• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3364 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۹ مهر

رضازاده از فدراسيون رفت، اما يادگاري‌هايش باقي است

14 وزنه‌بردار ديگر مادام‌العمر محروم شده‌اند

گروه ورزش/ حالا چيزي حدود 17 ماه است كه حسين رضازاده از فدراسيون رفته؛ اما هنوز وزنه‌برداري درگير تصميماتي است كه حاج حسين در زمان رياست خود گرفته است. بعد از جنجالي كه در هفته‌هاي گذشته بر سر بازنشسته اعلام كردن سهراب مرادي به فدراسيون جهاني به پا شد و رضازاده زير بار نرفت كه فدراسيونش مرادي را بازنشسته اعلام كرده، حالا اخبار جديد حكايت از اين دارد كه 14 وزنه‌بردار ديگر نيز در زمان رياست او مادام‌العمر محروم و بازنشسته شده‌اند.

خيلي‌ها در زمان رياست رضازاده بر وزنه‌برداري از او انتقاد مي‌كردند، چرا كه با وجود نتايج مناسبي كه در ابتداي حضور در فدراسيون در بخش قهرماني به دست آورد در ادامه با چالش‌هاي زيادي مواجه شد و با موضوع دوپينگ و مسائل حاشيه‌اي دست به گريبان شد تا خيلي‌ها كه در ابتداي حضور حاج حسين در فدراسيون به عنوان رييس موافق بودند به جرگه مخالفان و منتقدان او بپيوندند. شرايط زماني بدتر شد كه رضازاده تصميم گرفت به شوراي شهر برود و بي‌توجه به سخن منتقدان راهي ساختمان خيابان بهشت شد و در ادامه هم با چالشي كه مانع حضور اعضاي شوراي شهر در انتخابات فدراسيون‌هاي ورزشي مي‌شد مواجه شد تا به كل از وزنه‌برداري ايران برود؛ اما از زمان رفتن قهرمان اسبق المپيك از فدراسيون، روزي نبوده كه مشكلات و حاشيه‌هاي وزنه‌برداري نام حاج حسين را وسط نكشد. يكي از حاشيه‌ها اختلاف نظر وزنه‌برداران المپيكي ايران با كوروش باقري، سرمربي سابق تيم ملي و از نزديكان رضازاده بود كه در نهايت منجر به كنار رفتن باقري شد. رضازاده در پاره‌اي از مواقع به حاشيه و اخبار واكنش نشان داده و براي دفاع از خود هم كه شده تن به مصاحبه و گفت‌وگو داده كه آخرينش هم داستان سهراب مرادي بود كه اعلام كرد «من 17 ماه است كه از فدراسيون رفته‌ام و اطلاعي از ماجراي مرادي ندارم» اين در حالي است كه اگر او به عنوان رييس از اين موضوع اطلاع ندارد پس چه كسي بايد داشته باشد. شايد هم‌زماني كه حاج حسين مشغول حضور در شوراي شهر و درگير كارهاي شورا بوده و كمتر وقت مي‌كرد به مشكلات و چالش‌هاي وزنه‌برداري رسيدگي كند فرد ديگري سهراب مرادي را به عنوان يك وزنه‌بردار بازنشسته به فدراسيون جهاني معرفي كرده است. باري، حالا كه نام 14 وزنه‌بردار ديگر به عنوان ورزشكاراني كه مادام‌العمر محروم و بازنشسته شده‌اند، خبري از حاج حسين نيست كه پاسخگو باشد تا بيشتر به اين واقعيت پي ببريم كه يك قهرمان خوب نمي‌تواند رييس خوبي هم باشد.

مرادي: پاسخ آقايان غيرمسوولانه است

علي مرادي، رييس فدراسيون وزنه‌برداري در خصوص شرايط سهراب مرادي گفت: محروميت سهراب مرادي از سوي فدراسيون قبلي بود و وي ناخواسته يا شايد هم خواسته، محروم شده و متاسفانه مشكل وي حل نشده است. بايد با فدراسيون جهاني جلسه بگذاريم و مذاكرات را ادامه دهيم. متاسفانه آقايان صحبت‌هايي مطرح مي‌كنند كه درست نيست. اگر تقصير مسوولان قبلي نيست، مقصر اين ماجرا چه كسي است؟ شايد منظور آن شخص، اين بوده كه رييس فدراسيون جهاني مقصر است. پاسخ‌ آقايان غيرمنطقي است. من از دبير فدراسيون قبلي نيز سوال كردم و او هم بي‌اطلاع بود اما اميدوارم مشكل سهراب حل شود و چنين پاسخ‌هاي غيرمسوولانه‌اي خوب نيست. متاسفانه به جز مرادي 14 وزنه‌بردار ديگر نيز به صورت مادام‌العمر محروم هستند. مشكل اين وزنه‌برداران نيز مثل مرادي است و او نيز در همين ليست قرار داشت كه متاسفانه همگي به صورت مادام العمر محرومند. اين اسامي در اختيار ما قرار دارد و آنها بايد شش ماه تحت نظر باشند تا به ميادين بازگردند. چند روز پيش ماموران آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ به ايران آمدند و ما سهراب مرادي را در بين نفرات قرار داديم تا از وي نيز تست دوپينگ گرفته شود تا جلوي بهانه‌هاي بعدي را بگيريم. بروز چنين مشكلي جاي تاسف دارد. روز گذشته با وزير ورزش و جوانان ديداري داشتم و وي تاكيد داشت كه شرايط حضور سهراب مرادي فراهم شود. اميدوارم با رايزني اين مشكل حل شود.

 

اسامي 14 وزنه‌برداري كه مادام‌العمر محروم و بازنشسته شده‌اند

علي مرادي، رييس فدراسيون وزنه‌برداري از محروميت مادام‌العمر 14 وزنه‌بردار ديگر جز سهراب مرادي خبر داد و اعلام كرد اين نفرات توسط فدراسيون گذشته در ليست بازنشسته‌ها قرار گرفته‌اند. نكته جالب در اين بين قرار گرفتن نام برادر سهراب مرادي، چندين وزنه‌بردار رده نوجوانان و جوانان و نفرات مطرحي چون سعيد سيار، احد سنجابي و ياسين باقري در ليست نفرات محروم و بازنشسته است. اسامي اين 14 وزنه‌بردار به شرح زير است:

1- رضا عاشوري‌زاده‌ 2- ياسين باقري 3- اصغر ابراهيمي 4- محسن غزاليان 5- ميلاد خسروي 6- ايوب مرادي 7- سيد مهدي پانزوان 8- سعيد رفيع‌نژاد 9- ميلاد رستگار 10- احد سنجابي 11- سعيد سيار 12- ايمان شاهقليان 13- عباس زارعي 14- محمد زارعي.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون