• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3382 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ آبان

زير ذره‌بين اقتصاد

از جاده چالوس عوارض نمي‌گيريم |وزير راه و شهرسازي يكي از نكات مهم دسترسي آزاد شهروندان به اطلاعات را افزايش نرخ بهره‌وري و كارايي برشمرد و گفت: در صورت شفافيت در ارايه خدمات است كه مردم مي‌پذيرند آنچه رخ داده است بالاترين سعي و تلاش همه كارمندان دولت در سراسر كشور بوده است. عباس آخوندي درباره پيشنهاد گرفتن عوارض براي تردد خودروها در جاده چالوس گفت: در حال حاضر قانوني براي اخذ عوارض تردد خودروها در اين جاده وجود ندارد و قانون اخذ عوارض براي آزادراه‌ها و در قطعه چهار آزادراه شمال جريان دارد. در جاده چالوس قانون دريافت عوارض براي تردد خودروها را نداريم و فعلا نيز قانوني مبني بر اخذ آن در دستور كار وزارت راه و شهرسازي قرار ندارد.

 

هواپيماي جديدي وارد نشد |دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي با بيان اينكه مذاكره ايرلاين‌هاي داخلي براي واردات هواپيماهاي جديد به كشور ادامه دارد، تاكيد كرد: هنوز در جريان مذاكره‌هاي فعلي هواپيماي جديدي به كشور وارد نشده است. مقصود اسعدي ساماني گفت: در چشم‌انداز لغو تحريم‌هاي صنعت هواپيمايي كشوري، ‌ايرلاين‌هاي مختلف مذاكرات خود را با شركت‌هاي سازنده و فروشنده هواپيماهاي مسافرتي آغاز كردند و همان‌طور كه در هفته‌هاي گذشته نيز اين روند ادامه داشته در حال حاضر نيز مذاكرات با قدرت در دست پيگيري است. هرچند نگاه ما به نتايج اين مذاكرات مثبت بوده و ايرلاين‌ها تمام توان خود را براي خريد هواپيماهاي جديد به كار بسته‌اند اما هنوز در چارچوب اين دور از مذاكرات هواپيماي جديدي به كشور وارد نشده است.

 

حضور «اِني» در حفاري ايران |قائم‌مقام شركت ملي حفاري با اشاره به امضاي تفاهمنامه اوليه با شركت اني ايتاليا براي توسعه همكاري‌هاي دوجانبه در صنايع حفاري، گفت: ايران آماده صادرات خدمات فني و مهندسي در صنايع حفاري نفت و گاز به عراق است. محمدرضا تاكايدي با اشاره به انجام مذاكرات گسترده در حوزه افزايش تبادل دانش فني با عراق در حوزه صنايع حفاري نفت و گاز، تصريح كرد: درحال رايزني براي انجام فعاليت‌هاي ديگر در حوزه حفاري در شمال و جنوب عراق هستيم، اما با توجه به شرايط كنوني عراق اين كار كمي مشكل است. وي با اعلام اينكه پيش‌بيني مي‌شود تا چندماه آينده مذاكرات با طرف عراقي براي امضاي قراردادهاي جديد در حوزه صنايع حفاري قطعي و نهايي شود، تصريح كرد: علاوه بر اين در حال حاضر با چند شركت تركيه‌اي براساس تخصص خود براي انجام پروژه‌هاي حفاري هم به صورت اجاره دكل و هم به صورت پروژه‌هاي كليد در دست مذاكره كرده‌ايم.

 

ICT جزو بخش‌هاي حياتي پدافند غيرعامل|وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: برقراري ارتباط ميان توسعه و پدافند غيرعامل و همچنين توجه به شاخص‌هاي مراقبتي و صيانتي ضروري است. محمود واعظي گفت: در موضوع پدافند غير عامل در تمام كشورهايي كه حتي از نظر ظاهري، رويكردهاي نظامي و امنيتي در آنها مشاهده نمي‌شود، مهم است و صيانت از مراكز حياتي‌شان را در دستور كار دارند. وي بر موضوع آينده‌نگري پدافند غيرعامل با پيشرفت فناوري‌هاي نوين تاكيد كرد و افزود: در گذشته نگرش نسبت به پدافند غيرعامل فيزيكي بود و بيشتر بر آسيب تجهيزات و عدم خدمت‌رساني به موقع اشاره مي‌شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون