• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3373 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۹ مهر

حكمراني ثبات بر بازار طلا و ارز

روز گذشته در بازار تهران، قيمت انواع مسكوكات طلا با افزايش رو به‌رو شد. هر چند كه اين افزايش قيمت را نمي‌توان چشمگير به حساب آورد و كماكان مي‌توان ادعا كرد كه قيمت طلا در ايران از ثبات برخوردار است. شايد بسياري گمان مي‌كردند بعد از افزايش قيمتي كه چند هفته قبل در بازار طلا به وجود آمد، در هفته جاري و با توجه به تصويب برجام در مجلس و شوراي نگهبان و برنامه اقتصادي
شش ماهه دولت براي خروج از ركود، كاهش قيمت‌ها شتاب بيشتري داشته باشد. ولي اين اتفاق نيفتاد چرا كه بازار طلاي جهاني در چند روز گذشته روند نسبي افزايش داشته و بازار فلز زرد قبل از هر چيزي ارتباط مستقيمي با قيمت طلا در بازار نيويورك و لندن و علاوه بر اين قيمت ارز دارد.

بازار جهاني طلا، در روزهاي گذشته قبل از هر چيز تحت تاثير نرخ بهره بانكي فدرال رزرو قرار دارد. در روزهاي گذشته با توجه به تاخيري كه فدرال رزرو يا بانك مركزي امريكا در مورد اعلام افزايش نرخ بهره بانكي از خود نشان داده، بازار جهاني طلا روند افزايشي داشته است و در همين رابطه روز گذشته قيمت هر اونس آن در بازارهاي جهاني با چهار دلار افزايش نسبت به دوشنبه، هزار و 175 دلار قيمت‌گذاري شد. تاثيرات اتفاق فوق در بازار ايران هم افزايشي اندك را در پي داشت. هر قطعه سكه تمام بهار طرح جديد با افزايش سه هزار توماني نسبت به روز قبل‌تر، 942 هزار و 500 تومان معامله شد كه نشان‌دهنده افزايش سه هزار توماني قيمت آن است. همچنين هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم با افزايش هزار توماني، به 940 هزار تومان رسيد. پيش از اين نيز برخي دست‌اندركاران بازار تاكيد كرده بودند كه مردم نبايد در انتظار كاهش قيمت طلا باشند.

در بازار ارز هم مانند بازار طلا ثبات تا حدود زيادي حفظ شد. هر دلار
سه هزار و 429 تومان، هر يورو سه هزار و 935 تومان، هر پوند انگليس پنج هزار و 315 تومان، هر لير تركيه هزار و 210 تومان و هر درهم امارات هم 938 تومان معامله شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون