• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3382 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ آبان

خلبان؟... دربست !

شهرام شهيدي

 

از آن روزهاست كه بيكاري و ركود باعث شده اهالي تاريكخانه جز مگس پراندن و سماق مكيدن كاري نداشته باشند. معمولا اين روزها موسيو شيطان يك روزنامه مي‌گيرد دستش و هر خبري مي‌خواند كنايه‌اي مي‌پراند كه وقت بگذرد. براي عبور از موسيو شيطان و طعنه‌هايش هم كه شده كاش زودتر از ركود خارج شويم. حالا غرهاي آخر موسيو شيطان را بخوانيد:

- ببين بالاغيرتا چي گفته آخه؟ عبدالرضا داوري درباره احتمال فعاليت احمدي‌نژاد در انتخابات آينده مجلس گفته «آقاي احمدي‌نژاد هيچ برنامه‌اي براي انتخابات ندارد.» خود خبر عدم وجود داشتن تصميم به برگشتن به اندازه كافي مثبت وشيرين است اما وقتي شيرين‌تر مي‌شود كه مي‌فهميم احمدي‌نژاد تغيير منش نداده و هنوز هم مثل دوران حضورش در دولت، بي‌برنامه است.

- محمد جواد حجتي كرماني در روزنامه اطلاعات ستوني داشت به نام «كوتاه و گويا». ستوني بود كه مي‌شود گفت جايگزين ستون «دو كلمه حرف حساب» گل آقا شده بود. اينها را گفتم كه بگويم بعضي حرف‌ها هم دو كلمه حرف حساب است و هم كوتاه و گويا. نمي‌دانم چرا يكهو و بي‌دليل يادم افتاد احمد توكلي گفته احمدي‌نژاد ساده‌زيست‌ است اما عقلانيت خيلي مهم‌تر از ساده‌زيستي است.

- گاهي اوقات كه مسير دوري را با آژانس مي‌رفتم، هميشه برايم سوال بود چطور مي‌شود با اين ترافيك سنگين و اين راه دور به اين زودي رسيده‌ام و راننده چطور با اين سرعت رانده و مرا به مقصد رسانده. تا اينكه متوجه شدم اين هم از تدابير دولت است و هيچ خوشي‌اي بدون اقدام دولت شدني نيست. چطور فهميدم؟ چون يك كارشناس حمل‌ونقل هوايي كشور گفته هم‌اكنون ۲۰۰۰ خلبان جوان كشور به عنوان سرمايه‌هاي آينده اين مملكت در آژانس‌ها كار مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون