• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3378 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ آبان

بايد به قدرت سايبري تبديل شويم

روز دوشنبه جلسه كميسيون امنيت ملي مجلس به بررسي ابعاد مختلف فضاي مجازي اختصاص پيدا كرد. اين جلسه با حضور ابوالحسن فيروزآبادي دبير شوراي‌عالي فضاي مجازي، سيدمرتضي موسويان رييس مركز فناوري اطلاعات و توسعه رسانه‌هاي ديجيتال وزارت ارشاد و مهدي اخوان

قائم مقام صدا‌و سيما برگزار شد. در اين جلسه ابوالحسن فيروزآبادي، دبير شوراي‌عالي فضاي مجازي ضمن ارايه گزارشي علاوه بر آسيب‌شناسي به بررسي مشكلات و اقداماتي كه بايد در اين زمينه صورت گيرد، پرداخت و گفت: «با توجه به تاكيد رهبري رويكرد ما بايد مديريت، جهت‌دهي و توسعه ارتباطات باشد و خود را آماده كنيم تا به قدرت سايبري تاثيرگذار جهاني تبديل شويم.» او آموزش به مردم براي استفاده حداكثري از فضا، پرهيز از برخورد منفعلانه، كنترل و سيطره بر فضاي مجازي براي تاثيرگذاري جهاني و داشتن عزم ملي در اين زمينه را از جمله ضرورت‌ها عنوان كرد و گفت: «براساس گزارش ارايه شده ما در ارتباط با فضاي مجازي مشكل قانون داريم و خيلي از اقدامات بي‌حساب و كتاب انجام مي‌شود. همچنين حفظ اطلاعات كشور از ديگر اهداف شوراي‌عالي فضاي مجازي است كه اقداماتي در اين زمينه صورت گرفته اما بايد براي امنيت بيشتر آن كار شود.»

مهدي اخوان، قائم مقام صدا و سيما نيز به اهميت فضاي مجازي پرداخت و گفت: «فعالان اين عرصه در دنيا جوانان هستند و ما بايد سياستي در پيش بگيريم كه اقدامات ما تاثيرگذار باشد. متاسفانه ما دچار بي‌ثباتي در سياستگذاري هستيم و نيازمند قانونگذاري در اين زمينه هستيم چرا كه در غير اين صورت و در آستانه انتخابات با آسيب‌هايي مواجه خواهيم شد. سيد‌مرتضي موسويان، نيز در جلسه اين كميسيون، آينده فضاي مجازي، چشم‌انداز آن، ميزان موفقيت و پيشرفت اقدامات را مورد بررسي قرار داد و آسيب‌پذيري زبان فارسي در فضاي مجازي را يك تهديد عنوان كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون