• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3397 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ آبان

لغو بازي در دقيقه نود


سطح هشدار در آلمان نيز به‌شدت بالا رفته تا جايي كه سرويس‌هاي اطلاعاتي و امنيتي آلمان ترجيح مي‌دهند با جدي گرفتن كوچك‌ترين احتمالات، به جاي استقبال از حادثه‌اي تروريستي، بازي دوستانه تيم‌هاي فوتبال آلمان و هلند را لغو كنند. در حالي كه دوشنبه شب تعداد زيادي از هواداران فوتبال در اروپا و جهان منتظر برگزاري بازي دوستانه دو تيم آلمان و هلند بودند، تنها 90 دقيقه قبل از شروع بازي بلندگوي ورزشگاه هانوفر اعلام كرد اين بازي به دليل تهديدات امنيتي لغو شده است. شرايطي كه حوادث تروريستي جمعه شب پاريس همزمان با بازي فرانسه- آلمان را براي جهانيان تداعي كرد. اگرچه دلايل قطعي نسبت به لغو اين بازي اعلام نشده اما اخبار تاييد نشده‌اي از تهديدات امنيتي گسترده منتشر شده است. گزارشي كه پس از لغو بازي در رسانه‌ها دست به دست چرخيد مبني بر اين بود كه نيروهاي امنيتي در اطراف استاديوم هانوفر يك آمبولانس محلي را پيدا كردند كه مملو از مواد منفجره بوده است و اين نگراني را براي انجام يك طرح تروريستي بزرگ در ابعادي چون حوادث پاريس يا گسترده‌تر را به وجود آورد.
روزنامه آلماني بيلد نيز گزارش داد كه مقامات اطلاعاتي فرانسه پيش از شروع بازي به همتايان آلماني خود در خصوص خطر حمله احتمالي هشدار داده بودند. بر اساس اين گزارش‌ها گمانه‌زني شده بود كه احتمالا يك حمله انتحاري با تفنگ و جليقه‌هاي انتحاري شبيه روش عمليات پاريس همزمان در هانوفر انجام خواهد شد. اين در حالي بود كه مقامات دولتي آلمان از جمله آنجلا مركل، صدراعظم آلمان نيز تصميم داشتند اين بازي را از نزديك به همراه تعدادي از وزراي خود تماشا كنند.
اما برخي گزارش‌هاي محلي نيز حاكي از آن است كه پليس آلمان يك بسته مشكوك را در ايستگاه قطار در هانوفر پيدا كرده است كه ترديدها را درباره يك تهديد امنيتي براي بازي در هانوفر افزايش داد. با اين وجود برخي منابع آگاه در آلمان نيز به خبرگزاري‌ها اعلام كرده‌اند كه مواد منفجره پيدا شده اما هيچ دستگيري انجام نشده است.
وزير كشور آلمان نيز گفت: از آنجا كه يك تهديد كلي وجود دارد، اطلاعات در مورد هر نوع تهديد عليه آلمان مهم ارزيابي مي‌شود. به همين دليل از آنجا كه پيش از انجام بازي آلمان و هلند به اطلاعات بيشتري دست پيدا كرديم، تصميم به لغو بازي گرفته شد. وزير كشور محلي هانوفر نيز گفت: تصميم براي لغو بازي يك تصميم تلخ بود، به خصوص براي من كه هم وزير كشور و ورزش هانوفر هستم اما اين براي امنيت مردم لازم بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون