• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3129 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ آذر

عزم جدي پليس براي برخورد با فساد


اعزام هياتي از سوي نيروي انتظامي به مرزهاي غربي كشور براي تسهيل در تردد زوار ايراني، ادامه رسيدگي به پرونده اسيدپاشي‌هاي اصفهان و عزم پليس براي برخورد جدي با فساد محور سخنان ديروز فرمانده پليس در مراسم صبحگاه نيروي انتظامي سمنان را شكل مي‌داد.
سردار احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به تردد روزانه 50 زاير ايراني از مرزهاي ايران به عراق، از لغو هزينه‌هاي ويزا براي سفر به عتبات عاليات خبر داد و گفت: شمار زايران و دوستداران اهل بيت(ع) كه براي زيارت عتبات عاليات و حضور ميليوني در پياده‌روي اربعين شهادت حضرت اباعبدالله(ع) از مرزهاي ايران اسلامي به كشور عراق سفر مي‌كنند در قياس با سال گذشته، تاكنون دو برابر شده و پيش بيني مي‌شود در روزهاي آتي جمعيت بيشتري از هموطنان به اين كشور سفر كنند. وي خاطرنشان كرد: پيش‌بيني مي‌شود، شمار زايران ايراني عتبات عاليات تا روز اربعين حسيني بالغ بر يك ميليون نفر شود.
سردار احمدي‌مقدم با بيان اينكه هجوم زوار ايراني به گونه‌يي بوده كه نيروهاي عراقي نتوانستند خدمات مناسبي ارايه دهند، ادامه داد: هجوم جمعيت فراتر از انتظار و به‌گونه‌يي بود كه نيروهاي مرزي عراق براي چند روز از ورود زوار ممانعت كردند و همين باعث شد جمعيت زيادي از زوار پشت مرزها بمانند كه اين مهم مشكلاتي را به همراه داشت اگرچه نيروهاي ايراني با تسهيلاتي كه براي زوار فراهم كرده بودند، در داخل با مشكلي روبه‌رو نبوديم. فرماندهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي از اعزام يك هيات براي تسهيل در تردد زوار به خطوط مرزي خبر داد و اضافه كرد: از آنجا كه نيروهاي عراقي نتوانسته بودند همپاي نيروهاي مرزي ايران به زوار خدمات ارايه دهند مشكلاتي به وجود آمد كه با اعزام اين هيات، رفت و آمدها تسهيل شد.
وي همچنين با بيان اينكه از هم اكنون براي بازگشت اين زوار برنامه‌ريزي شده است، به راه‌اندازي قرارگاه اربعين در نيروي انتظامي اشاره كرد و افزود: همه دستگاه‌هاي ذي‌ربط و از جمله پليس راه، پليس راهور، وزارت راه و شهرسازي، نيروهاي مرزي و... از هم‌اكنون براي بازگشت اين زايران تدابير لازم را انديشيده‌اند.
فرمانده نيروي انتظامي در بخش ديگر سخنان خود به پرونده اسيدپاشي‌هاي اصفهان پرداخت و گفت: عاملان اسيدپاشي‌هاي اصفهان هنوز شناسايي نشده‌اند. وي ادامه داد: سالانه حدود 600 تا 700مورد حادثه اسيدپاشي در كشور روي مي‌دهد كه عمدتا به دلايل شخصي و كينه‌جويي‌هاي خانوادگي و... است و تقريبا عاملان بيش از 90 درصد آنها شناسايي مي‌شوند. اگرچه عاملان اسيدپاشي‌هاي اصفهان هنوز شناسايي نشدند. وي با بيان اينكه اسيدپاشي‌ها تنها روي افراد نبوده بلكه اسيدپاشي روي خودرو و دستگاه‌هايي از اين دست نيز داشته‌ايم، اظهار كرد: بايد قوانين در خصوص مجرمان اسيدپاشي سختگيرانه‌تر شود تا شاهد وقوع حوادث دلخراشي از اين دست در كشور نباشيم.
احمدي‌مقدم در بخش پاياني صحبت‌هاي خود به برخورد جدي نيروي انتظامي با فساد پرداخت و گفت: نيروي انتظامي در برخورد با فساد جدي است و با مساله رشوه در ناجا برخورد جدي‌تري مي‌شود به طوري كه علاوه بر مجازات قضايي، حداقل مجازات آن حتي براي گرفتن 10 هزار تومان هم اخراج است. وي با اشاره به اينكه كوچك‌ترين اغماضي در اخذ رشوه يا تباني نيروها در مواردي نظير مواد مخدر و جرايم سازمان‌يافته نمي‌شود، به اجراي طرح سنجش سازماني در اين نيرو اشاره كرد و افزود: اين طرح كه سال‌هاست در ناجا اجرا مي‌شود هر ساله با همكاري نيروهاي دانشگاهي اجرايي مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون