• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3404 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۷ آذر

سيد حسن خميني:

امروز دست دولت به دليل مشكلات مختلف خالي است

گروه سياسي| يادگار امام از مشكلات اقتصادي اين روزهاي كشور نگران است. از فقر و بيكاري كه مي‌گويد حل آنها بالاترين خدمت است احساس نگراني مي‌كند. با اين همه يادگار امام تاكيد دارد كه دست دولت به علت مشكلات مختلف براي حل گره‌هاي اقتصادي كشور خالي است و كشور بايد به سمت توليد محور شدن برود. يادگار گرامي امام گفت: امروز بيكاري و فقر مهم‌ترين مشكل مردم است و بالاترين خدمت و عبادت، حركت در جهت حل اين مشكلات است. به گزارش جماران، سيد حسن خميني در ديدار با روسا و دبيران استاني خانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت سراسر كشور، با بيان اينكه دين پس از ورود به عرصه حاكميت بايد كاركرد خود را با اين جايگاه جديد تطبيق دهد، اظهار كرد: در برخي جوامع دين مديريت ندارد كه در آن صورت، وظيفه آرامش‌بخشي به مردم و نهادينه كردن اخلاق را بر عهده دارد تا نظم معنوي بر جامعه حاكم شود. وي با اشاره به وضعيت جوامع مختلف افزود: اگر يك نهاد ديني در جامعه وجود نداشته باشد، بايد هزينه‌هاي بسيار سنگيني براي حل معضلات و آسيب‌هاي اجتماعي بپردازيم. وي گفت: جامعه امروز ما به علل مختلفي چون تحريم‌ها، سوءمديريت‌ها، دشمني دشمنان، ناداني دوستان و... با مشكلات زيادي از جمله تبعيض، فقر و ركود مواجه است و همگان به وجود اين مشكلات و ضرورت حل آن باور دارند. يادگار امام تصريح كرد: متخصصان همواره گفته‌اند كه رفع بيكاري و ركود نيازمند سرمايه‌گذاري است و سرمايه‌گذاري نيز نيازمند امنيت است، اما حتي اگر ظرفيت صنعت موجود در كشور به سطح اسمي خود برسد مي‌توانيم از بحران كارگري و بيكاري عبور كنيم. وي افزود: بر اساس اين حديث پيامبر گرامي اسلام(ص) كه فرموده‌اند من اصبح و لم يهتم بامور المسلمين فليس منهم (هر كس صبح كند و به امور مسلمانان همت نورزد، از آنان نيست)، باور كنيم بالاترين عبادت، رفع مشكلات مردم است و با توجه به اينكه امروز بيكاري و فقر مهم‌ترين مشكل مردم است بالاترين خدمت و عبادت، حركت در جهت حل اين مشكلات است.
سيد حسن خميني گفت: اگر همان‌گونه كه در سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي هدف‌گذاري شده است، اقتصاد ما توليدمحور و صادرات‌محور باشد و بتوانيم از بحراني كه بخشي از آن را پشت سر گذاشتيم و مقداري از آن نيز هنوز پيش روي ماست، عبور كنيم؛ خدمت بسيار بزرگي انجام داده ايم.
وي با اشاره به مثلث پيشرفت (نيروي انساني، منابع و سرمايه در كشور) گفت: ما داراي متخصصين بسيار زيادي در رشته‌هاي مختلف هستيم كه گرفتار بيكاري هستند، سرمايه زيادي هم در كشور داريم و منابع اوليه را هم به مقدار كافي داريم؛ گرچه برخي از آنها را بايد صادر كنيم و در ازاي آن بعضي منابع را از ديگران بگيريم؛ اما دليل عدم هماهنگي اين سه عامل در جهت پيشرفت، مي‌تواند اين مساله باشد كه بهتر است دولت‌ها امور را تصدي نكنند. يادگار امام تصريح كرد: البته نبايد همه مشكلات اقتصادي را به گردن دولت انداخت، چرا كه برخي معضلات ممكن است به عواملي چون عطش سود بيشتر و تمايل به رسيدن پول بيشتر از طريق دلالي، تن ندادن به كار و... باز گردد. يادگار امام با تاكيد بر اهميت برخورداري سرمايه‌گذاران كشور از هويت و شناسنامه مشخص براي كار كردن با دولت، گفت: بهترين هويت، همين مجموعه است كه بخش عمده نهادها و كارگاه‌هاي صنعتي در آن حضور دارند. سيد حسن خميني سپس به وضعيت فعلي دولت پرداخت و با بيان اينكه امروز دست دولت به علل مشكلات مختلف خالي است، تصريح كرد: قطعا دولتمردان دل‌شان مي‌خواهد به خوبي كار كنند؛ خصوصا آنكه برخي از آنها تجربه بالايي دارند، اما مشكلات و موانع پيش روي آنها نيز بايد حل شود. يادگار امام در پايان با تاكيد بر اينكه آينده اقتصاد كشور حتما به سمت اقتصاد توليد محور خصوصي خواهد رفت، گفت: آينده محتوم مسير اقتصاد بشري اين است كه به سويي رود كه با هزينه‌هاي كمتر توليد بيشتر به دست آورد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون