• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3395 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ آبان

خبر كوتاه

باز هم شايعه استعفا و خداحافظي كي‌روش

در آستانه بازي تيم ملي مقابل گوام، ديروز خبري عجيب درباره كارلوس كي‌روش در فضاي مجازي و چند سايت خبري تعجب خيلي‌ها را برانگيخت. در اين خبر آمده بود كه كارلوس كي‌روش امروز پس از بازي با گوام از تيم ملي خداحافظي مي‌كند و به صورت دوستانه با فدراسيون فوتبال فسخ قرار داد خواهد كرد. هر چند كارلوس كي روش از حواشي اخير و درگيري‌هايي كه با مديران فدراسيون داشته خسته شده اما احتمال اينكه اين خبر درست باشد كمي دور از ذهن به نظر مي‌رسد. نخست اينكه در روزهاي اخير در رفتار و صحبت‌هاي كي‌روش نشانه‌اي از جدايي ديده نشده است و جوانگرايي او نشان مي‌دهد او براي آينده نقشه كشيده است. از طرفي قرارداد كي‌روش و فدراسيون به نحوي است كه هر يك از طرفين در صورت فسخ يك‌طرفه، ضرر خواهند كرد. همچنين بايد اين نكته را هم فراموش نكرد در يكي دو ساله اخير چندباري بحث جدايي كي‌روش جدي شد اما هيچگاه چنين اتفاقي نيفتاد. مشخص نيست هدف انتشاردهندگان شايعه خداحافظي كي‌روش چيست اما ديروز در فضاي تلگرام و در كانال‌ها واتاق‌هاي ورزشي، اين شايعه منتشر مي‌شد.

 

تمرين اميدواركننده مسي با تيم دوم بارسا

ليونل مسي كه در تاريخ 26 سپتامبر 2015 (4 مهر 94) در پيروزي دو بر يك بارسلونا مقابل لاس‌پالماس از ناحيه زانوي راست مصدوم شد، ظاهراً روند ريكاوري خود را تاكنون به خوبي سپري كرده و اميدها براي رسيدن او به نخستين ال‌كلاسيكوي فصل كه قرار است در تاريخ 21 نوامبر 2015 (30 آبان 94) برگزار شود، افزايش پيدا كرده است. جرارد لوپس، سرمربي تيم فوتبال بارسلوناي «بي» در گفت‌وگو با روزنامه «اسپورت» گفت: مسي تمرين خود با ما را به‌طور كامل انجام داد. من هم او را خوشحال و بانشاط ديدم. ليو به خوبي خودش را با تمرينات ما وفق داد و حتي از جنبه‌هاي تاكتيكي هم به ما كمك كرد. از اينكه مسي را در دو جلسه تمريني خود داشتيم و اينكه او دو روز را براي ريكاوري كردن از دست نداد، خوشحالم.

 

تيم ميكس كامپوند ايران به فينال رسيد

نمايندگان ايران با غلبه بر ژاپن موفق شدند به عنوان يكي از فيناليست‌ها به مرحله نهايي راه يابند و امروز (سه‌شنبه) براي كسب نشان طلا به مصاف تيم چين خواهند رفت. بر اين اساس، كمانداران تيم ملي ايران در سه ديدار فينال شركت خواهند كرد. فينال ريكرو زنان با حضور زهرا نعمتي، فينال كامپوند زنان با حضور سميه عباسپور و فينال تيمي ميكس كامپوند با حضور سميه عباسپور و شهاب ريحاني انجام خواهد شد. كاروان ايران تاكنون موفق به كسب دو نشان طلا و دو سهميه پارالمپيك شده است و امروز براي كسب سه نشان طلاي ديگر تلاش خواهد كرد. رقابت‌هاي قهرماني تير و كمان معلولين آسيا با حضور نمايندگان 15 كشور آسيايي از 22 تا 26 آبان‌ماه به ميزباني بانكوك در جريان است و تيم ملي تير و كمان ايران نيز با تركيب زهرا نعمتي، سميه عباسپور، شهاب ريحاني و مجيد كاكوش در اين رقابت‌ها حضور يافته است.

 

محروميت 10 ساله رييس اتحاديه فوتبال نپال

در راستاي رو شدن فسادهاي مالي و اداري اعضاي ارشد فدراسيون جهاني فوتبال، كميته اخلاق اين نهاد اين‌بار «گانش تاپا»، رييس اتحاديه فوتبال نپال را در ارتباط با فساد مالي و رشوه به مدت 10 سال از هر گونه فعاليت فوتبالي محروم كرد. نايب‌رييس پيشين كنفدراسيون فوتبال آسيا به اتهامات مختلف سوء‌مديريت در سال‌هاي اخير متهم شده است. مقامات قضايي نپال تحقيقات گسترده‌اي را در ارتباط با گانش تاپا كه متهم به اختلاس ميليون‌ها پوند پول نقد كه بايد صرفه توسعه و پيشرفت اين كشور مي‌شده، كرده‌اند و نتيجه را به فيفا هم اعلام كرده‌اند. در كنار رييس اتحاديه فوتبال نپال، ويفت سيهاچاكر، رييس فدراسيون فوتبال لائوس هم دو سال از هرگونه فعاليت فوتبالي محروم شد. فيفا گفته كه سيهاچاكر در حاشيه كنگره كنفدراسيون فوتبال آسيا براي انتخابات سال 2011 كميته اجرايي فيفا، درخواست رقمي را از يكي ديگر از فدراسيون‌هاي عضو فيفا كرده و اين دريافت رقم را هم پذيرفته است. گانش تاپا از سوي فيفا متهم شده كه در زمينه انتخابات سال 2009 و 2011 كنگره كنفدراسيون فوتبال آسيا مرتكب اعمال سوء‌مديريت‌‌هاي متفاوتي از جمله درخواست و پذيرش پرداخت پول نقد از فدراسيون فوتبال ديگر شده است، البته تاپا گفته كه به اين تصميم معترض است و درخواست تجديدنظر حكم صادره را به دادگاه عالي ورزش (CAS) ارايه خواهد داد.

 

هشدار پليس درباره بازي بلژيك و اسپانيا

تيم ملي اسپانيا امشب در ديداري دوستانه ميهمان بلژيك است، كشوري كه در آن ردپايي از عوامل حملات تروريستي اخير پاريس پيدا شده و چند مظنون هم دستگير شده‌اند. پليس بلژيك در ابتداي هفته جاري در ارتباط با حملات و بمبگذاري‌هاي اخير در پاريس، چند مظنون را در شهر بروكسل دستگير كرده است كه اين موضوع نگراني‌هايي را درباره تهديد شدن امنيت بازيكنان تيم‌هاي ملي اسپانيا و بلژيك و نيز تماشاگراني كه اين بازي را از نزديك نظاره‌ خواهند كرد، به وجود آورده است. پليس بلژيك هم اما در اين بحبوحه اعتراف كرده كه تكرار شدن اتفاقات اخير پاريس در خاك بلژيك غيرممكن نيست. كاترين دوبوله، يكي از افسران ارشد پليس فدرال بلژيك در اين خصوص گفت: ما نمي‌توانيم تضمين كنيم كه هيچ حمله تروريستي در خاك بلژيك صورت نگيرد. دولت بلژيك بعد از اتفاقات اخير، تدابير امنيتي شديدي را در اين كشور وضع كرده و با افزايش شمار نيروهاي امنيتي خود در بروكسل سعي در تامين امنيت پايتخت اين كشور داشته است. تيم ملي اسپانيا قرار بود ديروز (دوشنبه) به بلژيك سفر كند تا خود را براي مسابقه‌اي كه در ورزشگاه كينگ بائودين بروكسل برگزار مي‌شود، آماده كند. گفته مي‌شود كه ويسنته دل‌بوسكه به توصيه فدراسيون فوتبال اسپانيا از شاگردان خود خواسته كه هتل محل اقامت خود در پايتخت بلژيك را ترك نكنند. در همين حال فدراسيون فوتبال بلژيك اعلام كرده است هواداراني كه قصد تماشاي بازي تيم ملي اين كشور و اسپانيا را دارند، نبايد هيچ گونه كيف يا كوله‌پوشتي را با خود به داخل ورزشگاه ببرند و هيچ محلي هم براي دريافت امانات آنها وجود نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون