• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3394 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ آبان

آناستازي ديرتر از لوزانو بيايد، مفيد نخواهد بود

حسينعلي مهرانپور

1-‌ خوشبختانه مسوولان فدراسيون واليبال در نهايت به انتخاب بين آناستازي و لوزانو رسيدند كه هر دو بسيار مطرح هستند و رزومه خوبي دارند. مشكل واليبال ايران را كسي مي‌تواند حل كند كه سابقه و تجربه خوبي داشته باشد و بتواند براي واليبال ايران زمان بگذارد. البته تا جايي كه مي‌دانم كانديداهاي ديگري هم وجود داشتند كه تعهدات ملي و باشگاهي داشتند و عملا نمي‌شد از آنها استفاده كرد. لوزانو و آناستازي هر دو تقريبا شرايط يكساني دارند. درگيري با تيم ملي كشوري ندارند و فعلا در ليگ لهستان تيمداري مي‌كنند. هيچ يك از آنها زودتر از هشتم فروردين نمي‌تواند به ايران بيايد. ما هم نمي‌توانيم بيش از آن صبر كنيم، زيرا عملا فرصتي براي تمرين باقي نمي‌ماند. حداكثر اين است كه لوزانو هشتم فروردين اردو را شروع كند اما اگر آناستازي دو هفته ديرتر بيايد عملا نمي‌تواند براي واليبال ايران كاري كند.

2-‌ مطمئنا هر كس مربي تيم ملي شود، بايد تا المپيك قرارداد ببندد و مفاد قراردادش مشروط باشد. اصل قرارداد احتمالا تا ليگ جهاني و المپيك باشد اما به هر ترتيب توافق بلندمدت در اين شرايط خيلي به صلاح نيست. قاعدتا به نظر من مربيان ايراني بايد در كادر فني جديد تيم ملي حضور داشته باشند. تا جايي كه مي‌دانم آناستازي مربيان بيشتري را همراه مي‌آورد ولي لوزانو تنها با يك نفر دستيار خارجي مي‌آيد و مربيان ايراني مي‌توانند در كنارش باشند. از نظر من مربيان ايراني نبايد از كوران كار دور باشند. مربياني هستند كه تجربه حضور در تيم‌هاي ملي را دارند.

3-‌ سي‌چلو بايد به عنوان دستيار اول زودتر سر تمرين تيم ملي باشد. او شناخت كافي از بازيكنان دارد و جامعه واليبال و بازيكنان هم شناخت خوبي از او دارند. با اين همه در بازي، تصميم سرمربي مهم است. امروز ديدگاه عامه روي آناستازي مثبت‌تر است اما مهم اين است كه آناستازي كي مي‌آيد. او احتمالا در مسابقات باشگاه‌هاي اروپا هم بازي مي‌كند و فرصت خيلي كمي براي پيوستن به تيم ايران دارد. به اين دليل فكر مي‌كنم هر كدام زودتر بيايد، مي‌تواند كمك بهتري انجام دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون