• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3370 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز:

شوراي نگهبان در احراز صلاحيت‌ها بي‌طرف باشد

 

غلامرضا مصباحي‌مقدم از چهره‌هاي قديمي و سنتي جريان اصولگرا و نماينده مردم تهران در مجلس كه در حال حاضر سخنگوي جامعه روحانيت مبارز است طي گفت‌وگويي با ارايه تحليلي از وضعيت سياسي كشور بر ضرورت حضور تمامي نيروها و جريانات در انتخابات دوره دهم مجلس تاكيد كرده و در عين حال به شوراي نگهبان توصيه مي‌كند كه در احراز صلاحيت‌ كانديداها بي‌طرفي را رعايت كند. او مي‌گويد كه از حضور و فعاليت انتخاباتي اصلاح‌طلبان هيچ نگراني ندارد. مصباحي‌مقدم در ابتدا در پاسخ به سوالي درباره ضرورت جلوگيري از حضور تندروها در انتخابات مجلس دهم از سوي جريانات اصيل و معتدل اصولگرايي اظهار كرد: آنچه به اعتقاد ما اصالت و ماندگاري دارد، فعاليت همين جريانات سياسي است كه همواره با اعتدال حركت كرده و مي‌كنند. ما معتقديم تندروي‌ها و كندروي‌ها هميشه رو به زوال است و تندروها نقش‌شان هميشه كوتاه‌مدت و گذراست و هر تندرويي نهايتا مغلوب اعتدال مي‌شود و جاي خود را به معتدلين مي‌دهد.

حضور تركيبي از چهره‌هاي قديم و جديد در انتخابات

مصباحي‌مقدم درباره اينكه آيا جامعه روحانيت قصد ندارد افرادي را براي حضور در انتخابات معرفي كند؟ گفت: چرا! البته جامعه روحانيت مبارز مستقل از گروه‌هايي كه از جانب احزاب و تشكل‌هاي اصولگرا به ميدان آمده‌اند نمي‌خواهد ليست دهد و طبيعتا خواسته‌هاي خودش را در قالب همين حركت جمعي دنبال مي‌كند. اگر ببيند كساني كه معرفي شده‌اند از كفايت لازم برخوردارند به همين بسنده مي‌كند و احيانا اگر ببيند كه كم و كاستي وجود دارد افرادي را پيشنهاد مي‌كند. وي دراين‌باره كه آيا افرادي در حال حاضر پيشنهاد شده‌اند؟ اظهار كرد: خير هنوز به اين نقطه نرسيده‌ايم.

جامعه روحانيت مبارز همواره در انتخابات مجلس محوريت داشته است

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در پاسخ به اين سوال كه
« گفته شده شوراي هماهنگي اصولگرايي در حال تشكيل است و ميزبان آن جامعه روحانيت مبارز است و چرا جامعه مدرسين حوزه علميه قم به اين عرصه ورود نكرده است؟» ابراز كرد: نكته اول اينكه جامعه روحانيت مبارز در انتخابات مجلس هميشه محوريت داشته و ورود مي‌كرده، جامعه مدرسين حوزه علميه قم به طور عمده روي انتخابات خبرگان تكيه دارد البته در انتخابات مجلس در قم هم ورود مي‌كند كه اين مساله ريشه تاريخي دارد.

همه افراد و جريانات با مشي و مرام شفاف به مجلس آيند

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در پاسخ به اين سوال كه با وجود برخي تنگ‌نظري‌ها و نگاه‌هاي حداقلي كه براي حضور جريانات در انتخابات وجود دارد، برخي مسوولان نظام بر حضور تمام جريانات در عرصه انتخابات و افزايش ياران انقلاب تاكيد دارند، گفت: البته معتقديم بايد همه افراد و جرياناتي كه در اين عرصه وارد مي‌شوند با مشي و مرام شفاف به ميدان آيند و چارچوب‌هاي اصلي نظام را رعايت كنند.

شوراي نگهبان در جايگاه جناحي و حزبي ننشسته است

اين نماينده اصولگراي مجلس در ادامه درباره اينكه نقش شوراي نگهبان دراين‌راستا چيست؟ گفت: اسلام، قانون اساسي، امام(ره)، ولايت فقيه اينها اصول غيرقابل گذشت است و محور و مبنا قرار دارد بنابراين، اگر چنين باشد يقينا شوراي نگهبان هم در جايگاه جناحي و حزبي ننشسته است كه بگويد از فلان جناح است پس قبول، ‌از فلان جناح نيست پس مردود. وي يادآور شد: حتي در اين زمينه سخنگوي شوراي نگهبان اخيرا مصاحبه كرده بود و بيان داشته كه براي ما اشخاص مبنا است نه عناوين. اينكه عنوان اصلاح‌طلب مي‌خورد يا اصولگرا مساله نيست، عملكرد مورد توجه است.

شوراي نگهبان در احراز صلاحيت‌ها بي‌ طرفي خود را رعايت كند

نماينده مردم تهران در مجلس در توصيه‌اي به شوراي نگهبان گفت: توصيه من اين است كه اين شورا كاملا بي‌طرفي خودش را در احراز صلاحيت داوطلبان در چارچوب قوانين و عرفي كه در نظام جمهوري اسلامي پذيرفته است، رعايت كند گرچه معتقدم كه رعايت مي‌كند و از اين چارچوب‌ها خارج نمي‌شود. مصباحي مقدم تاكيد كرد: معتقدم كه اعضاي اين شورا آخرت خود را به دنياي ديگران نمي‌فروشند و از اين جهت اگر موضع‌گيري مي‌كنند مبناي‌شان رعايت قوانين و چارچوب‌هاي شرع و قانون است كه بايد بدانند چه كسي صالح است و چه كسي ناصالح، ناصالح را كنار بگذارند و صالح را مورد حمايت قرار دهند.

هيچ نگراني از حضور اصلاح‌طلبان نداريم

اين نماينده اصولگراي مجلس درباره نحوه حضور اصلاح‌طلبان براي ورود به عرصه انتخابات مجلس نيز اظهار كرد: ما هيچ نگراني نداريم كه اصلاح‌طلبان با تمام توان‌شان براي رقابت به ميدان بيايند و در همه حوزه‌هاي انتخابيه كانديدا داشته باشند و همچنين سعي كنند كرسي‌هاي بيشتري را در مجلس به دست بگيرند اما بايد خطوط قرمز نظام را رعايت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون