• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3394 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ آبان

سركرده باند به فاميل خود هم رحم نكرد

اخاذي ميليوني با تهيه فيلم سياه

اعتماد| دو مرد و يك زن كه با تهيه فيلم غيراخلاقي از سه تهراني اخاذي كرده بودند، در دام پليس گرفتار شدند.

چهارم آبان امسال مردي به دادسراي ناحيه 34 تهران مراجعه و از دو مرد و يك زن به جرم ضرب و شتم، زورگيري و اخاذي با تهيه فيلم غيراخلاقي شكايت كرد. كارآگاهان كه براي رسيدگي به حادثه پرونده‌اي با موضوع «سرقت مقرون به آزار و اخاذي» تشكيل داده بودند در گام نخست به تحقيق از شاكي پرداختند. او با حضور در پايگاه شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ درباره روز حادثه گفت: «ساعت 14 ظهر چهارم آبان، همسر يكي از دوستانم با من تماس گرفت و گفت شوهرش با من كار دارد و اگر مي‌توانم به خانه‌شان بروم. من به مريم اصرار كردم گوشي را به عباس بدهد اما او گفت حالش خوب نيست و نمي‌تواند حرف بزند. وقتي گوشي را قطع كرد، به خانه‌شان در منطقه شادآباد رفتم اما هنوز پايم را در خانه نگذاشته بودم كه دو مرد قوي‌هيكل با قمه و چاقو به سمتم حمله كردند. آنها براي اينكه مجبورم كنند به حرف‌شان گوش بدهم، به زور لباس‌هايم را از تنم درآوردند و از من فيلمبرداري كردند. پس از آن همه پول‌ها و كارت عابربانكم را دزديدند. آنها دست بردار نبودند. وقتي كارتم را دزديدند، يكي از آنها با مريم بيرون رفت و وقتي برگشتند، فهميدم با همه پول‌هاي حسابم، طلا خريده‌اند. سرانجام ساعت 21:30 شب رهايم كردند. آنها تهديدم كردند كه اگر تا روز بعد، پول بيشتري برايشان تهيه نكنم، فيلمي كه از بدن برهنه‌ام گرفته‌اند را بين خانواده و دوستانم پخش مي‌كنند.»

با ثبت شكايت مالباخته، كارآگاهان خانه مريم و عباس را تحت كنترل نامحسوس قرار دادند. تحقيقات آنها نشان مي‌داد، مريم مدتي قبل از عباس جدا شده و تنها زندگي مي‌كند و در اين مدت، افراد مختلفي به خانه او رفت و آمد مي‌كنند. با به دست آمدن اين اطلاعات، كارآگاهان به خانه اعزام شدند و مريم 32 ساله و يكي از متهمان به نام سامان 22 ساله را دستگير كردند.

آنها در بازجويي‌ها به جرم خود اعتراف و متهم ديگر پرونده به نام اكبر كه از مجرمان سابقه‌دار است را طراح نقشه معرفي كردند. مريم به كارآگاهان گفت: «از چند وقت پيش با اكبر آشنا شدم. او نقشه اخاذي را كشيد و از من خواست با مالباخته تماس بگيرم و با حيله به خانه‌ام بكشانم تا آنها بتوانند از او زورگيري كنند.» سامان نيز در بازجويي‌ها با اعتراف به اخاذي از دو نفر ديگر به شيوه مشابه به كارآگاهان گفت: «براي عملي كردن نقشه، اول مريم به مالباخته‌ها زنگ مي‌زد و آنها را به خانه‌اش مي‌كشاند. وقتي مي‌آمدند، من و اكبر روي سرشان مي‌ريختيم و با تهديد قمه برهنه‌شان مي‌كرديم. بعد اكبر از آنها فيلم مي‌گرفت و تهديد مي‌كرد اگر به حرفش گوش ندهند، فيلم‌شان را پخش خواهد كرد. ما در سه ماه از سه نفر اخاذي كرديم كه يكي از آنها فاميل خود اكبر بود كه از ترس او پول درخواستي‌مان را تهيه كرد.»

با ثبت اعتراف متهمان، محل تردد اكبر در بوستان الهام شناسايي و عمليات دستگيري‌اش آغاز شد. اكبر كه متوجه حضور پليس شده بود، با تهديد سلاح سرد قصد درگيري داشت كه با اقدام به موقع ماموران زمينگير شد. اكبر كه پيش از اين به اتهام سرقت، كلاهبرداري، نزاع و درگيري به زندان افتاده بود نيز در بازجويي‌ها به اخاذي از سه نفر با شيوه تهيه فيلم غيراخلاقي اعتراف كرد تا به اين ترتيب، پرونده اخاذي با تهيه فيلم سياه از شهروندان تهراني، بسته شود. سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به جزييات پرونده از صدور دستور قضايي براي متهمان و ادامه بازجويي‌ها براي شناسايي ساير جرايم ارتكابي از آنها خبر داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون