• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3373 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۹ مهر

ويژه

نقش حياتي بانك‌ها در توسعه صادرات غيرنفتي

مديرعامل بانك سامان با اشاره به رفت‌وآمد بانك‌هاي خارجي براي برقراري ارتباط در دوران پساتحريم، پيش‌بيني كرد كه به زودي قدرت چانه‌زني ايران در ميان بانك‌هاي جهان افزايش
قابل توجهي يابد. به گزارش اداره روابط‌عمومي بانك سامان، سيداحمد طاهري بهبهاني در آستانه روز ملي صادرات در گفت‌وگويي، با بيان اينكه زيربناي صنايع و توليدات ايران بسيار گسترده است، گفت: پس از برداشته شدن تحريم‌ها از نقطه‌نظر تجارتي، بازار ايران براي شركت‌هاي بزرگ بين‌المللي ايده‌آل خواهد بود. كما اينكه هم‌اكنون نيز با وجودي كه هنوز اين تحريم‌ها كامل برداشته نشده است، بانك‌ها و شركت‌هاي مختلف از نقاط مختلف دنيا، نمايندگان خود را به ايران مي‌فرستند تا زمينه را آماده ‌كنند و اميدوار هستند پيش از سايرين بتوانند روابط‌شان را برقرار و همكاري با ايرانيان را آغاز كنند. مديرعامل بانك سامان با بيان اينكه بديهي است كه ما در آن زمان قدرت چانه‌زني خواهيم داشت، تاكيد كرد: كشورهايي كه در دوران سخت تحريم تسليم زورگويي‌ها نشدند و همكاري خود با كشورمان را متوقف نكردند، به طور طبيعي در دوران پسا‌تحريم نيز دوست ما خواهند بود و اولويت توسعه اقتصادي با آنها خواهد بود. مديرعامل بانك سامان به بحث توسعه صادرات غيرنفتي نيز اشاره كرد و افزود: صادرات يك امر حياتي است و لازمه نقش‌آفريني در تجارت بين‌الملل، تمركز بيشتر روي توليد داخلي و صادرات آنها به ساير كشورهاي دنيا است.

 

اجراي 215 طرح اقتصادي و اشتغالزايي
براي بيش از 138 هزار نفر

بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) به منظور توانمندسازي اقتصادي در مناطق محروم سراسر كشور تا پايان شهريورماه 1394 در 215 طرح اقتصادي مشاركت كرده است.

به گزارش سايت بنياد بركت با نگاهي به عملكرد اين بنياد در مناطق محروم و كمتر توسعه‌يافته‌ كشور تا پايان شهريورماه سال جاري به منظور توانمندسازي اقتصادي از طريق مشاركت در طرح‌هاي اقتصادي مناطق محروم، رقمي بالغ بر سه هزار و 259 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري از سوي بنياد بركت انجام شده است.طبق اين گزارش، تعداد طرح‌هاي اقتصادي كه بنياد بركت براي توانمندسازي اقتصادي در مناطق محروم وارد مشاركت شده است، معادل 215 طرح اقتصادي بوده كه اجراي اين طرح‌ها با اشتغالزايي 138 هزار و 805 نفر همراه شده است.شايان ذكر است، بنياد بركت تمامي 31 استان كشور را در قالب اجراي طرح توانمندسازي اقتصادي مناطق محروم تحت پوشش قرار داده و تاكنون از 101 طرح خارج شده و سهام خود را به كارآفرينان واگذار كرده؛ بر همين اساس، شركت‌هاي فعال و پروژه‌‌هاي در حال اجرا تعداد 114 طرح را در بر مي‌گيرد. براساس اين گزارش، تا پايان نيمه اول سال جاري بالغ بر سه هزار و 259 ميليارد تومان جهت توانمندسازي اقتصادي مناطق محروم سراسر استان‌هاي كشور از سوي بنياد بركت، وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) سرمايه‌گذاري شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون