• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3393 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۴ آبان

مجيد مجيدي «بچه‌هاي آسمان» را درس داد

مجيد مجيدي، كارگردان اثر دوست‌داشتني «بچه‌هاي آسمان» با حضور در هنرستان «نظام مافي» از بچه‌هاي كلاس خواست فيلمنامه اين فيلم را كه زماني جزو درس‌هاي كتاب فارسي بود در كلاس بخوانند.

مجيدي از بچه‌ها خواست نگاه‌شان را به زندگي و اطراف‌شان گسترش دهند و سعي كنند همه‌چيز را بهتر ببينند، چون در هر رشته‌اي كه درس بخوانند و هر شغلي كه داشته باشند، تجربه خيلي به كارشان مي‌آيد. او از حضور در مدرسه بسيار خوشحال بود و از اينكه اين فرصت را به دست آورده تا از مقام معلميني كه براي دانش‌آموزان زحمت مي‌كشند، تشكر كند، ابراز رضايت كرد.

مجيدي همچنين تاكيد كرد: اگر مسائلي كه در درون مدرسه‌ها و جامعه وجود دارد به عنوان دغدغه سينماگران مطرح شود و به سينما بيايد قطعا يك رابطه دوطرفه شكل مي‌گيرد. اما وقتي نظام سينمايي و نظام آموزش و پرورش كاملا از هم منفك باشند و در ساختار خود جدا باشند اين رابطه دو طرفه هرگز شكل نمي‌گيرد.

او همچنين گفت: بسياري از فيلم‌هايي كه مي‌سازم و صحنه‌هايي كه در آن نشان داده مي‌شود وام گرفته از نوجواني‌ام است. مثل صحنه «بچه‌هاي آسمان» كه مادر علي به همسايه‌ها سوپ مي‌دهد و اين دقيقا چيزي است كه خودم در ارتباط با همسايه‌ها تجربه كرده بودم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون