كوبهام بخواهيد. البته با وجود كسب چهارمين شكست فصل در ديدار مقابل ساوتهمپتون و انتشار شايعات بسياري پيرامون آينده ژوزه مورينيو در استمفوردبريج، باشگاه چلسي، با انتشار بيانيه‌اي از سرمربي پرتغالي خود حمايت كرد و اعلام كرد كه اين مربي همچنان به كار خود روي نيمكت آبي‌هاي لندن ادامه مي‌دهد.

 

هافبك جنجالي استقلال به ايران بازگشت

چند روز بعد از درخواست رضايتنامه از آبي‌هاي تهران براي هزارمين بار و نامه نوشتن به فيفا در انتقاد از وضعيت پرداخت‌هاي استقلال، جاسم كرار به ايران برگشته تا تكليف نهايي‌اش را با باشگاه استقلال روشن كند. سرمربي آبي‌ها همچنان اين بازيكن را مورد حمايت قرار داده و اخيرا مدعي شده كرار حتي سر سوزني حاشيه در فوتبال ايران نداشته است. شايد تا چند ماه قبل، هافبك عراقي استقلال از حمايت حداكثري در ميان هواداران تيمش برخوردار بود اما ادامه حواشي مربوط به اين بازيكن و رفتارهاي بي‌نظم او، اين حمايت را با كاهش چشمگيري مواجه كرد. بي‌علاقگي آبي‌ها به ادامه كار كرار در باشگاه، لا‌به‌لاي كامنت‌هاي اينستاگرامي او واضح به نظر مي‌رسد. جاسم بر‌خلاف فصل گذشته، شرايط جسمي و فني خوبي در استقلال ندارد و با اصرار به انتشار عكس‌هاي شكارش در عراق نشان مي‌دهد فيدبك‌هاي داخل ايران نيز ديگر برايش از اهميت خاصي برخوردار نيستند. او در اين هفته‌ها آنقدر ناآرام و پرنوسان بوده كه حالا معلوم نيست بازگشتش به ايران براي استقلالي‌ها خبر خوبي خواهد بود يا خبري بد.

 

كاظمي !منشوري يا غيرمنشوري؟

شرايط فرهاد كاظمي براي مربيگري در ليگ برتر شرايط عجيب و غريبي است. او كه چند سال پيش در ليست ممنوع الفعاليت‌ها قرار داشت حالا با هر تيم جديدي قرارداد مي‌بندد اول بايد اثبات كند منشوري نيست! سرمربي سابق راه‌آهن بعد از جدايي از اين تيم به سياه‌جامگان پيوسته اما مسوول كميته نقل و انتقالات سازمان ليگ مي‌گويد: تا زماني كه مسوولان باشگاه سياه‌جامگان برگه تاييديه سرمربي جديد خود را در اختيار ما قرار ندهند قرارداد او را ثبت نمي‌كنيم. ممكن است مسوولان سياه‌جامگان قرارداد فرهاد كاظمي را در هيات فوتبال خراسان رضوي ثبت كنند اما براي ثبت قرارداد اين مربي در سازمان ليگ و صدور آي‌دي كارت نياز است كه طبق قانون مسوولان باشگاه سياه‌جامگان تاييديه حراست فدراسيون فوتبال يا كميته نظارت و بازرسي را كه مسووليت آن برعهده حجت‌الاسلام عليپور است در اختيار داشته باشند در غير اين صورت از ثبت قرارداد وي خودداري خواهيم كرد. البته شهبازي تاكيد كرده اين قانون فقط مختص فرهاد كاظمي نيست و همه مربيان ليگ برتر بايد اين برگه تاييديه را بگيرند. اين در حالي است كه روز گذشته باز هم خبر آمد كه فرهاد كاظمي از عليرضا عليپور، رييس كميته صيانت سازمان ليگ شكايت كرده است. با اين وجود بايد ديد كه تكليف كارت مربيگري او چه خواهد شد.

 

فغاني: به خاطر حوادث منا صلاح نيست در عربستان داوري كنم

داور بين‌المللي فو‌تبا‌ل ايران قضاوت ديدار الهلال عربستان - الاهلي امارات را به دليل اعتراض سعودي‌ها از دست داد. كنفدراسيون فو‌تبا‌ل آسيا كه پيش از اين عليرضا فغاني را به عنوان داور ديدار الهلال عربستان و الاهلي امارات در مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا انتخاب كرده بود، با فشار و اعتراض سعودي‌ها مواجه شد كه در نتيجه‌ تصميم به باز پس‌گيري قضاوت اين ديدار از داور ايراني گرفت. فغاني بعد از ديدار پر‌سپوليس و ذوب‌آهن با محروميت كميته‌ داوران ايران هم مواجه شده بود. اين داور بين‌المللي ايران در گفت‌وگو با ايسنا در اين‌باره اظهار كرد: اين تصميم از طرف فدراسيون فوتبال شفاهي به من اعلام شده است. كنفدراسيون فوتبال آسيا در روند معمول درباره داوران رقابت‌هاي آسيايي با فدراسيون فوتبال ايران مكاتبه مي‌كند و آنها نيز اين مكاتبات را به داوران اعلام مي‌كنند. با توجه به حوادث منا و با شرايط حاكم، اينكه اين بازي را من قضاوت نكنم به صلاح داوري ايران است. من همواره تابع تصميمات بوده‌ام و خواهم بود.

 

ريوالدو، مظلومي را به حراست فدراسيون كشاند

بر اساس گفته رييس حراست فدراسيون فوتبال پرويز مظلومي، امير مظلومي و علي نظري‌جويباري براي توضيحات درباره پرونده «ريوالدو باربوسا» در فدراسيون فوتبال حاضر شدند. محمد‌حسين حميسي درباره حضور پرويز مظلومي، امير مظلومي و علي نظري جويباري در فدراسيون فو‌تبا‌ل اظها‌ر كرد: «اين افراد درباره پرونده ريوالدو باربوسا، بازيكن برزيلي استقلال كه بخشي از مبلغ قرارداد او به دستش نرسيده بود، در فدراسيون فو‌تبا‌ل حاضر شدند و توضيحات خود را ارايه كردند چون صحبت‌هاي مختلفي از افراد مختلف در اين جلسه مطرح شد، توافق كرديم كه افشارزاده سخنگوي اين پرونده باشد و طبق تعهد او مي‌تواند درباره اين پرونده صحبت كند» حميصي در پايان در پاسخ به اين سوال كه آيا طبق صحبت‌هاي مطرح شده فكر مي‌كنيد پرونده پيچيده باشد، افزود: « پرونده پيچيده نيست بلكه يك پرونده حقوقي است كه زمان‌بر است. ما بايد ابعاد مختلف اين پرونده را بررسي كنيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون