• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3404 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۷ آذر

موسوي لاري ،نايب‌رييس شوراي عالي سياستگذاري انتخابات اصلاح‌طلبان:

فهرست مشترك با اصولگرايان نداريم

عبدالواحد موسوي لاري، وزير كشور دولت اصلاحات و نايب‌رييس شوراي عالي سياستگذاري انتخابات اصلاح‌طلبان آخر هفته را در گرگان گذراند. او روز پنجشنبه با حضور در گردهمايي اصلاح‌طلبان استان گلستان به سخنراني پرداخت و سپس ظهر جمعه با برگزاري نشست مطبوعاتي به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد. موسوي‌لاري در گردهمايي اصلاح‎طلبان دولت تدبير و اميد و گراميداشت شهداي پنج آذر گرگان كه در مكتب‌الحسين شهرستان گرگان برگزار شد، گفت: ما دو تابلو داريم، تابلوي 84 كه اصلاح‌طلبان با هم اختلاف داشتند و چهار كانديدا داشتند يك آقاي گمنامي آمد و راي آورد و آن همه مسائل براي كشور ايجاد شد، يك تابلوي ديگري هم داريم كه در سال 92 اصلاح‌طلبان نشستند و عقل‌شان را روي هم گذاشتند و دورنماي بهتري براي كشور ترسيم كردند. آدم عاقل اين طور نيست كه يك پله بالا رفته و دوباره پايين بيايد، ما در انتخابات 92 يك پله بالا رفتيم و اكنون مجلسي مي‎خواهيم كه مكمل انديشه‎هاي اصلاح‌طلبانه باشد و بتواند دولت را در سياست خارجي داخلي و مسائل اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كمك كند، نه اينكه وكيل‌الدوله باشد و اين جز با اجماع، اتحاد و از خودگذشتگي حاصل نخواهد شد. موسوي‌لاري همچنين در نشست خبري با اصحاب رسانه استان گلستان در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در خصوص سياست جديد اصلاح‌طلبان براي رسيدن به اجماع براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري، گفت: بعد از موفقيت جريان اصلاحات در انتخابات سال 92، احزاب و شخصيت‎هاي منفرد به اين جمع‎بندي رسيده‎اند كه آن تجربه را بايد به عنوان يك پله براي مراحل بعدي در اختيار داشته باشند و به همين دليل موضوع اجماع و وفاق به عنوان يك راهبرد مبنايي و اصولي دنبال شد. فرض هم بر اين بود كه ما در حوزه‎هاي انتخابيه كه بيش از 180 حوزه تك كانديدا داريم، بايد كاري كنيم كه جريان اصلاحات يك صدا داشته باشد و چند صدايي و تفرقه نداشته باشند.  موسوي‌لاري در خصوص تعيين صلاحيت‎ كانديداهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري، تصريح كرد: به طور قطع گام نخست، بررسي صلاحيت داوطلبان است و هميشه هم اين نقطه وجود داشته كه كساني كه بررسي صلاحيت‎ها را انجام مي‎دهند بدون حب و بغض تصميم بگيرند، هرچند كه گلايه‎هايي در گذشته بوده و ممكن است در آينده هم اين اتفاق بيفتد.

 


نايب رييس شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان در پاسخ به سوالي در خصوص انتشار ليست مشترك با اصولگرايان معتدل توسط حزب كارگزاران و اينكه آيا اين يك راهبرد براي اصلاح‎طلبان است يا خير، تاكيد كرد: حزب كارگزاران سازندگي همانند باقي 22 حزب و گروه و تشكلي كه در شوراي عالي هستند، پايبند به مصوبه شوراي عالي بوده و به هيچ عنوان از اين موضوع تخطي نمي‎كنند و در بيش از يك سال گذشته نيز آقاي مرعشي كه سخنگوي كارگزاران است، بيشترين نقش را در راستاي وفاق و همدلي داشته‎ است. از اول بايد بپذيريم كه دو جبهه در كشور به نام اصولگرا و اصلاح‎طلب وجود دارد و بنا نيست هيچ‌كدام از اين دو به نام يكديگر در صحنه حاضر شوند.  وي گفت: من معتقدم همكاري ما با اصولگرايان معتدل در مقدمات كار انتخاباتي است نه در دادن ليست مشترك و اگر هم كسي اين نظر را داشته باشد يك نظر شخصي است؛ هرچند ممكن است در يك حوزه انتخاباتي ما نيرويي نداشته باشيم و امر بر اين باشد كه بين دو نيروي افراطي و شعاري و نيروي واقع‎گرا مجبور به انتخاب شويم، كه به طور قطع خواستار حضور نيروي واقع‎گرا هستيم و اين يك بحث جداگانه است.

اصولگرايان جواب هشت سال 84 تا 92 را بدهند
نايب رييس شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري با اين موضوع كه مهم‌ترين فاكتور قرارگيري اصولگرايان در برابر اصلاح‎طلبان در انتخابات پيش‎رو، تصريح كرد: هشت سال حكومت در دوره آقاي احمدي‎نژاد به صورت كامل قواي سه‌گانه، تريبون‎هاي نماز جمعه، صدا و سيما و نيروهاي مسلح در اختيار جريان اصولگرا بود و بايد پاسخ دهند كه نوع مديريت آنها در اين هشت سال چگونه بوده و آيا به واقع خودشان راضي هستند؟ آيا اصولگرايان از اتفاقاتي كه در اين هشت سال در زمينه اقتصاد، فرهنگ و روابط بين‎الملل افتاده دفاع مي‎كنند يا اينكه مي‎خواهند بگويند با آن هشت سال فاصله گرفته‎ايم براي آينده مي‎خواهيم نگاه نو به مسائل كشور داشته باشيم. من فكر مي‎كنم مهم‌ترين مساله كه پاشنه آشيل جريان اصولگراست، پاسخ به همين سوال است؛ بالاخره مردم مي‎پرسند قريب 800 ميليارد دلار درآمد ارزي داشتيم و اين درآمد چه شد؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون