• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3387 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ آبان

عدد نوشت

افزايش حضور خارجي‌ها در ايران

حسين اسفهبدي، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه حضور شركت‌هاي خارجي در نمايشگاه‌هاي ايران افزايش 200 درصدي داشته است، گفت: استقبال خارجي‌ها از نمايشگاه‌هاي آتي ايران چشمگير است. سالانه بيش از 100 نمايشگاه داخلي و خارجي در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي برگزار مي‌شود و در برخي نمايشگاه‌ها تا 50 كشور هم حضور دارند. وي با اشاره به اينكه برخي نمايشگاه‌ها از همان ابتداي كار با استقبال بالاي متقاضيان مواجه شده و به سرعت پر مي‌شود، افزود: بخش خارجي نمايشگاه ايران‌پلاست كه قرار است سال آينده برگزار شود، از هم‌اكنون پر شده و نمايشگاه نفت نيز آنقدر با استقبال مواجه شده بود كه ناچار شديم برخي سالن‌هاي شركت سهامي نمايشگاه‌ها را براي جانمايي شركت‌هاي خارجي متقاضي حضور در نمايشگاه نفت تخليه كنيم.

 

برداشت ونزوئلا از صندوق بين‌المللي پول

ونزوئلا كه با كاهش شديد ذخاير نقدي خود مواجه شده است، ماه گذشته براي سومين بار در سال جاري ميلادي 460 ميليون دلار از صندوق بين‌المللي پول برداشت كرد. آمار وب‌سايت صندوق بين‌المللي پول نشان داد كه ونزوئلا بخشي از حق برداشت مخصوص خود را در ازاي اين پول مبادله كرده است. حق برداشت مخصوص از نظر تكنيكي يك ارز نيست، اما به كشورهاي عضو صندوق بين‌المللي پول كه آن را در اختيار دارند اجازه مي‌دهد از ارزهاي اين سبد كه در حال حاضر دلار، يورو، ين و پوند هستند براي تامين نيازهاي تراز پرداخت‌شان برداشت كنند.

 

پيش‌بيني مصرف گاز روزانه

مدير ديسپچينگ شركت ملي گاز با تشريح اقدامات انجام شده براي تامين گاز با آغاز فصل سرما، يازدهم آبان ماه را سردترين روز از ابتداي سال جاري عنوان كرد و گفت: ميزان برداشت از منابع گازي از ابتداي سال تاكنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8/5درصد رشد داشته است. منوچهر طاهري، اولويت تامين گاز را با بخش خانگي عنوان و اضافه كرد: پس تامين گاز بخش خانگي تامين گاز براي نيروگاه‌ها و سپس صنايع در اولويت قرار دارد. وي با اشاره به اينكه پيش‌بيني‌ها و نظريه‌هاي متفاوتي در زمينه بروز سرما در سال جاري وجود دارد، گفت: شركت ملي گاز اقدامات لازم را در زمينه تامين گاز در مدل‌هاي پيش‌بيني كه براي مصرف تهيه مي‌كند، در نظر مي‌گيرد و در اين راستا تابع ورودي‌هاي سازمان هواشناسي است.

 

رشد مصرف گاز

توليد گاز در سال 94 به بيش از 220 ميليارد متر مكعب گاز رسيد. با آغاز موج سرما مصرف گاز از 160 ميليون متر مكعب به 320 ميليون متر مكعب رسيد. براساس اطلاعات سازمان هواشناسي شاهد كاهش دماي هواي كشور تا پايان هفته خواهيم بود، مصرف گاز بخش خانگي با ثبت دماي هشت درجه تا پايان هفته به مرز ٣٥٠ ميليون مترمكعب مي‌رسد. در سال گذشته، ٢٠٢ ميليارد مترمكعب گاز در كشور توليد شده كه با احتساب گاز وارداتي، اين مقدار به ٢٠٧ ميليارد مترمكعب رسيده است.

 

رشد استانداردسازي ماشين‌آلات

رييس مركز توسعه مكانيزاسيون كشاورزي از رشد ۷۰۰ درصدي استانداردسازي ماشين‌آلات و ادوات كشاورزي در دو سال اخير خبر داد. كامبيز عباسي با بيان اينكه در حدود دو سال اخير استانداردسازي ماشين‌آلات و ادوات كشاورزي با رشد ۷۰۰ درصدي همراه بوده است، گفت: اين مساله به دليل سرمايه‌گذاري خوبي كه صورت گرفته، اتفاق افتاده است. وي با اشاره به اينكه طي دو، سه سال اخير فضاي سرمايه‌گذاري خوبي در زمينه مكانيزاسيون كشاورزي در كشور ايجاد شده است، اضافه كرد: از اين دوران به عنوان دوران طلايي سرمايه‌گذاري در حوزه مكانيزاسيون كشاورزي ياد مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون