• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3394 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ آبان

گزارش سخنگوي ناجا در حضور خبرنگاران

تذكر به 10 هزار خودرو به جرم كشف حجاب، دور دور و حركات نمايشي

اعتماد| دو روز پس از حملات تروريستي در پاريس شايد طبيعي بود كه خبرنگاران حاضر در نشست خبري سخنگوي نيروي انتظامي از امنيت مرزهاي كشور و احتمال تلاش اعضاي وابسته به داعش براي نفوذ به درون خاك كشورمان بپرسند. سردار سعيد منتظرالمهدي در پاسخ به اين سوال كه آيا در مرزهاي ايران خبري از دستگيري عوامل مربوط به داعش بوده است يا خير گفت: «در مرزها چنين دستگيري‌اي نداشتيم اما چند مظنون تروريستي در استان‌هاي مرزي دستگير شده‌اند كه البته ارتباطي با گروهك داعش نداشته‌اند.» منتظرالمهدي روز يكشنبه در جمع خبرنگاران حاضر شد تا گزارشي از اقدامات ناجا در طول ماه گذشته ارايه دهد. «در يك ماه گذشته 100 هكر از سوي پليس فتا دستگير شده‌اند. عمده اين هكرها در كمين كاربران تلگرام هستند، از اين رو افراد بايد مراقب اين فضا باشند.» اشاره به بخشي از عملكرد پليس فتا، بخشي از گزارش ارايه‌شده به خبرنگاران در نشست روز گذشته بود. سخنگوي نيروي انتظامي با بيان اينكه در اين مدت بيش از 20 كانال غيراخلاقي در تلگرام نيز مسدود شده و با گردانندگان آن نيز برخورد شده است، گفت: «اين افراد كه اقدام به بارگذاري محتوا و فرم غيراخلاقي در فضاي مجازي كرده بودند دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.» او همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص فعاليت گروهي تحت عنوان القارعه در كانال‌هاي تلگرام و ادعاي گردانندگان آن مبني بر وابستگي به پليس فتا و نيز كانالي منسوب به گروهك داعش به زبان فارسي اعلام كرد: «درباره ايجاد صفحات فارسي‌زبان در محيط تلگرام از سوي گروهك داعش مطلبي نشنيده‌ام و حتما بايد اين موضوع از سوي كارگروه فضاي مجازي پيگيري شود، اما از همين تريبون اعلام مي‌كنم به هيچ‌وجه كانال، سايت يا وبلاگي متعلق به پليس در شبكه‌هاي مجازي وجود ندارد و همه آنهايي كه ادعا مي‌كنند با پليس در ارتباط هستند، قطعا قصد كلاهبرداري دارند.» اما خارج از دنياي مجازي و در حوزه خودروها و خيابان‌ها منتظرالمهدي از تذكر به 10هزار راننده متخلف به جرم كشف حجاب در خودرو، دوردور كردن و حركات نمايشي خبر داد. به گفته او از اين تعداد خودرو، دو هزار خودرو به صورت كامل متوقف و در پاركينگ متوقف شده‌اند و پرونده اين افراد تهيه شده و رسيدگي به آن در دستور كار قرار گرفته است. وي از تشكيل سامانه ثبت تخلفات اينچنيني خبر داد و افزود: اين سامانه كه در اختيار مديران كشوري، لشگري و ماموران نامحسوس پليس است، اين قابليت را دارد تا تخلفاتي مانند كشف حجاب در خودروها، مزاحمت براي نواميس، دوردور كردن و غيره را از طريق وارد كردن شماره پلاك در خود ثبت كند و پس از آن با متخلفان برخورد خواهد شد. سخنگوي نيروي انتظامي با بيان اينكه محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي اجتماعي براي اين دسته از متخلفان پيش‌بيني شده است، اظهار كرد: «علاوه بر اينكه اين افراد جريمه شده و ممكن است خودروي‌شان توقيف شود، خودروي اين دسته از افراد ممنوع‌الفروش شده و امكان پرداخت عوارض و... نيز براي‌شان مقدور نخواهد بود».

معتادان هم انسان هستند

«صرفا دولتمردان نبايد برخورد با مواد مخدر را مهم تلقي كنند. مردم نيز بايد در برخورد با معتادان مسوولانه برخورد كنند. اما پليس، حمله به معتادان و آتش زدن چادرهاي آنها را محكوم مي‌كند. آنها يك‌سري آدم‌هايي بودند كه خودشان در ورطه هلاكت افتاده‌اند. من دلسوزي براي معتادان نمي‌كنم اما معتقدم كه معتادان هم انسان‌ هستند و مترصد فرصت براي بازگشت به جامعه‌اند، اما اينكه محل زندگي موقتي آنها را آتش بزنيم كار نادرستي است.» منتظرالمهدي با اشاره به حادثه ميدان هرندي در هفته گذشته اعلام كرد پليس در اين زمينه دستگيري نداشته است. او همچنين در خصوص ادعاي فروش نوزادان در تهران گفت: «در اين زمينه سردار ساجدي‌نيا به عنوان رييس پليس پايتخت توضيحات لازم را داده و چنين پروند‌ه‌اي به ما ارجاع نشده است. اما اگر با چنين موضوعي روبه‌رو شويم حتما با آن برخورد خواهيم كرد.»

ثبت‌نام طرح جريمه ريالي سربازي از 20 آذر

سخنگوي ناجا از اجراي مجدد ثبت‌نام براي طرح جريمه ريالي سربازي خبر داد و اعلام كرد: «برابر تصميمات اتخاذشده از بيستم آذرماه ثبت‌نام طرح جريمه ريالي مجددا آغاز شده و متقاضيان با مراجعه به دفاتر پليس+10 مي‌توانند درخواست خود را ثبت كنند.» وي ادامه داد: «در مرحله اول ثبت‌نام 287 هزار نفر براي پرداخت جريمه ريالي سربازي ثبت‌نام كرده بودند كه 100 هزار نفر از اين افراد تاكنون مبلغ خود را پرداخت نكرده و از نظر پليس مشمول غايب به حساب مي‌آيند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون