• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3370 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

خبر كوتاه

با تهمت‌ها از صحنه خارج نمي‌شويم

مرتضي مبلغ در نخستين نشست هم‌انديشي اصلاح‌طلبان خراسان رضوي كه با موضوعيت انتخابات مجلس برگزار شد، حضور يافت و به سخنراني پرداخت. او در اين نشست گفت: برخي جريانات كه خود منشأ تهمت و دين‌گريزي مردم هستند، دست به شبيه‌سازي‌هاي معكوس در عاشوراي امام حسين (ع) زدند كه اين خيلي اقدام زشتي است.

وي با اشاره به اينكه خيلي مصيبت است كه برخي انسان‌هاي بي‌ريشه به اصلي‌ترين شخصيت‌هاي اين نظام تهمت ضدانقلاب و براندازي مي‌زنند، افزود: ما اصلاح‌طلبان مگر چيزي جز سربلندي و تعالي كشور مي‌خواهيم و آيا جز اين رفتار كرده‌ايم. ما افتخار مي‌كنيم كه در راه اصلاحاتيم و از هيچ سختي نمي‌هراسيم. ما جزو اين مردم هستيم. آنهايي كه به خاطر طعمه‌هاي لذيذ مالي و اقتصادي حاضرند نظام، ملت و عاشورا را قرباني كنند، مردم را از خود نمي‌دانند و هر روز با پمپاژ دروغ و تهمت، سعي در مخدوش كردن چهره اصلاحات مي‌كنند. مبلغ با بيان اينكه اصلاح‌طلبي‌هراسي كه به شكل سيستماتيك به وسيله برخي رسانه‌ها و جريانات راه افتاده، مبادا ما را منفعل كند، گفت: ما با اين تهمت‌ها از صحنه كنار نمي‌رويم. بايد كساني از صحنه كنار روند كه هشت سال به مردم دروغ گفتند. وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به انتخابات مجلس دهم و راهبردهاي اصلاحات در اين رابطه اظهار كرد: در اين دور انتخابات بايد تمركززدايي كرد و كار انتخاب كانديداها به حوزه‌هاي انتخابيه، نه حتي استان‌ها مورد توجه قرار گيرد. تهران راهبردهايي را تعيين مي‌كند و آن هم اين است كه فعالان اصلاح‌طلب با يك تركيب مناسب بنشينند و نسبت به مسائل مجلس چاره‌انديشي كنند. وي ادامه داد: مظلوميت اصلاح‌طلبان كه بايد در چه شرايطي براي خدمت به مردم تلاش كنند، هم مساله ديگري است. ما همواره در انتخابات‌ها نگرانيم كه چه كساني براي ما مي‌مانند، در حالي كه جناح مقابل ما بدون هيچ دغدغه‌اي همه امكانات در اختيارش است. ما بايد توجه داشته باشيم كه مي‌خواهيم در چنين شرايطي وارد انتخابات شويم كه البته اين شرايط مطلوب و عادي نيست. معاون سياسي وزارت كشور در دوره اصلاحات خاطرنشان كرد: همه نحله‌هاي اصلاح‌طلبي بايد به اجماع برسند، بزرگ‌ترها و مدعي‌ترها كوتاه بيايند كه اگر اين اتفاق بيفتد خيلي راحت به وحدت نظر خواهيد رسيد. وي در پاسخ به سوالي در خصوص سونامي ثبت‌نام در زمان انتخابات گفت: هر كسي كه احساس مي‌كند شايسته است، بايد ثبت نام كند و همه بايد تلاش كنند تا انتخابات داغ شود، اما موقع تصميم‌گيري منيت را كنار بگذارند.

 

قائم‌مقام حزب كارگزاران سازندگي:

اصلاح‌طلبان در انتخابات آتي منسجم ظاهر خواهند شد

قائم‌مقام حزب كارگزاران سازندگي با اشاره به اينكه مشكل اصلي اقتصاد ايران كاهش سرمايه‌گذاري است، درباره انتخابات آتي مجلس گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات آتي مجلس بسيار منسجم و متحد ظاهر خواهند شد. به گزارش ايسنا، سعيد ليلاز در دومين همايش اصلاح‌طلبان شرق مازندران اظهار كرد: انتخاباتي كه در پيش رو داريم از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و هر يك راي مي‌تواند تعيين‌كننده سرنوشت كشور باشد. وي افزود: در گذشته هرگاه كه سياسيون حضور مردم در انتخابات را دست‌كم گرفتند و مردم حضور كمرنگي در صحنه پيدا كردند شاهد آسيب و ضررهاي جبران‌ناپذيري به كشور و جامعه بوديم. قائم مقام حزب كارگزاران سازندگي ايران با بيان اينكه مشكل اقتصاد نخستين و مهم‌ترين چالشي است كه در حال حاضر ايران با آن روبه‌رو است، اعلام كرد: وظيفه اصلي و بنيادي نمايندگان مجلس دهم احياي اقتصاد ايران است. وي با بيان اينكه چالش اجتماعي دومين چالش در ايران است و يكي از بزرگ‌ترين بحران‌هاي اجتماعي و اقتصادي ايران معضل فساد است، افزود: ايران دچار فساد سيستماتيك است به اين معنا آن دستگاهي كه مي‌خواهد به پرونده فساد رسيدگي و از آن جلوگيري كند خود دچار فساد است.

ليلاز چالش سوم را بحران امنيتي دانست و افزود: ايران در ثبات و امنيت به سر مي‌برد و قطعا حفظ اين ثبات از اهميت بالايي برخوردار است و در اين راستا بايد از نخبگان سياسي و امنيتي بهره ببريم. وي با بيان اينكه كشمكش‌ها و رقابت‌هايي كه بين كانديداها وجود دارد امري طبيعي است زيرا در ذات بشر كثرت جو است، تاكيد كرد: مردم خواهند ديد كه ما اصلاح‌طلبان در انتخابات آتي مجلس بسيار منسجم و متحد ظاهر خواهيم شد. وي تصريح كرد: به دنبال مجلسي راديكال و تندروي اصلاح‌طلب نيستيم بلكه به دنبال مجلسي متعادل هستيم كه متشكل از همه جناح‌هاي سياسي باشد و مصالح كشور را پيش ببرد و براي اصلاح معضلات جامعه اقدام كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون