• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3364 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۹ مهر

كلاهبرداري با شگرد تماس از دست رفته

پليس| رييس پليس فتاي استان قم با اشاره به شگرد جديد مجرمان تلفني، روش كلاهبرداري از طريق تماس‌هاي از دست رفته - missed call - را تشريح كرد.

سرهنگ علي موالي گفت: شيوه اين كلاهبرداري‌ها به اين ترتيب است كه كاربران در دام افراد سودجويي قرار مي‌گيرند كه با استفاده از تماس‌هايي كه به قصد فريب دادن آنها گرفته
شده و سپس قطع مي‌شوند، صورت مي‌گيرد.

وي با اشاره به اينكه كلاهبرداران در اين روش با سوءاستفاده از كنجكاوي قربانيان خود، آنها را به دام مي‌اندازند، افزود: در اين روش از كلاهبرداري، فرد مجرم با استفاده از سامانه تماس خودكار، شماره‌هايي را انتخاب مي‌كند و سپس به صورت اتوماتيك با آنها تماس گرفته مي‌شود. سرهنگ موالي ادامه داد: پس از آنكه زنگ تلفن قرباني يك بار به صدا درآمد، سامانه مذكور از كار متوقف شده و گوشي قربانيان، تماس‌ بي پاسخي (missed call) را نشان مي‌دهد؛ البته تا اينجا عمل كلاهبرداري صورت نگرفته است و همه‌چيز به خود فرد بستگي دارد كه آيا كنجكاوي وي باعث مي‌شود تا با شماره مورد نظر تماس بگيرد يا خير؟ رييس پليس فتاي استان قم اضافه كرد: كنجكاوي يكي از مهم‌ترين عواملي است كه منجر به موفقيت چنين نقشه‌هايي مي‌شود. بنابراين قربانيان كنجكاو در اين شيوه كلاهبرداري به محض تماس با شماره تماس از دست رفته، به يك سرويس پرداخت نقدي تلفني وصل مي‌شوند و مبالغي را در قبوض ماهانه تلفن خود متضرر مي‌شوند.

سرهنگ موالي عنوان كرد: نكته قابل توجه در اين شيوه و شگرد آن است كه قربانيان اين كلاهبرداري‌ها، زماني متوجه متضرر شدن خود مي‌شوند كه قبض ماهانه تلفن به دست آنها مي‌رسد.

رييس پليس فتاي استان قم به مردم توصيه كرد: بهترين راه براي جلوگيري از چنين سوءاستفاده‌هايي اين است كه مشتركان تنها با تماس‌هاي از دست رفته‌اي تماس بگيرند كه مالكان آن شماره‌ها را بشناسند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون