• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3386 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ آبان

متهم فراري هفت ميليون تومان از حساب مالباخته برداشت كرد

سرقت از مشتري عابربانك به بهانه كمك

اعتماد| مردي كه با بهانه كمك در انجام امور بانكي، موفق به سرقت ميليوني از حساب مالباخته شده بود از سوي پليس تحت تعقيب قرار گرفت.

بيستم مرداد امسال مردي به كلانتري 125 يوسف‌آباد مراجعه كرد و به كارآگاهان گفت كه جواني پس از برداشت رمز بانكش، كارت عابربانك او را به سرقت برده و هفت ميليون تومان از حسابش برداشت كرده است.

با ثبت شكايت او پرونده‌اي با موضوع «كلاهبرداري» در شعبه چهاردهم بازپرسي دادسراي ناحيه 6 تهران تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. با شروع تحقيقات، كارآگاهان به بررسي شكايت مالباخته پرداختند. او درباره روز سرقت گفت: «بيستم مرداد امسال براي برداشت پول به دستگاه خودپرداز بانكي در شعبه اميرآباد تهران مراجعه كردم. من براي انجام عمليات بانكي با مشكل روبه‌رو شده بودم كه او به بهانه كمك كارتم را گرفت اما چند دقيقه بعد مدعي شد كه خودپرداز آن را خورده است. من حرفش را باور كردم و تصميم گرفتم روز بعد به بانك بروم و كارتم را پس بگيرم اما هنوز يك ساعت نگذشته بود كه از طرف بانك، پيامك برداشت هفت ميليوني از حسابم به موبايلم ارسال شد. خيلي تعجب كردم. آنجا فهميدم كه آن پسر جوان از غفلت من استفاده كرده و رمز عابربانكم را گرفته و پس از سرقت كارتم با شيوه‌اي ماهرانه، موفق به سرقت هفت ميليون توماني از حسابم شده است.»

با ثبت شكايت مالباخته كارآگاهان به محل سرقت مراجعه كردند و با بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته بانك موفق به شناسايي پسر جواني حدودا 35 ساله شدند كه به شيوه ماهرانه‌اي اقدام به سرقت كارت عابربانك مالباخته كرده است. تحقيقات پليسي نشان مي‌داد متهم پس از سرقت مبلغ هفت ميليون تومان از حساب شاكي، به دو مغازه طلافروشي در خيابان پيروزي و كريم‌خان رفته و با پول‌هاي سرقتي سكه و طلا خريده است.

مركز اطلاع‌رساني پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به ادامه تحقيقات پليس براي دستگيري متهم از انتشار تصوير بدون پوشش او براي شناسايي مخفيگاهش از سوي شهروندان خبر داد و با صدور اطلاعيه‌اي نوشت: «در ادامه رسيدگي به پرونده و براي شناسايي و دستگيري متهم فراري، مقام قضايي دستور انتشار بدون پوشش تصوير او را صادر كرده است. پليس از همه شهرونداني كه موفق به شناسايي او مي‌شوند مي‌خواهد تا اطلاعات خود درباره هويت، مخفيگاه يا محل‌هاي ترددش را با شماره تماس 21865649 در اختيار كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند. همچنين همه شاكياني كه به شيوه مشابه مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند، مي‌توانند براي پيگيري شكايت خود به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان سهروردي شمالي، خيابان خرمشهر، ميدان نيلوفر مراجعه كنند.»

پليس پيش از اين در هشدارهاي خود از شهروندان خواسته است تا از ارايه كارت‌هاي عابربانك خود به افراد ناشناس براي انجام كارهاي بانكي خودداري كنند و با محافظت از رمز عابربانك‌هاي خود از افتادن در دام كلاهبردارها در امان بمانند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون